Провідна педагогічна ідея досвіду: забезпечення ефективності вивчення німецької мови як другої іноземної та формування в учнів мотивації оволодіння ІМ2. Зокрема: установлення тісних професійних стосунків між учителями, що навчають ІМ1, ІМ2 та української мови;ефективне застосування міжпредметних зв’язків між ІМ2 та ІМ1 за допомогою усної та мовленнєвої активності;використання нових технологій у навчальному процесі; врахування навчального досвіду учнів в оволодінні рідної та ІМ1. Обґрунтування актуальності та перспективності досвіду: Знання особливостей вивчення німецької мови як другої іноземної після англійської мови в загальноосвітніх навчальних закладах сприяє успішній організації навчання учнів, формуванню сучасної особистості, готової до діалогу з представниками інших національних культур. Науково-теоретична база досвіду: Методологічною базою досвіду слугували праці та публікації вчених та методистів. Стисла анотація досвіду За інноваційним потенціалом досвід модифікаційний, пов’язаний з удосконаленням відомих ідей. У досвіді освітлюються дидактичні та методичні положення, які забезпечують ефективність навчального процесу у вивченні німецької мови як другої іноземної, процес формування в учнів мотивації оволодіння ІМ2.Практична частина досвіду представлена розробками уроків,позакласних заходів, презентаціями. Результативність впровадження досвіду -подальший розвиток і удосконалення навичок і вмінь усного та письмового спілкування ІМ2. -подальше формування вміння збирати, систематизувати країнознавчу інформацію. -поглиблення філологічних знань учнів, які стосуються особливостей і варіативності ІМ2. -розвиток комунікативної культури і соціокультурної освіченості школярів, які дають їм змогу брати участь у діалозі культур. -певний досвід вивчення ІМ2 сприяє розвитку рецептивних і продуктивних умінь під час опанування ІМ1. -підвищення зацікавленості предметом і як наслідок підвищення якості знань і участь учнів у конкурсах,олімпіадах,позакласній роботі та досягнення результатів. Репрезентація досвіду: навчальний заклад, районний етап конкурсу «Вчитель року», виступ на районному методичному об’єднанні вчителів німецької мови