Соціально-економічне виховання учнів на уроках інформатики
Соціально-економічне виховання учнів на уроках інформатики
Тернова А.С., учитель інформатики, спеціаліст другої категорії
Запорізька спеціалізована школа I – III ступенів №72 з поглибленим вивченням хімії та біології Запорізької міської ради Запорізької області
Директор: Усова Тетяна Миколаївна
Адреса: 69035, м.Запоріжжя, вул.Лермонтова 21 Тел. 34-51-52, 233-41-10 Е-mail: school72@ukr.net
Провідна педагогічна ідея досвіду: Для
України, яка впродовж своєї історії перебувала в центрі геополітичних інтересів
кількох наддержав, зовнішньополітичний вибір має не тільки внутрішню, а й
міжнародну вагу. Стратегічна мета нашої країни полягає в інтеграції до
європейських та євроатлантичних структур. Зовнішня та внутрішня політика
України обумовлюється національними інтересами - становлення України як
стабільної демократичної держави, повноправного члена Європейського Союзу. При
визначенні загальнонаціональних пріоритетів мають бути враховані інтереси
молоді. Вона повинна стати активним учасником вирішення завдань, що стоять
перед державою.
Обгрунтування актуальності та перспективності досвіду: Школа має
подбати про те, щоб кожна молода людина, яка вступає в життя навчалася
ефективно працювати, оволоділа вміннями планувати свою працю, берегти народне
добро, була підготовлена до активної участі в управлінні економічним,
політичним і господарським життям країни.
Науково-теоретична база досвіду: Перші аспекти педагогічних основ
економічного виховання були закладеніН.К.
Крупською ще в 1931-1933 рр., коли радянська школа була на етапі становлення, у
своїй праці "Коллективная работа учительства". Формування потреб
особистостіА.С. Макаренко розглядав з
соціально-економічної точки зору. "Потреба у нас є рідною сестрою обов’язку, зобов’язання, здібностей,
це прояв інтересів не споживача суспільних благ, а діяча соціалістичного
суспільства, створювача цих благ". У своїх статтях він звертає увагу на
необхідність виховання таких якостей, як бережливість, чіткість, оперативність,
діловитість тощо. Проблема соціально-економічного виховання в загальноосвітніх
навчальних закладах знайшла певне відображення і в працях В.А. Сухомлинського, К.Д.
Ушинського, В.Ф. Шаталова.
Стисла анотація досвіду: Робота
присвячена соціально-економічному вихованню учнів старшої ланки на уроках
інформатики в умовах проведення практичних робіт. На основі узагальнень,
отриманих внаслідок аналізу психолого-педагогічної та методичної літератури,
досвіду видатних та практикуючих вчителів, власного досвіду роботи,
підготовлено рекомендації з питань проведення практичних робіт з використанням
ПК та ефективного набуття соціально-економічних знань підлітками старшого віку,
які будуть корисними для подальшої роботи вчителів інформатики. Таким чином,
зона найближчого розвитку допоможе визначити завтрашній день дитини, динамичний стан його
розвитку, що враховує не тільки набуті
досягнення у процесі розвитку, але й ті, що знаходяться у процесі дозрівання.
Результативність впровадження досвіду: Керуючись
принципами виховного процесу, я постійно намагаюсь оптимізувати зміст,
форми та методи виховання, які відображені закономірностями виховного
процесу. Узагальнюючи досвід виховної діяльності, вони стають для мене
системою вимог щодо аспектів виховного процесу, спрямовують мою роботу
педагога-предметника на формування, розвиток цілісної особистості та
досягнення високих результатів у майбутньому житті дитини. Більшість
випускників, плануючи свою майбутнє, успішно складають вступні екзамени
до вищіх закладів та продовжують навчаня на високому рівні, в тому числі
у сфері ІКТ технологій.
Репрезентація досвіду:
Робота була представлена на конкурсі "Учитель року 2013" номінація
"Інформатика", де зайняла І місце в Орджонікідзевському району та
визначена премією мера м. Запоріжжя.