Міська виставка
педагогічних технологій
Запоріжжя, 2016
Каталог статей
Навігація

Номінації виставки
Українська та російська філологія [83]
Історія і правознавство [27]
Математика [32]
Фізика, астрономія [15]
Географія та економіка [29]
Інформатика [16]
Іноземні мови [62]
Хімія, біологія, екологія [38]
Фізичне виховання та основи здоров'я [20]
Музика, образотворче мистецтво [18]
Трудове навчання [9]

Форма входу


Погода у місті

Пошук

Статистика

Вітаю Вас, Гість · RSS 11.08.2020, 08:45

Головна » Статті » Специфіка навчальних предметів » Географія та економіка

Творчий підхід у вивченні географії з метою формування у учнів ключових компетентностей
Творчий підхід у вивченні географії з метою  формування  у  учнів ключових компетентностей

Селіверстова  Галина Іванівна – вчитель географії, спеціаліст вищої категорії, вчитель-методист

Запорізька загальноосвітня вечірня  школа ІІ-ІІІ ступенів № 31Запорізької міської ради Запорізької області

ПІБ керівника – Доргова Тетяна Миколаївна

Адреса закладу – 69006 м. Запоріжжя, вул.  Північне шосе, 37

Телефон – (061)286-87-54, 236-46-52,
e – mail – mailto:nschool31@gmail.com




Провідна педагогічна ідея  досвіду:  Сприяти підвищенню інтересу до вивчення географії, формувати вміння використовувати знання під час вивчення інших предметів, наприклад, літератури, історії.  Мотивація учнів до пошукової діяльності, використання їх життєвого досвіду, навчання колективній та груповій роботі.  Формування умінь створювати презентацію результатів самостійної роботи учнів. Виховання толерантності, інтересу до знайомства з різними культурами світу, громадянське виховання.

Обгрунтування  актуальності та перспективності досвіду:  У парадигмі  особистісно – орієнтованої освіти провідну роль відіграють інтерактивні форми навчання, діяльнісний підхід,  самостійна пошукова діяльність учнів. Результатом такої організації навчального процесу є розвиток ключових інформаційних і полікультурних компетентностей учнів. Саме ці завдання вирішуються завдяки використанню  проектних технологій.

Науково – теоретична база досвіду:  Ідея  особистісно – орієнтованого  підходу до навчання, інтерактивне навчання, нестандартні форми проведення уроків, формування креативного мислення учнів, компетентнісний  підхід до навчання географії.

Стисла анотація досвіду: Головна  задача  шкільної  освіти  не  тільки  знайомство  учня  з  основами  різноманітних  наук,  а і виховання  людини – громадянина,  котра  може володіти  « знаннями – уміннями – навичками»  і  важливими для  суспільства  ключовими  компетентностями. Щоб бути успішною людиною необхідні такі якості як самостійність,  комунікабельність,  відповідальність,  здатність  приймати  рішення  як  самостійно,  так  і  в групі,  уміння  творчо  відноситися  до  виконання  поставлених  завдань, бажання  постійно  навчатися  новому.  Тому сучасний  вчитель  повинен  використовувати  різноманітний  арсенал  навчальних  прийомів  і  технологій.

Створювати   уроки  за  принципом  співпраці,  де  працюють  творчо  і  вчитель  і  учень, так  щоб  кожний  урок  був  не  тільки  цікавим,  а  і  практично  значимим  для  учня.  Для досягнення  цього  використовуються  різні  педагогічні  технології,  насамперед,  метод  проектної  діяльності.  Метод проектів дає змогу розкрити резервні особливості особистості і колективу, подолати психологічні бар’єри,  закомплексованість, дає змогу формувати інтелектуальний і пошуковий досвід, сприяє  розвитку комунікативних, організаційних, рефлексивних та інших життєво важливих умінь та навичок. Створюючи проект, учні не просто розв’язують  проблемну ситуацію, а й готують кінцевий продукт своєї праці, форму якого вибирають самостійно (альбоми, міні – підручники, рекламні проспекти, бортжурнали тощо). Розроблені  і  використовуються  групові,  індивідуальні  і  колективні  проекти, застосовуються  інформаційні,  дослідницькі,  творчі,  прикладні  чи практико – орієнтовані  проекти.
Представлена  розробка уроку в   10 класу  у формі «Експрес КВК». Готували  ігровий  проект – узагальнення  знань  по  темі  «Країни  Європи». Було запропоновано учням  різнорівневі та різноманітні попереджуючі завдання,серед яких значне місце займають і завдання творчого характеру. Також на уроках враховувалися міжпредметні  зв’язки з літературою, історією, живописом і наукою, що надає можливість розширити культурний рівень учнів, їх пізнавальні інтереси, використовувалися  колективні, групові та індивідуальні методи, які враховують особистість учня. Активність учнів підтримувалася поетапним оцінюванням, емоційний фон створювався завдяки вдало  виготовленої і підібраної наочності, до чого теж були залучені учні. Такий урок дає можливість повторити вивчений матеріал в цікавій формі, визвати інтерес як до даної теми, так і до предмету в цілому, використати знання учнів з різних предметів. Представлена методична розробка була використана як різновид проведення уроку узагальнення знань. Представлено  також   блок уроків (4 уроки) до темі «Політична карта». Всі уроки різних типів.  Урок  «Міжнародні  організації»  було  проведено як  урок – захист проекту  у  формі  рольової  гри (прес – конференція з представниками міжнародних  організацій). В 10 класі було проведено інформаційний  проект – бінарний урок « Ласкаво просимо до Великої Британії!»  Учні були поділені на групи. Кожна   група збирала інформацію, згідно плана-характеристики країн, про історію, природні умови та ресурси, господарство та інше.

Всю інформацію ми проаналізували і презентували на відкритому уроці. Учні підготували показ англійського одягу, доповіли про розвиток спорту в країні, розповідали про свята і обряди. Одна з груп підготували стіннівку про систему освіти в Великій Британії.  Учні  підготували фотогалерею видатних людей цієї країни. Читали вірші на  англійській мові. Зробили презентацію – «Екскурсія до Лондона». Було підготовлено буклет і пам’ятку для туристів, які збираються відвідати Англію. Проект був цікавий. Учні були задоволені результатами своєї праці.

Результативність впровадження досвіду: Виставка дидактичних матеріалів,  відкриті уроки для вчителів району, школи, створення банку мультимедійних проектів з географії, участь в розробці матеріалів  творчої групи в районі  « Методичний супровід викладання  географії в 10 класі». Публікація  на порталі « Учительський журнал он – лайн» та сайті методичного об’єднання вчителів географії  Комунарського району.

Репрезентація досвіду: Рівень репрезентації-навчальний заклад, районний, державний.

Форми репрезентації: районний  семінар, інтернет видання, творча група


Категорія: Географія та економіка | Додав: OrdgonRMO (19.01.2014)
Переглядів: 923 | Коментарі: 7 | Теги: особистий досвід, проблемне навчання, інформаційні технології., компетентнісний підхід, Орджонікідзевський креативне мислен | Рейтинг: 3.4/69
Всього коментарів: 7
7 Екатерина   [Матеріал]
Успехов Вам, Галина Ивановна!!!

6 Ольга   [Матеріал]
Спасибо за интересный урок, очень хорошо раскрыта тема. Желаю успеха.

5 Юрий   [Матеріал]
Прочитал ваш урок, очень понравился. Желаю дальнейших успехов!

4 Андрей   [Матеріал]
" Ваша работа заинтересовала меня.Хотелось бы пообщаться".

3 Ольга   [Матеріал]
Галина Ивановна,спасибо Вам за вашу кропотливую педагогическую деятельность по обучению молодёжи. Тема над которой Вы работаете заслуживает самой большой благодарности. Желаю в дальнейшем Вам вдохновения . творческих взлётов и новых свершений.

2 Вадим   [Матеріал]
Спасибо,очень интересно...

1 Николай   [Матеріал]
Перспективно!

Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
IAMЦ © 2020