Сайт: http//schoolznvk.p9.ru
Провідна педагогічна ідея досвіду: головною метою навчання іноземної мови, відповідно до Державного стандарту початкової загальної освіти є оволодіння учнями основами іншомовного спілкування, у процесі якого здійснюється освіта, виховання і розвиток особистості.
Провідною ідеєю досвіду є створення умов для розвитку фонетичної компетенції шляхом впровадження ефективних форм, методів, засобів навчальної діяльності. В досвіді висвітлені практичні фонетичні вправи, завдання, які сприяють формуванню артикуляційного апарату учнів, а ігровий метод навчання сприяє стійкій мотивації до навчання англійської мови.
Обґрунтування актуальності та перспективності досвіду: той факт, що в новій модернізованій школі згідно з новим Державним стандартом початкової загальної освіти англійську мову пропонується вивчати з 1-го класу, є визнанням об’єктивно існуючого соціального інтересу до вивчення іноземних мов і підтвердженням важливості предмета для реалізації перспективних завдань різнобічного розвитку особистості.
Актуальність дослідження полягає у тому, що англійська мова вже вивчається у першому класі, тож виявлення найефективніших методів і прийомів роботи із формування фонетичної комунікативної компетенції у молодшій школі є дуже важливим для подальшого розвитку інших мовних умінь та навичок.
Науково-теоретична база досвіду: теоретичними засадами досвіду виступає аналіз досліджень таких вчених як Акулина Е.В., Скляренко Н. К., Бабенко Т.В., Карпова І.В., Рогова Г.В., Верещагіна І.Н., Козинюк Н.Ю.
Стисла анотація досвіду: потреба швидко і якісно оволодіти мовою викликала пошук нових форм і методів навчання. Формування основних і базових вмінь та навичок з англійської мови є одним із завдань школи. Знання з фонетики, лексики і граматики англійської мови - одна із складових кожної розумної та інтелектуально розвиненої людини.
За інноваційним потенціалом досвід роботи комбінаторний. В основу досвіду покладено впровадження компетентнісно орієнтованого підходу до навчання англійської мови в початкових класах, а саме формування фонетичної компетентності особистості учнів шляхом впровадження комплексу вправ та ігор з формування англомовної фонетичної компетентності учнів.
Метою досвіду виступає розгляд і аналіз роботи із формування фонетичних умінь та навичок, демонстрація розробки комплексу вправ та ігор з формування англо-мовної фонетичної комунікативної компетентності учнів молодшого шкільного віку.
Об’єктом дослідження є процес формування фонетичних навичок англійської мови в молодшій школі.
Предметом дослідження є форми, методи і прийоми формування фонетичних знань та навичок англійської мови у початковій школі.
В досвіді висвітлені основні етапи роботи над фонетикою з перших уроків введення в іншомовну атмосферу учнів молодшого шкільного віку, а також вимоги до формування фонетичної компетентності школярів. В роботі відображається продуктивна педагогічна ідея, яка дає можливість розвивати й удосконалювати особисту практику вчителів англійської мови та планувати уроки з використанням запропонованих завдань, ігор , вирішуючи завдання сучасного підходу до навчання та виховання учнів.
Результативність впровадження досвіду: практична значущість дослідження полягає у виділенні найефективніших форм роботи з формування англомовної фонетичної комунікативної компетентності учнів початкових класів. Поетапне й послідовне запровадження елементів запропонованої педагогічної технології може бути відтворено будь-яким учителем з урахуванням авторських підходів.
Репрезентація досвіду: Запорізький навчально – виховний комплекс № 101 Запорізької міської ради Запорізької області виступ на методичному об’єднані вчителів англійської мови та під час засідання педагогічної та методичної ради закладу