Підвищення ефективності навчальних занять через візуалізацію навчального матеріалу
Веретеннікова Тетяна Дмитрівна, вчитель інформатики, перша кваліфікаційна категорія.
Запорізька гімназія № 25 гуманітарного профілю Запорізької міської ради Запорізької області;
Директор гімназії: Колесник О.Ф.
69005, м. Запоріжжя, вул. Патріотична, буд. 76
тел.: (061) 220-96-43;
e-mail: zp25gimn@mail.ru.
Провідна педагогічна ідея досвіду:
Пошук нових способів використання методів і прийомів навчання, що створюють сприятливі дидактичні умови для засвоєння навчального матеріалу учнями. Разом з вербальним поданням навчального матеріалу, використовувати прийоми візуальної образної подачі навчального матеріалу, насамперед за допомогою слайдів комп’ютерних презентацій, ілюстрованих асоціативними зображеннями-образами.
Обґрунтування актуальності та перспективності досвіду: Мультимедійне представлення навчального матеріалу дозволяє передати необхідний об'єм інформації при стислості його викладу, що сприяє кращому і швидшому засвоєнню матеріалу учнями. За умови систематичного використання навчальних мультимедіа-засобів у навчальному процесі у поєднанні з традиційними методами навчання можна значно підвищити ефективність навчально-виховного процесу, стимулювати інтерес учнів до навчання та їх активність; розвивати алгоритмічний стиль мислення, формувати вміння приймати оптимальні рішення, варіативно діяти тощо.
У зв’язку зі зростанням ролі візуальної комунікації перед вчителем постає актуальне завдання вміти візуалізувати навчальний матеріал.
Науково-теоретична база досвіду:
Система засобів навчання - це сукупність взаємопов'язаних (у рамках методики їх використання) дидактичних компонентів, які утворюють певну цілісність, єдність. Засоби навчання інформатики можна умовно поділити на дві групи: традиційні та нові інформаційно-комунікаційні технології, які потрібно гармонійно поєднувати і взаємодоповнювати в процесі навчально-пізнавальної діяльності. Об'єктивна необхідність використання візуальних засобів у процесі навчання обумовлена їх великим впливом на процес розуміння і запам'ятовування: при дослідній перевірці ефективності запам'ятовування темпу встановлено, що при слуховому сприйманні засвоюється - 15% інформації, при зоровому – 25%, а в комплексі, тобто при зоровому і слуховому одночасно, – 65%..
http://ito.vspu.net/SAIT/inst_kaf/kafedru/matem_fizuka_tex_osv/www/ENK/MVOIT/lekcii/tema_3.htm
http://ukraine-diplom.com/40/16217-zastosuvannya-vizualnix-zasobiv-navchannya-dlya-pidvishhennya-efektivnosti-navchalnogo-procesu-u-ptnz.html
Стисла анотація досвіду:
Представлені навчальні презентації з тем: «Комп’ютерна графіка» (9 клас), «Комп’ютерні презентації» (10 клас), створюють сприятливі дидактичні умови для засвоєння навчального теоретичного матеріалу учнями.
Результативність впровадження досвіду:
Застосування методів візуалізації в процесі навчання сприяє розвитку образного мислення учнів, сприяє розвитку абстрактного мислення, а також активує різні форм розумової діяльності. В результаті чого підвищується ефективність навчання
Репрезентація досвіду: навчальний заклад.
|