Метод проектів як інноваційна технологія формування ключових компетентностей
Прокопченко Олена Миколаївна, учитель інформатики, вища категорія, вчитель-методист
Запорізька гімназія №93 Запорізької міської ради Запорізької області Директор: Іванова Тетяна Іванівна Адреса: м. Запоріжжя, вул. Полякова, 9 Телефон: 67-44-15
Провідна педагогічна ідея досвіду: використання методу проектів призводить до формування основних груп компетентностей: соціальної, комунікативної, інформаційної, саморозвитку й самоосвіти, продуктивної творчої діяльності.
Обґрунтування актуальності та перспективності досвіду: завдання освітньої галузі "Технології”: "Формування і розвиток проектно-технологічної та інформаційно-комунікаційної компетентностей для реалізації творчого потенціалу учнів і їх соціалізації у суспільстві.” (Державний стандарт базової і повної загальної освіти (2013р.)
Науково-теоретична база досвіду: - Джон Д'юі (1859-1952) (теоретичні положення щодо сутності методу); - Е. Паркхарст і У. Кілпатрік (радикальне впровадження ідеї Д'юі ); -І.Родигіна, О.Овчарук, А.Хуторський (класифікація груп компетентностей); - О.Пометун, О.Данилевська ( компетентністний підхід до сучасного уроку); - М.Б.Павлова, В.Д.Симоненко, П.С.Лернер, Є.С.Полат, І.Д.Чечель (обґрунтування сутності і умов застосування методу проектів).
Стисла анотація досвіду: даний досвід є комбінаторним за інноваційним потенціалом та присвячений використанню методу проектів як інноваційної технології формування ключових компетентностей учнів у процесі вивчення інформатики та практичного впровадження проектної діяльності через технологію веб-квестів. У вступній частині досвіду подано поняття методу проектів та його основна ідея, обґрунтовується актуальність його застосування як засобу, який сприяє розвитку ключових компетентностей та висвітлене його практичне значення. В основній частині розглянуто технологію реалізації педагогічної ідеї та її складових, проаналізовані результати застосування даної технології вчителем на практиці. Як приклад роботи вчителя з методу проектів у формі веб-квестів до опису досвіду представлені додатки.
Результативність впровадження досвіду: за наслідками роботи із застосуванням проектного методу у формі веб-квестів можна зробити наступний висновок: при застосуванні даного методу досягаються високі результати навчання школярів інформаційним технологіям, значно підвищується інтерес учнів до предмету «Інформатика», добре є видимими міжпредметні зв'язки. Використання технології веб-квестів на уроках інформатики та в позаурочній діяльності дозволяє реалізувати особистісно-диференційований підхід в навчанні, можливість організувати урочну і позаурочну діяльність учнів, використовуючи технології Інтернету.
|