Міська виставка
педагогічних технологій
Запоріжжя, 2016
Каталог статей
Навігація

Номінації виставки
Українська та російська філологія [83]
Історія і правознавство [27]
Математика [32]
Фізика, астрономія [15]
Географія та економіка [29]
Інформатика [16]
Іноземні мови [62]
Хімія, біологія, екологія [38]
Фізичне виховання та основи здоров'я [20]
Музика, образотворче мистецтво [18]
Трудове навчання [9]

Форма входу


Погода у місті

Пошук

Статистика

Вітаю Вас, Гість · RSS 26.04.2024, 10:24

Головна » Статті » Специфіка навчальних предметів » Інформатика

Використання презентацій на уроках інформатики
Використання презентацій на уроках інформатики

Ярошенко Тетяна Вікторівна,
вчитель інформатики, спеціаліст вищої категорії.

Запорізька гімназія № 8 Запорізької міської ради Запорізької області
Адреса:  69104, м. Запоріжжя, вул. Малиновського 14а
Телефон: 7698026
E-mail: gymnasium8zp@rambler.ru або metodkabinet8@rambler.ru
Сайт: http://school8.zp.ua/

Директор Гвозденко Олексій Андрійович



Провідна педагогічна ідея досвіду: Для підвищення ефективності навчання необхідно освоєння сучасних форм організації навчального процесу. Впровадження інформаційних технологій в освіту дозволяють багато в чому полегшити працю вчителя, підвищити в учнів мотивацію до навчання, ефективність і якість освіти. Інформаційні технології в сукупності з правильно підібраними технологіями навчання, створюють необхідний рівень якості, варіативності, диференціації та індивідуалізації навчання.
Існуючі комп'ютерні програми можна розбити на 4 види: довідково-інформаційні, тренажери, контролюючі, демонстраційні. Всі ці функції найуспішніше, на мою думку, на уроках може виконувати презентація. Презентація найбільш органічно вплітається в канву уроку, дозволяючи реалізувати всі задумки вчителя.

Обґрунтування актуальності та перспективності досвіду:
Мультимедійні презентації міцно увійшли в шкільне життя. Практично кожен вчитель, що має практичні навички володіння інформаційними технологіями, використовує їх у своїй повсякденній роботі. Презентація дає можливість вчителю проявити творчість, індивідуальність, уникнути формального підходу до проведення уроків.
Подання навчального матеріалу не тільки у вигляді усного або письмового повідомлення, але й з використанням фото-, відео-, аудіо- та музичних фрагментів, які скомпоновані у вигляді презентації, сприяє успішному запам’ятовуванню. Відомо, що переважна більшість людей запам’ятовує 5% почутого та 20% побаченого. Одночасне використання аудіо- і відео- даних підвищує запам’ятовування до 40-50%. Крім того економія часу, необхідного для вивчення певного матеріалу, сягає 30%, а набуті у такий спосіб знання зберігаються у пам’яті людини набагато довше.
Ще одним важливим фактором доцільності використання презентацій є зручність зберігання презентацій в класі та швидкість використання їх на уроках порівняно з традиційними плакатами, портретами, таблицями, схемами.

Науково-теоретична база досвіду: Теоретичною базою досвіду являються теоретичні положення: Левченко О.М., Коваль І.В., І.О.Завадський Основи створення комп’ютерних презентацій; Колеченко І.В. Енциклопедія педагогічних технологій; посібник для викладачів; Інноваційна діяльність сучасного педагога: методичний посібник; Думанська Г.О. Застосування комп’ютерних технологій у навчальному процесі; Леонова Л.А. Компьютер и здоровье ребенка; Комп’ютерно-орієнтовані  системи  навчання:  Зб. наук. праць/  Ред. кол. –  К.:  НПУ ім. М.П.Драгоманова; Гуревич  Р.С.  Впровадження  комп’ютерних  технологій  у  навчально-виховний процес  закладів освіти; Intel® Навчання для майбутнього; Бабій К.Н., Бахтарова А.М., Литвиненко І.Б. Нетрадиційний урок за проектною технологією // Управління школою; Башинська Т. Проектувальна діяльність – основа взаємодії вчителя та учня // Дайджест педагогічних ідей та технологій; Бєлявцева Т. Застосування методу проектів при формуванні пізнавальної активності учнів // Відкритий урок; Вердіна С. В., Панченко А. Г. Педагогічна рада: нестандартні форми; Гусєва О. Проект як чинник творення життєтворчості //Директор школи, ліцею, гімназії; Єжак Є. Основи проектної діяльності учнів // Школа; Єрмаков І. Компетентнісний потенціал проектної діяльності // Школа; Кузьменко Ю. Проектування як засіб формування культури навчальної діяльності молодших школярів // Таврійський вісник освіти; Лернер П. Проектування як основний вид пізнавальної діяльності школярів // Завуч; Логвін В. Метод проектів у дії // Завуч; Романюк Т. Метод проектів на уроках інформатики // Школа; Савенко Н., Ковганич Г. Життєтворчий потенціал виховної системи: Технологія реалізації методу проектів //Завуч; Стеців Л. Реалізуємо метод проектів // Директор школи; Ящук С. Розвиток творчого потенціалу учнів у процесі проектно-технологічної діяльності // Рідна школа.

Стисла анотація досвіду: Дошка, крейда, підручник, плакати, дидактичні картки з завданнями – це педагогічні технології вчорашнього часу. Сучасна школа, покликана забезпечити доступність якісної освіти вихованцям шкіл з урахуванням їх можливостей, схильностей та інтересів, зобов'язана переглянути весь методичний інструментарій в цілому. Нові інформаційні технології, безумовно, відіграють у цьому сенсі позитивну роль. Комп'ютерні технології якісно змінюють зміст, методи і організаційні форми навчання і за певних умов можуть сприяти розкриттю, збереженню і розвитку індивідуальних здібностей учнів, їх особистих якостей.
Найсучаснішим комп’ютерним засобом навчання є мультимедіа, що ґрунтується на спеціальних апаратних і програмних засобах.
Звичайно, найефективніший вплив на людину здійснює та інформація, яка діє на кілька органів чуття, і запам’ятовується вона тим краще й міцніше, чим більше каналів сприймання було активовано. Звідси й та роль, яка відводиться мультимедійним засобам навчання, що виникли з появою потужних багатофункціональних комп’ютерів, якісних навчальних програм, розвинутих комп’ютерних систем навчання.
Уроки з використанням презентацій відображають один з головних принципів створення сучасного уроку – принцип привабливості. Екран притягує увагу, якої я іноді не можу добитися при фронтальній роботі з класом.
Я розробила, практично, на всі теми презентації до уроків, які з успіхом застосовувала при проведенні уроків, також використовувала, найбільш вдалі, презентації учнів для демонстрації виконання практичних робіт.
На виставку я підготувала розробку презентацій до теми «Графічний редактор Paint» для 5 класу, за Новим Державним Стандартом, до підручника Й.Я. Ривкінд, Т.І. Лисенко, Л.А. Чернікова, В.В. Шакотько «Інформатика 5 клас».
 
Результативність впровадження досвіду: При проведенні таких інтерактивних уроків не доводиться довго очікувати від учнів віддачі і результатів роботи. Дітей приваблює новизна проведення таких занять. Створюється позитивна атмосфера в класі і учні при цьому стають більш творчими, наполегливими і трудолюбивими у навчанні. А ті, хто зазвичай не відрізнялися високою активністю на уроках,  більш жваво висловлюють свою думку, міркують. В результаті підвищилась успішність і середній бал класу.  Діти з великим інтересом беруть участь в різноманітних позакласних заходах, приймають участь у конкурсах, змаганнях.

Репрезентація досвіду: Виступи на педраді, на засіданнях МО точних наук гімназії, МО вчителів інформатики району, публікація в Інтернеті на сторінках Учительського журналу он-лайн.
Категорія: Інформатика | Додав: kommun2 (20.01.2014)
Переглядів: 2279 | Коментарі: 1 | Теги: Комунарський, Інформатика 5 клас графічний редакт | Рейтинг: 3.2/86
Всього коментарів: 1
1 Маринкевич О.П.  
Спасибо. Интересно и важно.

Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
IAMЦ © 2024