учитель
інформатики, спеціаліст вищої категорії, учитель-методист
Запорізька гімназія №46 Запорізької
міської ради Запорізької області
Директор Кругла Людмила
Юхимівна
Адреса: 69009, м. Запоріжжя, вул. Орджонікідзе, буд. 29
Контактний телефон:(061)2365614, (061)2365633
E-mail: gimnazy46@i.ua
Адреса сайту:http://gimnazy46.wix.com/school,
https://sites.google.com/site/school46zp
Провідна педагогічна ідея
Розробка засобів і методичних
прийомів реалізації міжпредметних зв'язків на конкретних уроках, методики
підготовки та проведення комплексних форм організації навчання, формування
міжпредметних компетентностей на творчому рівні у дослідницьких проектах, розробка
інтегрованого тематичного планування - є
основними напрямками педагогічного досвіду.
Обґрунтування актуальності та перспективності досвіду
Актуальність проблеми в наш час
обумовлена рівнем розвитку науки, на якому яскраво виражена інтеграція
природничо-наукових, технічних, суспільних знань. В інформаційному суспільстві існують глобальні чинники, що породжують
міжпредметні зв’язки.
Систематичне
використання міжпредметних пізнавальних завдань у формі проблемних
питань, кількісних завдань, практичних завдань забезпечує формування
вмінь учнів установлювати й засвоювати зв'язок між знаннями з різних предметів.
У цьому укладена найважливіша розвиваюча функція навчання інформатики.
Науково-теоретична база досвіду
На основі аналізу праць С. П.
Бондар, О.І. Пометун, Г.К Селевко можна зрозуміти, що використання
міжпредметних зв'язків - одна з найбільш складних методичних завдань вчителя.
Учитель з урахуванням загальношкільного плану навчально-методичної роботи
розробляє індивідуальний план реалізації міжпредметних зв'язків.
Анотація досвіду
Для реалізації міжпредметних
зв’язків, посилення системності знань учнів, активізації методів навчання,
орієнтації на застосування комплексних форм організації навчання, забезпечення
єдності навчально-виховного процесу розроблена та апробована протягом декількох
років у Запорізькій гімназії №46 та ЗОШ
№54 програма спецкурсу «Інформаційні технології», ефективне застосування
якого дозволяє учням займатися дослідницькою роботою при вирішенні завдань з
різних областей :
-
з біології за
програмою "Intel-навчання для майбутнього" (2010 р.– «Пам’ятати все!»
);
-
з англійської мови
за програмою "Intel-навчання для майбутнього" (2012р. - «Епоха
англійської мови»)
На своїх уроках я найчастіше
застосовую міжпредметні зв'язки: математика – інформатика та економіка -
інформатика. Завдання вчителя на цих уроках - сформувати в учня інформаційну
компетентність, вміння перетворювати на практиці інформаційні об'єкти за
допомогою засобів інформаційних технологій. Ці уроки так само дозволяють
показати зв'язок предметів.
Здійснення міжпредметних зв'язків економіки,
математики та інформатики відбувається через: інтегровані уроки; рішення
економічних задач на уроках інформатики; вивчення суміжних з економікою та
математикою тем; оформлення рефератів, виступів з різних предметів.