Харченко Юлія Юріївна
Вчитель англійської мови,
спеціаліст
Запорізька
загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів № 75 Запорізької міської ради Запорізької
області
Директор Гончаренко Роман Вікторович
Адреса: м. Запоріжжя, вул. Історична, 92
Телефони: (061)2365610,
(061)2365632
E-mail: shkola75@i.ua, сайт: http://zzosh75.ucoz.ru
Провідна педагогічна ідея досвіду
Сучасний
урок англійської мови – це урок, на якому відбувається індивідуалізація
навчання, розвивається пізнавальна діяльність учнів, а саме інтелектуальна
активність, логічне мислення, увага, пам‘ять, мова, уява, інтерес до навчання.
Головним завданням уроку англійської мови є формування комунікативної
компетенції, реалізація якої неможлива без засвоєння активної лексики. Використання
комп‘ютерних технологій сприяє формуванню лексичної компетенції.
Обґрунтування актуальності та перспективності досвіду
В умовах інтеграції суспільства, коли англійська мова є однією з міжнаціональних
мов спілкування, формування лексичної компетенції є важливою умовою навчання. Використання
ІКТ на уроках іноземної мови відкривають нові потенціали для творчого розвитку вчителя
та учнів, дають можливість зробити урок ефективним, поліфункціональним.
Науково-теоретична база досвіду
В основу досвіду покладено наукові дослідження з використання ІКТ у навчальному
процесі: Данилової О., Манако В., Манако Д., Вовкінської Н., Волкової І.
Стисла анотація досвіду
За характером інноваційного потенціалу досвід є
комбінаторним. В основу досвіду покладено евристичний (пошук інформації, її
осмислення та інтерпретація), дослідницький (дослідження проблеми, її актуальності),
пояснювально-рецептивний (сприймання, осмислення, запам’ятовування),
інструктивно-практичний (створення власної роботи за алгоритмом), творчий
(рольова гра, інсценування уривків англійської класики, виконання пісень
іноземною мовою) методи. У досвіді надано додатки: реалізація учнями основних
напрямів роботи (презентації вчителя та учнів, проект, плакати, газети,
буклети, приклади інтерактивних лексичних вправ).
Результативність
впровадження досвіду
Учні є постійними учасниками Всеукраїнських конкурсів
«Олімпус», «Пазл». В результаті впровадження ІКТ на уроках англійської мови покращилися
навчальні досягнення учнів у порівнянні з минулим роком, збагатився лексичний
запас.
Репрезентація
досвіду
Досвід представлений через блог «ШМО вчителів іноземної мови ЗОШ 75» (http://englishgerman75zp.blogspot.com/),
через публікації робіт на порталі «Учительський журнал он-лайн» (урок із використанням
ІКТ на тему "Наука і технічний прогрес" у 10-ому класі: http://teacherjournal.com.ua/shkola/angljiska-mova-ta-literatura/13748-urok-z-vikoristannyam-kt-na-temu-qnauka--texnchnij-progresqu-10-omu-klas.html),
через виступи на засіданнях ШМО.