Міська виставка
педагогічних технологій
Запоріжжя, 2016
Каталог статей
Навігація

Номінації виставки
Українська та російська філологія [83]
Історія і правознавство [27]
Математика [32]
Фізика, астрономія [15]
Географія та економіка [29]
Інформатика [16]
Іноземні мови [62]
Хімія, біологія, екологія [38]
Фізичне виховання та основи здоров'я [20]
Музика, образотворче мистецтво [18]
Трудове навчання [9]

Форма входу


Погода у місті

Пошук

Статистика

Вітаю Вас, Гість · RSS 11.08.2020, 08:17

Головна » Статті » Специфіка навчальних предметів » Географія та економіка

Реалізація компетентнісного підходу до навчання на уроках географії
Реалізація компетентнісного підходу до навчання на уроках географії

Пацук Ольга Андріївна, вчитель географії
спеціаліст вищої категорії, вчитель-методист.

Запорізька загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів № 73
Запорізької міської ради Запорізької області,
директор Ткачова Лариса Петрівна, 
вул. Дудикіна 16

224-77-62, e-mail: znz73@i.ua, site: http://s73.pp.ua

Провідна педагогічна ідея досвіду: в використанні особистісно зорієнтованих технологій та інших засобів географічної освіти дозволить створити умови для успішного вирішення завдання формування і розвитку в учнів предметних та ключових компетенцій.
Специфіка викладання предмету полягає в тому, що зміст курсу
географії спирається на роботу з різними носіями інформації (географічна карта, статистичні таблиці, додаткові описові матеріали)
При компетентнісному підході до навчання навчальна діяльність набуває дослідницького і практико-орієнтованого характеру. Сучасна методика викладання географії орієнтується на проектування навчально-практичних ситуації, в яких діє учень. Посилення практичної спрямованості курсу шкільної географії сприяє формуванню ключових компетентностей. 

Обґрунтування актуальності та перспективності досвіду: Одним із найактуальніших завдань сучасної географічної освіти і виховання в Україні є створення умов для формування людини-громадянина, розкриття її творчих можливостей, задоволення особистих та спільних інтересів.
У розв’язанні завдань формування особистості учнів, їх моральних якостей велика роль належить географії. Тому актуальність і перспективність запропонованого досвіду безумовна, і спрямована на досягнення завдань: засвоєння знань про основні географічні поняття, розвитку пізнавального інтересу, формування здатності готовності використовувати географічні вміння у житті.
Під час формування предметних та ключових компетенцій на уроках географії у учня має бути сформований певний рівень готовності до дорослого життя, певна сукупність компетенцій, що може забезпечити молодій людині здатність орієнтуватись у сучасному суспільстві, швидко реагувати на запити часу, ефективно та успішно самореалізуватись поза школою.

Стисла анотація досвіду: За інноваційним потенціалом досвід комбінаторний. В досвіді визначено, що результатом діяльності учнів при компетентнісному підході є зміна уявлення про оцінювання навчальних досягнень учнів, розкриття вмінь з практичної діяльності шляхом застосування отриманих географічних знань у повсякденному житті, встановлення зв’язків в системі географічних знань і на цій основі формування навчально-пізнавальної інформаційної, картографічної та комунікативних компетенцій.
Ключові компетенції перетворюються у засіб розвитку особистих
якостей учнів.

Результативність впровадження досвіду: Досвід затверджений на засіданні шкільного методичного об’єднання природничого циклу (вчителів географії, біології, хімії, екології, суспільствознавчих наук)
Матеріали досвіду знаходяться у загальноосвітній школі І-ІІІ ступенів № 73 Запорізької міської ради Запорізької області.

Репрезентація досвіду: Практикує відкриті уроки, семінари, виступи-практикуми на засіданнях шкільних і районних методичних об’єднань, творчих груп, педагогічних радах. На семінарі районного МО вчителів географії виступ з питання «Активізація навчально-пізнавальної діяльності учнів на уроках географії як один із прикладів реалізації компетентнісного підходу до навчання». 
Категорія: Географія та економіка | Додав: LeninRMO (30.01.2014)
Переглядів: 1373 | Теги: вступна мотивація, види домашніх завдань, пізнавальна активність, Ленінський, проблема мотивації, поточна мотивація | Рейтинг: 3.6/130
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
IAMЦ © 2020