Міська виставка
педагогічних технологій
Запоріжжя, 2016
Каталог статей
Навігація

Номінації виставки
Українська та російська філологія [83]
Історія і правознавство [27]
Математика [32]
Фізика, астрономія [15]
Географія та економіка [29]
Інформатика [16]
Іноземні мови [62]
Хімія, біологія, екологія [38]
Фізичне виховання та основи здоров'я [20]
Музика, образотворче мистецтво [18]
Трудове навчання [9]

Форма входу


Погода у місті

Пошук

Статистика

Вітаю Вас, Гість · RSS 19.04.2024, 22:00

Головна » Статті » Специфіка навчальних предметів » Інформатика

Підвищення ефективності навчальних занять через візуалізацію навчального матеріалу

 

 

 

Підвищення ефективності навчальних занять через візуалізацію навчального матеріалу

 
Веретеннікова Тетяна Дмитрівна, вчитель інформатики, перша кваліфікаційна категорія.

Запорізька гімназія № 25 гуманітарного профілю Запорізької міської ради Запорізької області;

Директор гімназії: Колесник О.Ф.
69005, м. Запоріжжя, вул. Патріотична, буд. 76
тел.: (061) 220-96-43;
e-mail:  zp25gimn@mail.ru.





Провідна педагогічна ідея досвіду:
Пошук нових способів використання методів і прийомів навчання, що створюють сприятливі дидактичні умови для засвоєння навчального матеріалу учнями. Разом з вербальним поданням навчального матеріалу, використовувати прийоми візуальної образної подачі навчального матеріалу, насамперед за допомогою слайдів комп’ютерних презентацій, ілюстрованих асоціативними зображеннями-образами.  

Обґрунтування актуальності та перспективності досвіду: Мультимедійне представлення навчального матеріалу дозволяє передати необхідний об'єм інформації при стислості його викладу, що сприяє кращому і швидшому засвоєнню матеріалу учнями. За умови систематичного використання навчальних мультимедіа-засобів у навчальному процесі у поєднанні з традиційними методами навчання можна значно підвищити ефективність навчально-виховного процесу, стимулювати інтерес учнів до навчання та їх активність; розвивати алгоритмічний стиль мислення, формувати вміння приймати оптимальні рішення, варіативно діяти тощо.
У зв’язку зі зростанням ролі візуальної комунікації перед вчителем постає актуальне завдання вміти візуалізувати навчальний матеріал.

Науково-теоретична база досвіду:
Система засобів навчання  - це сукупність взаємопов'язаних (у рамках методики їх використання) дидактичних компонентів, які утворюють певну цілісність, єдність. Засоби навчання інформатики можна умовно поділити на дві групи: традиційні та нові інформаційно-комунікаційні технології, які потрібно гармонійно поєднувати і взаємодоповнювати в процесі навчально-пізнавальної діяльності. Об'єктивна необхідність використання візуальних засобів у процесі навчання обумовлена їх великим впливом на процес розуміння і запам'ятовування: при дослідній перевірці ефективності запам'ятовування темпу встановлено, що при слуховому сприйманні засвоюється - 15% інформації, при зоровому – 25%, а в комплексі, тобто при зоровому і слуховому одночасно, – 65%..
http://ito.vspu.net/SAIT/inst_kaf/kafedru/matem_fizuka_tex_osv/www/ENK/MVOIT/lekcii/tema_3.htm
http://ukraine-diplom.com/40/16217-zastosuvannya-vizualnix-zasobiv-navchannya-dlya-pidvishhennya-efektivnosti-navchalnogo-procesu-u-ptnz.html

Стисла анотація досвіду:
Представлені навчальні презентації з тем: «Комп’ютерна графіка» (9 клас), «Комп’ютерні презентації» (10 клас), створюють сприятливі дидактичні умови для засвоєння навчального теоретичного матеріалу учнями.
 
Результативність впровадження досвіду:
Застосування методів візуалізації в процесі навчання сприяє розвитку образного мислення учнів, сприяє розвитку абстрактного мислення, а також активує різні форм розумової діяльності. В результаті чого підвищується ефективність навчання

Репрезентація досвіду: навчальний заклад.

 

 

 

Категорія: Інформатика | Додав: OrdgonRMO (24.01.2014)
Переглядів: 1159 | Теги: комп’ютерна графіка, сприятливі дидактичні умови, компетентнісна освіта, Орджонікідзевський, візуальна подача навчального матері | Рейтинг: 1.9/20
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
IAMЦ © 2024