Міська виставка
педагогічних технологій
Запоріжжя, 2016
Каталог статей
Навігація

Номінації виставки
Українська та російська філологія [83]
Історія і правознавство [27]
Математика [32]
Фізика, астрономія [15]
Географія та економіка [29]
Інформатика [16]
Іноземні мови [62]
Хімія, біологія, екологія [38]
Фізичне виховання та основи здоров'я [20]
Музика, образотворче мистецтво [18]
Трудове навчання [9]

Форма входу


Погода у місті

Пошук

Статистика

Вітаю Вас, Гість · RSS 29.03.2024, 12:31

Головна » Статті » Специфіка навчальних предметів » Географія та економіка

Використання інтерактивних технологій у процесі вивчення географії
Використання інтерактивних технологій у процесі вивчення географії з метою розвитку творчої особистості та активізації навчально-пізнавальної діяльності учнів

Авдієнко Ірина Ярославівна, вчитель географії та економіки 1 категорії

Запорізький класичний ліцей Запорізької міської ради Запорізької області, Орджонікідзевський ТВО,

директор ліцею Баньковська О.Г.,

69035 м. Запоріжжя, вул. Правди, 23,

http://www.classlyceum.zp.ua





Провідна ідея досвіду: 
Формування національно свідомої, всебічно розвиненої і творчої особистості, яка вміє співіснувати у взаємодії з природою, самостійно вирішувати життєво важливі питання, встановлювати причинно-наслідкові зв`язки. Використовувати шкільні знання з географії для розв`язання життєвих проблем. Критично мислити, бути соціально активною особистістю.

Обгрунтування актуальності та перспективності досвіду:
Актуальність цієї теми посилюється необхідністю створення вчителем такого освітнього середовища, яке сприятиме розвитку особистості учня, його самореалізації, пошуку власної індивідуальності. Сучасній школі потрібен такий учитель, який і сам розвивається, і забезпечує всебічний розвиток учня, активізує його навчально-пізнавально діяльність, пробуджує інтерес до навчання. Саме з цією метою в практику свої педагогічної діяльності я впроваджую інтерактивні технології. Адже застосування нових технологій у навчально-виховному процесі, які допомагають дітям «відкривати» себе, розкривати свою особистість, є найважливішим педагогічним завданням всієї освіти України.

Науково-теоретична база досвіду:   
вміле використання інтерактивних методів навчання може забезпечити всесторонній розвиток і виховання учнів відповідно до вимог сучасного рівня науково-технічного прогресу, формування особистості, підготовленої до активного і позитивно-творчого прогресу, осмислення і перетворення світу, здатної самостійно здійснювати життєвий вибір та приймати креатині рішення.

Стисла анотація досвіду: використання інноваційні технології: інтерактивних, комп’ютерних (мультимедійних), проектних технологій в їх поєднанні з нетрадиційними формами навчання з метою створення комфортних умов навчання, за яких кожен учень відчуває свою успішність, інтелектуальну спроможність.
Найчастіше в своїй практиці використовую роботу в групах на різних етапах уроку для спільного і успішного розв’язання проблем.  Під час вивчення нового матеріалу роботу в групах поєднують з методом «Навчаючи-учусь». Адже суттю групової роботи є «навчання інших». Поряд з роботою в групах використовую і роботу в парах. Разом з цими методами не менш ефективним є метод «Коло ідей». Його використання допомагає організувати роботу з вирішення суперечливих питань. Ефективним методом колективного обговорення є «Мозковий штурм». Найчастіше в моїй практиці простежується застосування таких інтерактивних дискусійних методів: «Займи позицію», «Зміни позицію».
Одним з шляхів розвитку творчої особистості є використання проектної технології. Рольові, пригодницькі проекти – проекти, в яких учасники набувають певних ролей, обумовлених змістом і характером проекту. Ступінь творчості під час такого проекту дуже висока.
Поєдную на уроках інноваційні технології з нетрадиційними методами і формами.  Проводжу такі нетрадиційні уроки: презентація, урок-подорож, урок-диспут, урок творчості, між предметний інтегрований урок, аукціон знань, урок-гра, урок-вікторина. Щоб учити географію було цікаво, треба перенести головний акцент діяльності з репродуктивного на творчий. У цьому я бачу головне завдання своєї педагогічної діяльності.
Активізацію пізнавальної діяльності та розвиток творчої особистості шляхом використання інтерактивних технологій слід здійснювати не лише під час навчального процесу , а й в процесі позакласної  роботи. Систематизувати, закріпити і розширити теоретичні і практичні знання по навчальній дисципліні учні можуть з допомогою написання курсових робіт. Курсова робота – це шанс учня реалізувати свій потяг до пізнання, набути новий досвід, спробувати себе в ролі студента. У ході таких заходів діти відчувають радість від власної діяльності , переживають за свої невдачі і перемоги, перетворюються з пасивних слухачів у допитливих шукачів знань, розвивають навички самоосвіти.

Результативність впровадження  досвіду.
Найкращою винагородою для вчителя є успіхи і досягнення учнів. Зацікавленість учнями предметом у школі , активній участі у позакласних заходах , участю у етапах учнівських олімпіад з географії , високих результатах ДПА та ЗНО.

Репрезентація досвіду:
На рівні Запорізького класичного ліцею у формі семінарів і відкритих уроків для вчителів, презентація досвіду в рамках газети «Шкільний світ».


Категорія: Географія та економіка | Додав: OrdgonRMO (05.02.2014)
Переглядів: 1429 | Теги: креативні рішення, відкриття, творчість, пошук, успішність, дослідження, Орджонікідзевський, інтелектуальна спроможність | Рейтинг: 2.4/55
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
IAMЦ © 2024