Методичний посібник по виконанню практичних робіт в
середовищі Excel Воропай Юрій. Іванович – спеціаліст вищої категорії, вчитель-методист, заслужений вчитель України,
Горбань Тамара Андріївна – спеціаліст вищої категорії, вчитель-методист,
Ришт Зоя Василівна – спеціаліст вищої категорії, вчитель-методист.
Контактна інформація про
навчальний заклад:
Директор: Бурма Ірина Миколаївна
Запорізька гімназія №28
Запорізької міської ради
М. Запоріжжя, вул. Лермонтова 16
Тел. 233 25 53 e-mail sekreta28@mail.ru,
адреса
сайту www.s28.zp.ua
Провідна педагогічна ідея досвіду
В основу подання матеріалу покладено метод проектів, коли учні знайомляться
з тією частиною теоретичного матеріалу, яка їм потрібна для розв’язання певної
проблеми або задачі. Метод допомагає вирішити дві серйозні проблеми:
нерозуміння учнями матеріалу та низька мотивація. Завдання розроблені на такому
матеріалі, з котрим учні стикаються у повсякденному реальному житті.
Обґрунтування актуальності та
перспективності досвіду.
Згідно з концепції програми інформатизації загальноосвітніх навчальних
закладів, навчання інформатики має бути професійно спрямоване. Випускники
фізико-математичного та інформаційно-технологічного профілю у майбутньому будуть здобувати вищу освіту у
ВНЗ за спеціальностями, зв’язаними з комп’ютерними технологіями де домінуючими
видами діяльності є дослідження реальних об’єктів та їх моделей за допомогою
математичних методів із застосуванням комп’ютерної техніки і спеціального
програмного забезпечення.
Науково-теоретична база досвіду
Запропонована методика є складовою методичної системи навчання інформатики
в профільній школі і базується на державній програмі «Інформатика. Навчальна
програма для 10–11 класів інформаційно-технологічного профілю». Методична
система розглядається як сукупність взаємопов’язаних компонентів, а саме: цілей
навчання, змісту, методів, засобів і форм організації навчання, що утворюють
єдину цілісну функціональну структуру, орієнтовану на досягнення цілей
навчання.
Стисла анотація досвіду
При формуванні структури та змісту даної методики використано такий підхід:
ставиться проблема (задача), при цьому демонструється при необхідності зразок
проекту, потім шукаються шляхи її розв’язання: формулюється завдання, наводяться методи, які необхідні для
розв’язання цієї задачі (реалізації проекту), обговорюється послідовність дій
по роботі із цими методами, яка приводить до поставленої мети. Після виконання послідовності дій з реалізації
певного демонстраційного проекту учні працюють над завданням для самостійного
виконання, при цьому вони користуються навичками і вміннями, набутими при
розробці попередніх проектів. Серед завдань для самостійного виконання
зустрічаються такі, які потребують нових знань. У цих випадках вчитель надає
необхідний теоретичний матеріал та спеціальну літературу для самостійного
вивчення.
Результативність впровадження
досвіду:
Запропонована методика сприяє зростанню компетентності учнів у використанні
інформаційних технологій для розв’язання науково-технічних, економічних, виробничих,
та інших прикладних задач.
Протягом навчальної діяльності учні здобувають необхідні знання та
набувають практичні навички через створення навчальних проектів, виконують всі
етапи рішення задачі:
- вивчення властивостей реальної
предметної області;
- побудова математичної моделі;
- складання алгоритму розв’язання задачі;
- розробка математичних та інших методів для розв’язання науково-технічних,
економічних, виробничих, та інших прикладних задач з урахуванням особливостей
середовища;
- аналіз одержаних результатів та їх інтерпретація;
- здійснення науково-дослідних проектів з розширення галузей застосування
математичних методів і інформаційних технологій.
Репрезентація досвіду:
В навчальних закладах, де використовується програма поглибленого вивчення
інформатики та профільного рівня, методика може стати основою для вивчення теми
«Технології обробки числової інформації (Excel)».
|