Міська виставка
педагогічних технологій
Запоріжжя, 2016
Каталог статей
Навігація

Номінації виставки
Українська та російська філологія [83]
Історія і правознавство [27]
Математика [32]
Фізика, астрономія [15]
Географія та економіка [29]
Інформатика [16]
Іноземні мови [62]
Хімія, біологія, екологія [38]
Фізичне виховання та основи здоров'я [20]
Музика, образотворче мистецтво [18]
Трудове навчання [9]

Форма входу


Погода у місті

Пошук

Статистика

Вітаю Вас, Гість · RSS 06.08.2020, 18:03

Головна » Статті » Специфіка навчальних предметів » Інформатика

Формування міжпредметних компетентностей учнів на уроках інформатики
 Формування міжпредметних компетентностей учнів на уроках інформатики

Мачула Ірина Володимирівна 

учитель інформатики, спеціаліст вищої категорії, учитель-методист 

Запорізька гімназія №46 Запорізької міської ради Запорізької області

Директор Кругла Людмила Юхимівна

Адреса: 69009,  м. Запоріжжя, вул. Орджонікідзе, буд. 29

Контактний телефон:(061)2365614, (061)2365633

E-mail: gimnazy46@i.ua

Адреса сайту:http://gimnazy46.wix.com/school,

https://sites.google.com/site/school46zp

Провідна педагогічна ідея

Розробка засобів і методичних прийомів реалізації міжпредметних зв'язків на конкретних уроках, методики підготовки та проведення комплексних форм організації навчання, формування міжпредметних компетентностей на творчому рівні у дослідницьких проектах, розробка інтегрованого тематичного планування  - є основними напрямками педагогічного досвіду.

Обґрунтування актуальності та перспективності досвіду

Актуальність проблеми в наш час обумовлена рівнем розвитку науки, на якому яскраво виражена інтеграція природничо-наукових, технічних, суспільних знань. В інформаційному суспільстві існують глобальні чинники, що породжують міжпредметні зв’язки.

Систематичне використання міжпредметних пізнавальних завдань у формі  проблемних  питань, кількісних завдань, практичних завдань забезпечує формування вмінь учнів установлювати й засвоювати зв'язок між знаннями з різних предметів. У цьому укладена найважливіша розвиваюча функція навчання інформатики.

Науково-теоретична база досвіду

На основі аналізу праць С. П. Бондар, О.І. Пометун, Г.К Селевко можна зрозуміти, що використання міжпредметних зв'язків - одна з найбільш складних методичних завдань вчителя. Учитель з урахуванням загальношкільного плану навчально-методичної роботи розробляє індивідуальний план реалізації міжпредметних зв'язків.

Анотація досвіду 

Для реалізації міжпредметних зв’язків, посилення системності знань учнів, активізації методів навчання, орієнтації на застосування комплексних форм організації навчання, забезпечення єдності навчально-виховного процесу розроблена та апробована протягом декількох років у Запорізькій гімназії №46 та ЗОШ №54 програма спецкурсу «Інформаційні технології», ефективне застосування якого дозволяє учням займатися дослідницькою роботою при вирішенні завдань з різних областей :

-         з біології за програмою "Intel-навчання для майбутнього" (2010 р.– «Пам’ятати все!» );

-         з англійської мови за програмою "Intel-навчання для майбутнього" (2012р. - «Епоха      англійської мови»)

На своїх уроках я найчастіше застосовую міжпредметні зв'язки: математика – інформатика та економіка - інформатика. Завдання вчителя на цих уроках - сформувати в учня інформаційну компетентність, вміння перетворювати на практиці інформаційні об'єкти за допомогою засобів інформаційних технологій. Ці уроки так само дозволяють показати зв'язок предметів.

Здійснення міжпредметних зв'язків економіки, математики та інформатики відбувається через: інтегровані уроки; рішення економічних задач на уроках інформатики; вивчення суміжних з економікою та математикою тем; оформлення рефератів, виступів з різних предметів. 

Рішення математичних завдань можливе и при вивченні теми моделювання. На уроках розглядаються геометричні, математичні, економічні завдання.

Використання задач міжпредметного змісту, що передбачають застосування знань на практиці в ситуації, яка приводить учня до нового способу розв’язання задачі найкраще реалізовано на уроках економіки. Розроблені методичні та дидактичні матеріали з теми «Використання електронних таблиць при розв’язуванні економічних задач».

Результативність впровадження досвіду: Результати науково-дослідної діяльності ефективно впроваджуються в навчально–виховний процес Запорізької гімназії №46. З досвідом роботи знайомі педагоги РМЦ вчителів інформатики. Система може бути застосована в різних умовах будь-яким вчителем інформатики та іншого предмету, який цікавиться проблемою формування  компетентностей учнів.

Репрезентація досвіду

-         виступи на засіданнях РМЦ: «Інтеграція курсу інформатики з загальноосвітніми дисциплінами», «Інтегрований підхід до навчання» ;

-         презентація досвіду на засіданнях обласної школи молодого учителя з теми «Бінарний урок»;

-         електронні публікації на блозі Заводського РМЦ «Інтегрований підхід до навчання»; «Бінарний урок як форма реалізації міжпредметний зв'язків»;

-         стаття на ЗапоВікі «Використання електронних таблиць при розв’язуванні економічних задач» (конспект уроку);

-         створення авторської програми спецкурсу "Основи інформаційних технологій”, яка затверджена Науково-методичною радою ЗОІППО;

-         Відкритий урок на тему: «Використання електронних таблиць при розв’язуванні економічних задач»( Обласна педпрактика для курсантів КПК)

http://zw.ciit.zp.ua/index.php/%D0%A3%D1%87%D0%B0%D1%81%D1%82%D0%BD%D0%B8%D1%86%D0%B0:%D0%9C%D0%B0%D1%87%D1%83%D0%BB%D0%B0_%D0%98%D1%80%D0%B8%D0%BD%D0%B0





Категорія: Інформатика | Додав: zavod (26.01.2014)
Переглядів: 2637 | Теги: проекти міжпредметного змісту, інтегровані і бінарні уроки, міжпредметна компетентні, міжпредметні зв’язки, Заводський, творча дослідницька діяльність | Рейтинг: 3.2/73
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
IAMЦ © 2020