Міська виставка
педагогічних технологій
Запоріжжя, 2016
Каталог статей
Навігація

Номінації виставки
Українська та російська філологія [83]
Історія і правознавство [27]
Математика [32]
Фізика, астрономія [15]
Географія та економіка [29]
Інформатика [16]
Іноземні мови [62]
Хімія, біологія, екологія [38]
Фізичне виховання та основи здоров'я [20]
Музика, образотворче мистецтво [18]
Трудове навчання [9]

Форма входу


Погода у місті

Пошук

Статистика

Вітаю Вас, Гість · RSS 25.04.2024, 09:15

Головна » Статті » Специфіка навчальних предметів » Іноземні мови

Реалізація функцій контролю через систему перевірних робіт на уроках іноземної мови
Реалізація функцій контролю через систему перевірних робіт на уроках іноземної мови (англійська) до навчально-методичного комплекту Карп'юк О.Д. Англійська мова для 4 класу загальноосвітніх навчальних закладів


Калієвська Олена Леонідівна, 
вчитель англійської мови,  «спеціаліст вищої  категорії», «старший вчитель»
Прихідько Тетяна Вікторівна,
 вчитель англійської мови,  «спеціаліст першої  категорії»

 Запорізький навчально-виховний комплекс № 63 
 Запорізької міської ради  Запорізької області
Директор:   Циганов Г.В.
Адреса: м. Запоріжжя, вул. Пархоменка, 12-А
Телефон: 67-80-16

Провідна педагогічна ідея полягає у створенні системи перевірних робіт з англійської мови до НМК Карп’юк О.Д. (4 клас загальноосвітніх навчальних закладів) з метою підвищення рівня якості оволодіння мовою учнями через реалізацію функцій контролю. 

Обґрунтування актуальності та перспективності досвіду. Аналіз навчально-методичних посібників для вчителів показав відсутність систематизованих перевірочних робіт для здійснення поточного контролю до НМК Карп’юк О.Д. з англійської мови для 4 класу загальноосвітніх навчальних закладів. Оскільки документально передбачено здійснення контролю за чотирма видами мовленнєвої діяльності в кінці кожного семестру, автори приділяють увагу саме їм, а також надають розробки для здійснення рубіжного контролю наприкінці вивчення окремих тем. Але домінуючою функцією цих видів контролю є оціночна функція, тобто визначення та оцінювання рівня навчальних досягнень учнів  в оволодінні іншомовними навичками. Даний досвід представляє систему перевірочних робіт для здійснення як рубіжного, так і поточного видів контролю з метою реалізації функції зворотного зв’язку і, тим самим, підвищення ефективності навчально – виховного процесу.

Науково – теоретична база досвіду. В  області вивчення різних методів  контролю   досягнуто значних результатів. Аналіз спеціальної літератури показує, що в методиці навчання іноземних мов робилося багато спроб щодо вирішення проблеми організації контролю і оцінки знань.  Вченими буливизначені зміст  і  завдання контролю;  створена класифікація контрольних завдань; проаналізовані та описані особливості організації  контролю  різних видів мовленнєвої діяльності; розглянуто специфіку контролю на молодшому, середньому та старшому етапах  у середніх  та  вищих навчальних   закладах   (В.Л.Банкевич,   М.С.Бернштейн, М.Є.Брейгіна,  Ж.В.Вітковська,   М.І.Володін,   В.О.Гордієнко,   О.Ю.Горчев, Г.В.Іванова, В.О.Кокота, Н.І.Красюк, О.А.Куніна, Л.В.Лисенко,  О.О,Леонт’єв, О.Г.Поляков, І.А.Рапопорт,  В.Л.Рись,  М.В.Розенкранц,  Р.Сельг,  І.Соттер, О.Л.Товма, С.К.Фоломкіна, І.О.Цатурова, М.С.Штульман, Г.Б.Юдис).

Стисла анотація досвіду
За інноваційним потенціалом досвід – комбінаторний.
Контроль є складовою частиною системи навчання. Як неодноразово зазначено в науково-методичній літературі, головною метою контролю у процесі навчання іноземної мови є управління цим процесом. Успішна реалізація оціночної, навчальної, розвивальної функцій контролю та функції зворотного зв’язку підвищує ефективність всього процесу навчання. Зворотний зв’язок, як основна функція контролю, несе вчителю інформацію про рівень сформованості в учнів мовленнєвих навичок та умінь і тим самим дає можливість своєчасно оцінити методичну ситуацію і внести необхідні  зміни щодо добору методів і прийомів навчання, відбору вправ при плануванні подальших уроків під час вивчення певної теми. В той же час, отримана учнями інформація про успішність їх навчальної діяльності стимулює та мотивує роботу учнів.
В роботі представлені серії перевірних робіт І семестру 4 класу за програмними темами (НМК Карп?юк О.Д. для загальноосвітніх навчальних закладів). Кожна серія представляє систему послідовного контролю рівня сформованості мовленнєвих та мовних навичок, від орфографічних, лексичних, граматичних навичок до компетентності в говорінні, читанні, аудіюванні, письмі.
При створенні системи керувалися наступними критеріями:
* обсяг робіт від експрес–контролю до 10 хвилин;
* поступове ускладнення робіт;
* контроль всіх видів мовленнєвої діяльності
* контроль з метою повторення та активізації мовного і мовленнєвого матеріалу з попередніх тем та тем, що представлені в підручнику в недостатньому обсязі;
* орієнтація поточних робіт на рубіжний контроль;
* орієнтація рубіжних робіт на семестровий контроль.

Результативність впровадження досвіду:
* розроблено систему перевірочних робіт за кожної теми (згідно державної програми та наявного НМК);
* поповнення окремихперевірнихробіт модифікаціями з метою диференціації навчання;
* розроблену систему перевірочних робіт апробовано в системі навчально – виховного процесу загальноосвітнього навчального закладу;
* проведено аналіз результатів використання системи, що показав підвищення рівня якості засвоєння учнями навчального матеріалу;
* скориговано календарно – тематичні плани згідно з отриманими результатами;
* скоординовано дії вчителя щодо реалізації учнівського мовного портфоліо.

Репрезентація досвіду: досвід розглянутий та затверджений  на засіданні методичної ради  (протокол № 3 від 15.12.2013р.). Матеріали зберігаються в методичному кабінеті закладу. 

Категорія: Іноземні мови | Додав: shevchenko (29.01.2014)
Переглядів: 1665 | Коментарі: 3 | Теги: Шевченківський, контроль, навчально-методичний комплект, практичне опанування, тестування | Рейтинг: 3.5/273
Всього коментарів: 3
3 Оксана  
Вважаю, що робота була б корисна для практичного використання

2 Микола Петрович  
Подивився б на зміст роботи.

1 Ольга  
Пользуемся этим УМК, поэтому для меня и моих коллег тема актуальна. Хотелось бы посмотреть работу!

Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
IAMЦ © 2024