Берестовська Оксана Олександрівна
учитель географії ,спеціаліст ІІ категорії
Запорізька загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів
№ 75 Запорізької міської ради Запорізької області
Директор: Гончаренко Роман Вікторович
Адреса: Запорізька область, м.Запоріжжя,
Історична, 92
Телефони: (061)2365610, (061)2365632
E-mail: shkola75@i.ua , сайт: http://zzosh75.ucoz.ru.
Провідна
педагогічна ідея досвіду
Застосування ігрових форм навчання дає можливість кожному учневі на
підставі його інтересів, нахилів і суб’єктивного досвіду реалізувати себе в пізнанні,
навчальної діяльності, відчути власний успіх. Практика переконує, що саме через
інтерактивні форми навчання можна виховати творчого учня, бо «те, що я чую, я
забуваю; те, що я бачу, я пам’ятаю; те, що я роблю, я розумію», - говорив великий
китайський філософ Конфуцій.
Обґрунтування актуальності та перспективності досвіду: актуальність і гострота обраної теми підвищується, набуваючи
об’єктивно перспективного характеру як для самого вчителя, так і для суб’єктів
педагогічного процесу в навчальному закладі - учнів. Висвітлені та
систематизовані різноманітні ігри на різних етапах уроку, що використовуються в
навчальній діяльності. Види роботи спрямовані на інтерес сприйняття навчального
матеріалу, в процесі якого б активізувалась учнівська творчість, самостійна
ініціатива, самовираження.
Науково-теоретична
база досвіду
В основу досвіду
покладено: інтерактивні технології навчання (О. Пометун, Л. Пироженко),
поєднання проблемного підходу з інтерактивними технологіями в навчальному процесі
(В.С. Гаврилюк), ідеї навчання і виховання (В. Сухомлинський), класифікація
педагогічних ігор за Г. К. Селевком, нетрадиційні форми уроків географії (О.Г.
Стадник).
Стисла
анотація досвіду
Досвід модифікаційний, що
пов'язаний з раціоналізацією відомих методик, ідей. Застосування досвіду
дозволяє виховувати творчу особистість, яка буде здатна навчатися протягом
життя, вміти застосовувати знання в певних ситуаціях. Учнів захоплює проведення
ігрових моментів на уроці, активізує розумову і пізнавальну діяльність,
викликає інтерес до навчального предмету, таким чином звільняючи їй шлях до
самостійності.
Результативність впровадження досвіду
Представлені матеріали
можуть бути використані вчителями - географами в організації навчальної роботи
на уроках, в роботі з обдарованими учнями, під час проведення предметних декад,
в діяльності творчих педагогічних груп.
Репрезентація досвіду
Досвід
представлений на районному та обласному етапах конкурсу «Учитель року - 2014».
Досвід з теми «Використання ігрових форм роботи на
уроках географії як засіб формування стійкого інтересу до навчання»
https://docs.google.com/file/d/0BzOyOqYKyvtzczdFZjY2ZDNPT3c/edit
Система уроків з теми «Африка», 7 клас.
https://docs.google.com/file/d/0BzOyOqYKyvtzOW5tVzZiVDVORjg/edit