Міська виставка
педагогічних технологій
Запоріжжя, 2016
Каталог статей
Навігація

Номінації виставки
Українська та російська філологія [83]
Історія і правознавство [27]
Математика [32]
Фізика, астрономія [15]
Географія та економіка [29]
Інформатика [16]
Іноземні мови [62]
Хімія, біологія, екологія [38]
Фізичне виховання та основи здоров'я [20]
Музика, образотворче мистецтво [18]
Трудове навчання [9]

Форма входу


Погода у місті

Пошук

Статистика

Вітаю Вас, Гість · RSS 11.08.2020, 08:46

Головна » Статті » Специфіка навчальних предметів » Географія та економіка

Оптимізація навчально-виховного процесу на уроках географії методами ІКТ

Оптимізація  навчально-виховного процесу на уроках географії методами ІКТ


Зоріна Ольга Станіславівна, вчитель географії вищої категорії, відмінник освіти України.

Запорізький багатопрофільний ліцей № 99
Запорізької міської ради Запорізької області, 
директор ЗБЛ № 99 Солдатєнко Ольга Василівна, 
вул. Гудименка 13-а, міста Запоріжжя, 69114, тел./факс (061)224-93-09, 

Провідна педагогічна ідея досвіду полягає в розробці системи оптимальних педагогічних методів та прийомів підвищення якості географічної освіти учнів ЗБЛ № 99 засобами ІКТ, створенні комфортних умов навчання, за яких кожен учень відчуває свою успішність, інтерактивну спроможність. Традиційні підходи до викладання географії не формують в учнів головної потреби сьогодення – уміння вчитися, самостійно працювати з інформацією, усвідомлено оволодівати навчальним матеріалом, виділяти головне. Найбільш ефективним в формуванні зазначених компетенцій є використання інноваційних комп’ютерних технологій. ІКТ надають можливість зорієнтувати процес навчання особисто на кожного учня, розробити систему тренувальних завдань з географії, що дозволяють відпрацьовувати важливі вміння та навички, використовувати дидактичні матеріали з метою підвищення ефективності викладання предмету. Використання сучасних інформаційних технологій в процесі інтерактивної взаємодії учителя та учня дають змогу по-новому розв’язати питання організації навчання географії в багатопрофільному інноваційному закладі (ліцеї№ 99):
- здійснення інтерактивного зв’язку між учасниками освітнього процесу;
- формування медіа культури, медіа- та інформаційної грамотності;
- можливість створити індивідуальний освітній маршрут для учнів;
- впровадження дистанційного навчання;
- надання учням можливостей для оперативного обміну інформацією в ході самостійної роботи;
- створення єдиного інформаційного простору.
Обґрунтування актуальності та перспективності досвіду.
Особливістю нашого часу – часу високих комп’ютерних технологій є те, що якість освіти визначається не стільки кількістю вивченого, скільки вміннями здобувати нові  знання та використовувати їх в нових умовах. Національною доктриною розвитку освіти України  в 21 сторіччі, Державною програмою підвищення якості природничо-математичної освіти, Державним стандартом базової та повної середньої освіти визначено, що одним з пріоритетних напрямів її розвитку є впровадження у всі ланки освітньої галузі сучасних інформаційно-комунікаційних технологій. Це забезпечує подальше вдосконалення навчально-виховного процесу, формування в учнів цілої групи компетентностей: соціальних, комунікативних, інформаційних. Формування учнівських компетенцій – це результат  оновлення змісту освіти та використання сучасних технологій.
Основною місією ліцею № 99 є формування позитивного освітнього простору,що забезпечує розкриття резервів творчого потенціалу і виховання високодуховної особистості з громадянською позицією, готовою до компетентного вибору життєвого шляху і продовження освіти. Нові технології навчання на основі інформаційних і комунікаційних дозволяють інтенсифікувати освітній процес, збільшити швидкість сприйняття, розуміння й глибину засвоєння величезних масивів знань. Не всі питання використання ІКТ на уроках географії, їх роль і місце в процесі навчання в умовах зміни ролі вчителя, поєднання комп’ютерних технологій з традиційними розроблені досить детально. В результаті виникла невідповідність між потребами вчителя у використанні ІКТ та відсутністю адаптованих для різних категорій учнів відповідних методик предметного навчання. Нові умови, потреби і ця невідповідність і визначили актуальність даного досвіду.
Науково-теоретична база досвіду.Проблемами інформатизації освіти, становлення інформаційної компетентності, застосування комп’ютерних технологій, психолого- педагогічними та методологічним проблемами інформатизації освітнього середовища займалися такі вчені, як: А.В.Хуторський, О.В Лебедєва, А.П. Тряпіцина, А.В. Горячев, А.Л. Семенов, О.А. Ахаян, Я.А. Ваграменко. Дидактичні аспекти становлення інформаційної компетентності вивчали А.В. Горячев, А.Л.Семенов, О.І.Пометун, В.П.Корнєєв, Н.В.Вовковінська.
Стисла анотація досвіду.
Активне впровадження нових технологій у навчально-виховний процес є одним з напрямів створення єдиного інформаційного простору навчального закладу та вирішення завдань Програми підвищення якості природничо- математичної освіти. Інформаційно-комунікаційні технології навчання забезпечують високий темп уроку, наочність подання матеріалу, можливість оперативного повернення до раніше вивченого, Робота з комп’ютером не тільки підвищує інтерес до навчання, але й надає можливість регулювати розв’язання навчальних завдань за ступенем складності, оптимізувати засвоєння матеріалу уроку, забезпечити гнучке навантаження всіх учнів класу.  Використання ІКТ, за умов їх інтеграції з традиційними навчальними методиками, надає можливість:
- зробити урок цікавим, різноманітним за рахунок використання мультимедійних можливостей комп’ютерів;
- ефективно вирішувати проблему наочності навчання;
- індивідуалізувати процес навчання;
- здійснювати самостійну навчально-дослідницьку діяльність;
- створювати на уроках сприятливу атмосферу, що викликає в учнів позитивні емоції і формує позитивну навчальну мотивацію.
Інтерактивні комп’ютерні технології надають можливість:
- створювати мультимедійні презентації;
- використовувати фото- та відеоряд до уроку;
-виконувати роботу з віртуальними картами, в віртуальних групах,в єдиному освітньо-виховному інформаційному просторі.

Результативність досвіду.
Використання мультимедійних засобів дозволяє реалізувати особистісний підхід в навчанні, забезпечує його диференціацію, надає широкі можливості використання здоров’язбережувальних технологій, не дозволяє переобтяжувати учнів зайвим домашнім завданням, створює на уроці сприятливу обстановку та ситуацію успіху для всіх учнів, сприяє формуванню в учнів сучасних компетентностей.
Репрезентація досвіду.
Досвід репрезентований та використовується в ЗБЛ № 99. Як вчитель та класний керівник я активно репрезентую свій досвід в творчих групах «Духовність» та «Ортобіотика». Підготувала звіт про застосування здоров’язбережувальних технологій та виступила з ним на засіданні кафедри та  педраді. Неодноразово виступала на семінарах, засіданнях ПМК, педрадах, брала участь у практико-орієнтованих семінарах. Теми виступів на семінарах, засіданнях ПМК, педрадах.
1. Самоствердження як мотив навчальної діяльності.
2.Домашнє завдання як необхідна умова забезпечення розвитку творчих здібностей учня.
3. Інтерактивні та ігрові форми навчання на уроках географії.
4. Між предметні зв’язки на уроках географії.
5. Інтерактивне навчання – умова формування окремих груп учнівських компетенцій.
6. Оптимізація НВП на уроках географії.
У 2013-2014 н.р. досвід представлено на районному етапі конкурсу «Учитель року - 2014» ( ІІ місце).
Категорія: Географія та економіка | Додав: Stas (28.01.2014)
Переглядів: 1366 | Коментарі: 4 | Теги: медіа- та інформаційна грамотність, компетентності, комп’ютерні технології, інформатизація освіти, використання ІКТ, Оптимізація НВП, медіакультура | Рейтинг: 3.2/75
Всього коментарів: 4
4 tamara   [Матеріал]
Интересно. Актуально.

3 София Б.   [Матеріал]
Отличная работа!

2 Шевченко А.   [Матеріал]
Чувствуется свежий взгляд на проблему , хорошая работа .

1 Roma   [Матеріал]
Очень понравилось .

Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
IAMЦ © 2020