Міська виставка
педагогічних технологій
Запоріжжя, 2016
Каталог статей
Навігація

Номінації виставки
Українська та російська філологія [83]
Історія і правознавство [27]
Математика [32]
Фізика, астрономія [15]
Географія та економіка [29]
Інформатика [16]
Іноземні мови [62]
Хімія, біологія, екологія [38]
Фізичне виховання та основи здоров'я [20]
Музика, образотворче мистецтво [18]
Трудове навчання [9]

Форма входу


Погода у місті

Пошук

Статистика

Вітаю Вас, Гість · RSS 19.04.2024, 10:02

Головна » Статті » Специфіка навчальних предметів » Іноземні мови

Розвиток критичного мислення учнів на уроках іноземної мови
Розвиток критичного мислення учнів на уроках іноземної мови
 
Житник Світлана Леонідівна, вчитель англійської мови, спеціаліст вищої категорії, «вчитель - методист»
 
 
 
Запорізький багатопрофільний ліцей «Перспектива» 
Директор:  Саміло К. М.
 
Адреса:         м. Запоріжжя, вул. Уральська, 3Б
Телефон:    (0612) 65-16-25    
Е-mail:          zbl_zbr@mail.ru 
Сайт:            nashaperspectiva.zp.ua
 
 
Провідна педагогічна ідея досвіду:
     У Національній доктрині розвитку освіти в Україні у ХХІ столітті визначено головну мету, яка полягає в створенні умов для особистісного розвитку та творчої самореалізації кожного громадянина України, формуванні покоління, здатного навчатися впродовж усього життя, створювати та розвивати цінності громадянського суспільства.
    Тому від сучасного навчального закладу вимагається запровадження нових підходів до навчання, які забезпечують розвиток у учнів необхідних компетенцій. При цьому поняття компетентності містить набір знань, навичок та відношень, що дають змогу особистості ефективно здійснювати діяльність шляхом реалізації відповідних функції.
    Одним з таких підходів є формування під час навчання навичок критичного мислення, яке разом із фаховою і соціальною компетентністю забезпечує конкурентоздатність і мобільність освіченої людини на ринку праці, її готовність жити і працювати в умовах неперервних змін
 
Обґрунтування актуальності та перспективності досвіду:
  •       відповідає вимогам демократизації освіти і суспільства;
  •       сприяє активному навчанню учнів і розвитку в них активного мислення;
  •       навчає способам критичного ставлення до  інформації;
  •       формує навички ефективного вирішення проблеми, вміння обґрунтувати власну точку зору;
  •       виховує толерантність і демократичний менталітет.
     Саме таке навчання вважатися якісним сьогодні. Здатність до співпраці є найважливішою умовою критичного мислення, оскільки вона підтримує діалог, спільну мету і взаємне вивчення цінностей.
 
Науково-теоретична база досвіду: Активне впровадження технології розвитку критичного мислення у багатьох країнах світу, зокрема – у Канаді, США (М.Ліпман, А.Кроуфорд, В.Саул, С.Метьюз, Р.Пол, Л.Елдер та інші)  здійснюється вже більше, як півстоліття з метою розвитку свідомого самостійного мислення учнів у процесі навчання, формування "демократичного менталітету громадян, як учнів, так і вчителів, демократизації освіти і суспільства.
     В Україні інтерес до технології РКМ як освітньої інновації у навчанні учнів і студентів з'явився близько десяти років тому; варто зазначити, що питання методики (організації) навчання з метою розвитку критичного мислення учнів  мірою розроблено  вченими і дослідниками О.І. Пометун, Д.Л. Десятовим, К.О. Бахановим,  І.І. Бондарук,  О.В.Тягло  та іншими
 
Стисла анотація досвіду: 
     Інноваційна сутність пропонованої моделі навчання полягає в тому, що учень стає активним співтворцем навчально-виховного процесу, створюються повноцінні умови для творчого самовираження, самопізнання, саморозвитку.
     Критичне мислення завжди діалогічне, тобто передбачає дискусії передовсім між тими, хто навчається. У процесі обговорення висуваються критерії мислення, ідентифікуються й обговорюються життєві контексти, а мисленнєвий процес у цілому піддається оцінюванню. 
     Названо чотири етапи формування критичного мислення учнів: 
Перший етап – актуалізація знань, пробудження інтересу до теми, визначення мети вивчення конкретного матеріалу.
Другий етап – осмислення нової інформації, критичне читання та письмо.
Третій етап – роздуми або рефлексія, формування власної думки стосовно навчального матеріалу.
Четвертий етап – узагальнення й оцінка інформації (проблеми), визначення способів її розв’язання, з’ясування власних можливостей.
 
Арсенал прийомів роботи  для розвитку критичного мислення на уроках англійської мови, які планується представити на виставці:
  • «Сократичний діалог»
  • робота в парах, групова робота; 
  • ситуативне моделювання «Шість думаючих капелюшків»;
  • написання ессе;
  • графічні організатори.
Результативність впровадження досвіду: 
  • інформаційна насиченість навчального матеріалу;
  • проблемність змісту мовленнєвого матеріалу;
  • наступність у формуванні критичного мислення при вивченні інших предметів;
  • розроблені навчальні графічні організатори для самоосвітньої діяльності учнів;
Підвищення пізнавального інтересу учнів до предмету:
  • збільшення відсотку учнів, які обирають ЗНО з англійської мови;
  • збільшення кількості переможців міських та обласних етапів Всеукраїнських учнівських олімпіад з англійської мови;
  • створення електронного ресурсного центру з теми «Розвиток критичного мислення учнів  на уроках іноземної мови».
Репрезентація досвіду: 
     Урочна  та  позаурочна  діяльність. Методична  робота:  доповіді  на  педрадах  та  методичних  об’єднаннях  вчителів  англійської мови,  консультативна  діяльність. Представлення перспективних напрямків роботи в даній галузі на Міському мовному практикумі «Методи викладання іноземної мови. Комунікативний метод навчання». Публікація WEBQUEST у навчанні іноземних мов засобами Інтернету. (Сайт  IАМЦ) , WIKI сторінка (exams skills),  професійний блог «Використання нових інноваційних технологій при вивченні іноземної мови»  
Категорія: Іноземні мови | Додав: ShPP (22.01.2014)
Переглядів: 4271 | Коментарі: 2 | Теги: етапи формування, досвід, критичне мислення. іноземна мова, Запоріжжя, пізнавальний інтерес | Рейтинг: 3.6/205
Всього коментарів: 2
2 Natalia  
Обрана тема є дуже актуальною на сучасному етапі викладання англійської мови та невід'ємною складовою розвитку нових педагогічних стратегій в Україні.Саме за такими передовими методиками майбутнє української педагогіки.Дуже важливо навчити учнів мислити,навчити їх вчитися та застосовувати свої знання на практиці.Запропоновані Світланою методи є важливими для формування та виховання сучасної особистості.

1 Олена  
Аплодую стоячи за обрану тему! У певному сенсі, критичне мислення – це засіб №1 для виправлення всіх недоліків нашого розуміння про себе і Всесвіт. Дуже важливо залучити учнів до критичного мислення якомога раніше, щоб вони стали гнучкими в умовах нових ідей або інформації і не боялися визнати, що деякі ідеї об'єктивно краще, ніж інші.

Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
IAMЦ © 2024