Міська виставка
педагогічних технологій
Запоріжжя, 2016
Каталог статей
Навігація

Номінації виставки
Українська та російська філологія [83]
Історія і правознавство [27]
Математика [32]
Фізика, астрономія [15]
Географія та економіка [29]
Інформатика [16]
Іноземні мови [62]
Хімія, біологія, екологія [38]
Фізичне виховання та основи здоров'я [20]
Музика, образотворче мистецтво [18]
Трудове навчання [9]

Форма входу


Погода у місті

Пошук

Статистика

Вітаю Вас, Гість · RSS 06.08.2020, 17:23

Головна » Статті » Специфіка навчальних предметів » Інформатика

Використання комп'ютерної тестуючої системи MyTestX на уроках інформатики в 9 класі
Використання комп'ютерної тестуючої системи  MyTestX  на уроках інформатики в 9 класі

Шпирной Роман Віталійович, вчитель інформатики, спеціаліст

Запорізька загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів № 37
Запорізької міської ради Запорізької області

Директор школи Баєва І.В.

Кронштадтська,7-А,м.Запоріжжя, 69001,
тел.(0612) 32-60-02,
факс 32-60-02,
E-mail: shkola37@list.ru



Провідна педагогічна ідея досвіду:
Охоплення тестовими завданнями усього змісту курсу, що дозволяє використовувати метод тестування в процесі вивчення будь-якої теми, й на будь-якому етапі уроку (як під час формування теоретичних знань, так і під час оцінювання, контролю навчальних досягнень учнів).

Обґрунтування актуальності та перспективності досвіду:

Розвиток освіти в Україні передбачає поступове впровадження нового Державного стандарту початкової, базової та повної загальної середньої освіти, а також нових навчальних програм з інформатики. Продовжується послідовний процес охоплення комп'ютерним забезпеченням усіх загальноосвітніх закладів, комп'ютерною грамотністю – учнів усіх  ланок загальної середньої школи. 2010-2014 роки є суттєво значущими в цьому напрямку: введення до інваріативної складової предмету «Інформатика» в 9 класі; поступове охоплення комп'ютерною освітою початкової ланки школи (курс «Інформаційна культура» 1-2 клас  рекомендований для навчальних закладів, які працюють за проектами «1 учень – 1 комп'ютер та «Росток»; курс «Прикладна інформатика.1-4 класи» рекомендований для позакласної роботи (2 години на тиждень за рахунок варіативної складової); предмет «Сходинки до інформатики. 2-4 класи загальноосвітніх навчальних закладів» (Новий  Держстандарт) введено у 2013-2014 н.р.у 2 класі; за новими програмами та Типовими навчальними планами передбачено вивчення інформатики в 5 класі (Новий Держстандарт) з 2013-2014 н.р.).  І цей процес послідовно продовжується. У зв'язку з цим на сучасному етапі відкрилися нові можливості широкого використання тестового методу оцінювання навчальних досягнень учнів не тільки  під час проведення державної підсумкової атестації, зовнішнього незалежного оцінювання, але й з будь-якого шкільного предмету, зокрема ( і в першу чергу) з інформатики.

Науково-теоретична база досвіду:

        Учитель базує свою діяльність на провідних  принципах дидактики: науковості,  доступності, послідовності, наочності, а також на принципі свободи вибору, принципі діяльності, принципі зворотного зв'язку. Вивчення  різних форм і прийомів послідовного застосування різновидів тестування за можливостей використання інформаційно-комп'ютерних технологій визначило вибір теми і  послідовну розробку основного змісту  матеріалів досвіду  вчителя з метою реалізації у педагогічній діяльності провідної мети предмету «Інформатика» та його освітніх, розвивальних і виховних цілей. Автори багатьох програм і курсів (Завадський, Володіни, Рівкінд та ін.) розробляють і пропонують різноманіття питань для тестування, які дозволяють об'єктивно і толерантно оцінити знання і результат вивчення предмету. Однак, контроль та оцінювання – не єдина перевага сучасних тестових оболонок. За допомогою тестових питань  відкритого типу, закритого типу,  завдань на відповідність, упорядкування, завдань з використанням схем та малюнків є можливість
  •      передати знання та інформацію;
  •      поставити завдання під час виконання практичних робіт;
  •      узагальнити і повторити  вивчені  інформаційні блоки;
  •      перевірити і оцінити навчальні досягнення учнів практично на всіх етапах уроку;
  •      здійснити  шляхом розробки  тестових завдань особистісно орієнтований підхід у навчанні  учнів певного класу,  кожного учня класу.

Стисла анотація досвіду:

За інноваційним потенціалом –  раціоналізаторський.
Методичні матеріали навчання інформатиці шляхом  тестування розроблені  вчителем на базі тестової оболонки О.С. Башлакова й пропонують подання матеріалу програми 9 класу шляхом відповіді на тестові запитання, виконання графічних завдань, завдань послідовності, питання на вибір області малюнка, створення кросвордів, здійснення (проведення) аналізу, порівняння, узагальнення, питання на співвідношення, вибір одного або введення текста тощо.Учні працюють з тестами як  у обмеженому часі, так і у вільному режимі. Мають змогу звертатися  за консультацією до педагога і редактора, виконуючи записи у зошитах тощо. Багато питань тестів є практичними завданнями. Методичні матеріали, розроблені вчителем, дозволяють  підвищити об'єктивність, точність оцінювання навчальних досягнень учнів  майже на всіх етапах навчання. Ефективною є групова робота під час виконання  завдань (відкривається можливість працювати з учнями, які мають утруднення у засвоєнні матеріал). У той же час, здібні та обдаровані учні мають змогу отримувати завдання  вищого рівня складності, на випередження, таким чином  ефективно використовується час уроку, час домашньої роботи з учнями –майбутніми учасниками конкурсів та олімпіад. Завдання  слугують формуванню загальних, спеціальних компетенцій, а також компетенцій самостійності, творчості у розв'язанні певних навчальних завдань. Пропонуються вчителем на розгляд
  • варіанти тестових завдань та відповіді до теоретичних тем курсу 9 класу:
  • апаратний устрій ПК;
  • програмне забезпечення;
  • комп'ютерні мережі.
Готуються приклади практичних завдань для редакторів  Microsoft Officce
з діловим та економічним спрямуванням.          

Результативність впровадження досвіду

Запровадження цієї методики дозволило  досягти значного підвищення результатів навчальної діяльності учнів та зацікавленості учнів предметом, а також слугує досягненню  точності  та об'єктивності оцінювання результатів засвоєння  навчальної програми учнями.

Репрезентація досвіду

Напрацювання вчителя можуть бути використані  колом викладачів школи району, міста (області): можливе відтворення (повторення) і творче використання досвіду, розширення до масового. Матеріал створювався протягом 3-х років, перевірений в роботі з учнями.


Категорія: Інформатика | Додав: OrdgonRMO (25.01.2014)
Переглядів: 886 | Теги: «тестуюча система MyTestX», Орджонікідзевський, Комп'ютерні мережі» «завдання з інф | Рейтинг: 1.8/20
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
IAMЦ © 2020