Панченко Руслана Ігорівна
Учитель англійської
мови, спеціаліст
Запорізька загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів№75
Запорізької міської ради Запорізької області
Директор Гончаренко Роман Вікторович
Адреса м.Запоріжжя, вул. Історична, 92
Телефон(061)2365610, (061)2365632
shkola75@i.ua
http://zzosh75.ucoz.ru
Провідна
педагогічна ідея досвіду
Вивчити і науково обґрунтувати
значення читання як виду мовленнєвої діяльності, визначити специфіку різних
видів читання. З’ясувати психолого-педагогічні основи формування іншомовної
компетенції учнів середнього шкільного віку. Визначити
психофізіологічні
механізми навчання читання як виду мовленнєвої діяльності у методиці формування
іншомовної комунікативної компетенції. Проаналізувати
проблему читання в сучасній методиці формування іншомовної комунікативної компетенції
у навчанні читання іноземною мовою, визначити загальну характеристику
експериментальної методики. Розробити вправи на формування мовленнєвих
читацьких навичок та вмінь в процесі навчання різних видів читання (6 клас),
для навчання читання як виду мовленнєвої діяльності (7 клас).
Обґрунтування актуальності
та перспективності досвіду
Актуальність проблеми , яка
зумовила вибір теми дослідження, полягає в наданні оцінки важливості читання як
виду мовленнєвої діяльності, в остаточній диференціації навчання читанню в 6-7
класах. Актуальність цього дослідження пов’язана з проблемою отримання
інформації у процесі читання, яка пов’язана з умінням читача декодувати нові
символи, здійснювати операції структурування і переструктурування тексту,
визначати його концепт. Значне місце у вивченні іноземних мов відводиться вмінню
вільно читати іншомовну літературу з метою отримання різноманітної інформації. Це
вміння вимагає розробки ефективних методик навчання з іноземної мови, у тому
числі, читання іншомовних текстів, пошуку нових технологій і методів роботи,
вивчення індивідуальних способів здійснення читацької діяльності.
Науково-теоретична
база досвіду
Проблемою виявлення психологічних основ формування іншомовної компетенції в
навчанні читання займалися такі вчені: Б.Г. Ананьєв, Р. Аткінсон, Л.А. Венгер,
Л.С. Виготський, Н.Ф. Добринін, І.О. Зимня, О.О. Леонтьєв, В.Я. Ляудіс, Г.В.
Рогова, П.М. Якобсон. Педагогічними засадами формування іншомовної компетенції
займалися В.М. Галузинський, Н.Д.
Галькова, М.Б. Євтух, Є.І. Пассов, М.М. Фіцула. Психофізіологічні механізми
навчання читання як виду мовленнєвої діяльності у методиці формування
іншомовної комунікативної компетенції були розглянуті такими вченими як: К.Н.Дудкін,
І.О.Зимня, З.І.Кличнікова, А.С.Левашов, С.К.Фоломкіна, А.Л.Ярбус.
Стисла
анотація досвіду
У своїй роботі я користувалась такими методами
дослідження: метод критичного
аналізу літературних джерел, проблемне навчання, експеримент. Матеріалами мого
дослідження слугували підручники з англійської мови для 6, 7 класів середніх загальноосвітніх
навчальних закладів. Характеристика мого досвіду за інноваційним потенціалом є
модифікаційною, тобто пов’язана з удосконаленням методики формувань іншомовної комунікативної
компетенції учнів 6-7 класів у навчанні читання англомовних текстів.
Результативність
впровадження досвіду
Полягає в тому, що здійснено
комплексний аналіз навчання читанню в 6-7 класах, розроблені вправи для
навчання читання як виду мовленнєвої діяльності, які спрямовані на підвищення
ефективності навчання читання англомовних текстів.
Репрезентація
досвіду
Досвід репрезентований на рівні навчального закладу, на рівні району.