Розвиток комунікативної компетенції на уроках англійської мови засобами автентичних підручників
Розвиток комунікативної компетенції на уроках англійської мови засобами
автентичних підручників (НМК "Welcome”, "Click On” видавництва Express
Publishing)
Московчук Людмила Юріївна , учитель англійської мови, «Спеціаліст вищої категорії»
Запорізька гімназія №71 з поглибленим вивченням іноземної мови Запорізької міської ради Запорізької області.
Директор: Терновська Людмила Іванівна,
адреса: м. Запоріжжя, пр. Маяковського, 8 т: 233-87-11
Провідна педагогічна ідея досвіду: Провідною в процесі навчання іноземних мов є практична мета, спрямована на формування в учнів комунікативної компетенції, яка визначає мову як засіб спілкування. Життя ставить перед учителем нові вимоги, завдання, проблеми. Зокрема — проблема якості уроків, проведення яких неможливе без різноманітних форм і методів. Але й важливе значення у цьому питанні має й такий фактор, як вміло підібраний підручник.
Обґрунтування актуальності та перспективності досвіду: Основною метою навчання іноземної мови є формування в учнів комунікативної компетенції, розвиток умінь використовувати іноземну мову як інструмент у діалозі культур і цивілізацій сучасного світу. Комунікативно орієнтоване викла¬дання мов має на меті не тільки дати учням практичні знання граматики та лексики мови, що вивчається, але також розвинути у них розуміння того, як відповідна мова використо-вується для спілкування.
Науково-теоретична база досвіду: Даний досвід базується на Загальноєвропейських Рекомендаціях з мовної освіти: вивчення, викладання, оцінювання; методичних рекомендаціях Міністерства освіти і науки України.
Стисла анотація досвіду: проаналізовано поняття комунікативної компетенції у вивченні іноземної мови;
розглянуто особливості розвитку комунікативної компетенції учнів початкової та основної школи на уроках англійської мови засобами підручників видавництва Express Publishing;
проаналізовано особливості завдань на формування комунікативної компетенції за НМК "Welcome”, "Click On”;
розроблено алгоритми формування комунікативної компетенції учнів при навчанні аудіювання, діалогічного та монологічного мовлення в початковій та основній школі;
розглянуто застосування технологій інтерактивного навчання на уроках англійської мови в початковій та основній школі;
розроблено власні матеріали для застосування на уроках англійської мови в початковій та основній школі з метою покращення навичок спілкування та кращого запам’ятовування лексичного матеріалу за різними темами.
Результативність впровадження досвіду: Завдяки комунікативній спрямованості, застосуванню великої кількості різноманітних вправ, які містять в собі НМК видавництва Express Publishing, автентичності матеріалів та застосуванню інтерактивних методів навчання при роботі з даними НМК, які стимулюють творчість, ініціативу учнів і комунікативну спрямованість вивчення англійської мови, формування мовленнєвої компетенції учнів має прогресуючий характер.
Репрезентація досвіду: Досвід був репрезентований на засіданні шкільного методичного об’єднання вчителів іноземних мов, районного методичного об'єднання вчителів англійської мови.