Міська виставка
педагогічних технологій
Запоріжжя, 2016
Каталог статей
Навігація

Номінації виставки
Українська та російська філологія [83]
Історія і правознавство [27]
Математика [32]
Фізика, астрономія [15]
Географія та економіка [29]
Інформатика [16]
Іноземні мови [62]
Хімія, біологія, екологія [38]
Фізичне виховання та основи здоров'я [20]
Музика, образотворче мистецтво [18]
Трудове навчання [9]

Форма входу


Погода у місті

Пошук

Статистика

Вітаю Вас, Гість · RSS 20.04.2024, 15:48

Головна » Статті » Специфіка навчальних предметів » Інформатика

Використання інформаційних технологій для розвитку творчого мислення учнів
Використання інформаційних технологій для розвитку творчого мислення учнів
Свириденко Денис Сергійович, 
учитель інформатики та математики, спеціаліст  ІІ категорії

Запорізька загальноосвітня школа I – III ступенів № 14 Запорізької міської ради Запорізької області
вул. Калініна, 90, м. Запоріжжя, 65040 
тел.(061)769-80-28, (061)769-80-30 

Директор школи: Чумак Тарас Олександрович


Провідна ідея досвіду: Однією з найбільш актуальних проблем сучасної освіти виступає практичне формування творчого мислення учня. А отже, постійний пошук і використання новітніх освітніх технологій сприяють розвитку творчого, креативного мислення учнів, активізації пізнавальної діяльності, розвитку творчої особистості школяра, виховує бажання шукати, пізнавати, досліджувати, творити. 

Обгрунтування актуальності та перспективності досвіду: Формування інформаційної культури сучасної людини у великій мірі залежить від вивчення інформатики та інформаційно-комунікаційних технологій у загальноосвітніх навчальних закладах. Без вивчення інформатики неможливе формування сучасного світогляду, розуміння ролі інформаційних процесів у природі, суспільстві, техніці. На першому плані постають завдання формування не тільки комп’ютерної грамотності школяра, а й формування інформаційної культури школярів, ознайомлення учнів з основами інформатики, як фундаментальної галузі наукового знання.  

Науково – теоретична база досвіду: Одним із методів, що спонукає розвиток самостійної, творчої діяльності учнів є метод проектів. В основі цього методу  лежить розвиток в учнів пізнавальних навичок, уміння самостійно конструювати свої знання та орієнтуватися в інформаційному просторі, формування креативного мислення, мислення високого рівня.  

Стисла анотація досвіду: Досвід використання методу проектів дає можливість застосовувати його в поєднанні з методом структурного програмування при вивченні теми "Основи алгоритмізації та програмування”, що дає можливість реалізовувати, інтегрувати свої знання в проектах для розв’язку практичних задач, презентувати, обговорювати, оцінювати свою роботу, що так необхідно  для ефективного навчання та розвитку зацікавленості учнів. Реалізація методу проектів на практиці приводить до зміни ролі вчителя. Із носія готових знань він перетворюється в організатора пізнавальної, дослідницької діяльності своїх учнів. Змінюється і психологічний клімат в класі, так як вчителю приходиться переорієнтувати свою навчально-вихону роботу і роботу учнів на різноманітні види самостійної діяльності учнів, їх пріоритет дослідницького, пошукового, творчого характеру. Значну роль у розвитку зацікавленості учнів до інформатики відіграє робота з учнями в позаурочний час. В подальшому для розвитку учня можна використовувати «Портфоліо».

Результативність впровадження досвіду: Мета навчання як компонент педагогічного процесу та як передбачений кінцевий результат навчання полягає у формуванні та розвитку особистості учня, розкритті його здібностей і талантів. Із цього випливає, що, змінюючи процедуру оцінювання навчальних досягнень, ми істотно впливаємо і на сам навчальний процес. Отже, портфоліо як метод оцінювання претендує не тільки на більш адекватне відображення справжніх досягнень, а й на те, щоб бути інструментом підвищення якості процесів навчання.

Репрезентація досвіду: Репрезентація досвіду проходить на рівні школи ШМО семінари на РМО та публікація в Інтернет виданнях 
Категорія: Інформатика | Додав: kommun (20.01.2014)
Переглядів: 1235 | Теги: структура уроку інформатики у почат, специфіка, Комунарський, портфоліо, компетентнісний підхід, інформативні компетентності | Рейтинг: 3.3/89
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
IAMЦ © 2024