Міська виставка
педагогічних технологій
Запоріжжя, 2016
Каталог статей
Навігація

Номінації виставки
Українська та російська філологія [83]
Історія і правознавство [27]
Математика [32]
Фізика, астрономія [15]
Географія та економіка [29]
Інформатика [16]
Іноземні мови [62]
Хімія, біологія, екологія [38]
Фізичне виховання та основи здоров'я [20]
Музика, образотворче мистецтво [18]
Трудове навчання [9]

Форма входу


Погода у місті

Пошук

Статистика

Вітаю Вас, Гість · RSS 23.04.2024, 15:48

Головна » Статті » Специфіка навчальних предметів » Іноземні мови

Соціокультурний та соціолінгвістичний компоненти змісту навчання
Соціокультурний та соціолінгвістичний компоненти змісту навчання як засоби   підвищення рівня комунікативної компетенції




Шмоніна Наталя Олександрівна, 
вчитель англійської мови, 
спеціаліст першої категорії





Запорізькая гімназія №2 імені Лесі Українки Запорізької міської ради м.Запоріжжя

Директор: Кравченко В.В.

Адреса: вул. Героїв Сталінграда, 36
Тел: 63-28-42

Провідна педагогічна ідея досвіду:
Идея полягає у виробленні певної сукупності технологій навчання англійської мови, що сприяють формуванню здібностей до міжкультурного спілкування, формування  комунікативної, соціокультурної та соціолінгвістичної компетенцій, розвитку творчих здібностей, інтересів, умінь, навичок та інших інтелектуальних чинників у сучасних школярів.

Актуальність і перспективність досвіду:
-     відповідає Загальноєвропейським рекомендаціям з мовної освіти (5.1.1.3)
- забезпечує умови для формування комунікативної компетенції
- забезпечує умови для розвитку творчої особистості 
- дозволяє гарантувати досягнення певного стандарту освіти
- поєднує мовне та міжкультурне спілкування
- сприяє підвищенню інтересу до культури англомовних країн 

Науково-теоретична база: 
Теоретичну базу досвіду становлять дослідження О.М.Стояновсько, Є.І.Пассова, які переконані, що мова, як засіб спілкування, потрібна в певних комунікативних ситуаціях, які моделюються у навчальному процесі. Г.Гердер, В.фон Гумбольдт, Ф.І.Буслаєв, О.О.Потебня, Е.Сепір та Б.Уорф вважають, що мова і культура взаємопов’язані та значно впливають один на одного, таким чином доводячи важливість соціокультурної компетенції в процесі комунікації. Особливу увагу заслуговує праця «Країнознавчий підхід до навчання мов» І.А.Воробйової, в якій вона  доводить, що доцільно звертати увагу на соціокультурний аспект навчання іноземних мов, тому що міжкультурному спілкуванню сприяє не тільки знання мови, а й засвоєння культури та норм і стереотипів поведінки, закарбованих в національних традиціях і звичаях.

Анотація досвіду:
Розвиток соціокультурної компкетенції відіграє особливу роль в сучасному світі, де нерідко загострюються міжнаціональні конфлікти, де велике значення мають патріотичне і інтернаціональне виховання. Соціокультурна компетенція передбачає готовність і вміння жити і взаємодіяти в сучасному багатокультурному світі. Дана компетенція дає можливість відмовитися від традиційних способів навчання, таких, як дія по готовим прикладам і перейти до проблемного або розвивального типу навчання.

Результативність впровадження досвіду: 
- підвищився інтерес до вивчення предмету, до культури, традицій способу життя в англомовних країнах
- збільшується кількість учнів, бажаючих взяти участь у конкурсах
- перемоги у олімпіадах, захисті наукових робіт  МАН

Репрезентація досвіду: 
Виступ на міському семінарі для молодих вчителів (2013р), виступи на методичних об’єднаннях та педраді, проведення позакласних заходів 
Теги соціокультурна компетенція, країнознавство, комунікативна компетенція, міжкультурне спілкування, соціолінгвістичний компонент, розвиток творчих здібностей, традиція, звички, культура, стереотип поведінки

Категорія: Іноземні мови | Додав: Zhovt2 (26.01.2014)
Переглядів: 867 | Теги: країнознавство, розвиток творчих здібностей, соціокультурна компетенція, Жовтневий, соціолінгвістичний компонент | Рейтинг: 2.9/52
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
IAMЦ © 2024