Міська виставка
педагогічних технологій
Запоріжжя, 2016
Каталог статей
Навігація

Номінації виставки
Українська та російська філологія [83]
Історія і правознавство [27]
Математика [32]
Фізика, астрономія [15]
Географія та економіка [29]
Інформатика [16]
Іноземні мови [62]
Хімія, біологія, екологія [38]
Фізичне виховання та основи здоров'я [20]
Музика, образотворче мистецтво [18]
Трудове навчання [9]

Форма входу


Погода у місті

Пошук

Статистика

Вітаю Вас, Гість · RSS 11.08.2020, 08:04

Головна » Статті » Специфіка навчальних предметів » Географія та економіка

Нетрадиційні підходи в викладанні географії

Нетрадиційні підходи в викладанні географії як засіб активізації навчальної діяльності учнів на уроках географії




Вербицька Наталія Борисівна 

учитель географії і 
спеціаліст вищої категорії 
вчитель методист

Запорізька гімназія №2 імені Лесі Українки Запорізької міської ради Запорізької області 

Директор: Кравченко Валентина Василівна

Адреса: 69002. м.Запоріжжя вул. Героїв Сталінграду,36 
Тел.(0612)632842 

Провідна педагогічна ідея досвіду полягає в комплексному використанні нетрадиційних підходів, що забезпечують активну розумову діяльність кожного учня. Для реалізації  даної  мети  оптимально поєднувалися  різні  методи, форми і способи організації навчальної  діяльності учнів.

Обґрунтування актуальності та перспективності досвіду. Сучасність вимагає розумних, інформованих громадян, які здатні приймати самостійні рішення, спираючись на набуті знання. Саме тому актуальною проблемою освіти є проблема соціальної реалізації учня в майбутньому. Успішність навчання залежить від активної та пізнавальної діяльності учня на уроці. Тому сучасний урок передбачає використання нетрадиційних форм та методів навчання, які розвивають творчу активність,пізнавальний пошук.

Науково-теоретична база досвіду. Методологічною основою слугують розробки таких педагогів та науковців як: О.М.Леонтьєв, Д.Б. М.Н.Скаткін,  Т.Г.Яновська,  Ю.К.Бабанський,  М.М.Потошник,  дослідження кафедри педагогіки Волинського та Київського державних університетів.

Стисла анотація досвіду.  Нетрадиційні форми уроку можна розглядати як одну з форм активного навчання. Це спроба підвищення ефективності навчання, можливість звести воєдино і здійснити на практиці всі принципи навчання з використанням різних навчальних засобів і методів. Нестандартні підходи здійснюються через проведення нестандартних уроків (інтегровані, урок-семінар, урок-конференція ,урок-гра:ділова чи рольова, урок-аукціон, театралізований урок, урок-КВК, урок-диспут), організацію нестандартних завдань, запитань. На уроках застосовуються інтерактивні прийоми: географічний крос, мікрофон, «лови помилку», «мандрівка», «творча група». Нестандартні уроки найбільш повно враховують інтереси, нахили, здібності учнів. Маю розробки уроків-конференцій для 8,9,10 класу, укоків-КВК(6,7,8 класів), розробки уроків з тем «Літосфера»(6 кл.), «Африка»(7 кл.). Раціональне використання нетрадиційних підходів сприяє позитивній зміні рівня активності учня, розвиває логічне мислення, практичні вміння та навички, формує почуття відповідальності, толерантності, навички колективного співробітництва.

Результативність впровадження досвіду. Застосування нетрадиційних підходів в викладанні географії дозволяє формувати пізнавальний інтерес шляхом залучення учнів до активної пізнавальної діяльності,виконання проблемних завдань, самостійних творчих робіт. Все це сприяє свідомому засвоєнню географічних знань. Як наслідок-зросла зацікавленість учнів школи географією (учні приймають активну участь в районних, міських виховних географічних заходах, покращилась робота з обдарованими учнями).

Репрезентація досвіду.
  1. Міський семінар (ЗЗШ № 15 Жовтневий район) для керівників РМЦ вчителів географії. Тема семінару «Цільове впровадження сучасних педагогічних технологій, створення особистісно-зорієнтованої системи освіти і умов для самореалізації особистості НВП». Тема виступу «Нетрадиційні підходи в викладанні географії як засіб активізації навчальної діяльності учнів на уроках географії». Листопад 2010. 
  2. Конференція ЗГ №2.Тема виступу «Елементи гри  на уроках географії у 6-х та 7-х класах». Лютий  2011.
  3. Засідання ШМО вчителів географії, історії, біології.  Майстер-клас «Рольові ігри і методика їх проведення». Березень 2011. Доповідь « Нестандартний урок географії»,жовтень 2012. «Вивчення теми «Австралія» на інтегрованих уроках»,лютий 2013.
  4. Засідання РМЦ вчителів географії Жовтневого району  м.Запоріжжя. Тема доповіді « Активні форми і методи роботи на уроках географії». Січень 2012. З досвіду роботи « Дискусії і методика їх проведення»,листопад 2013.
  5. Педрада. «Нетрадиційні підходи  в викладанні географії як один із напрямків розвитку дитячої обдарованості»,травень 2012. «Формування життєвих  компетентностей на уроках  через нетрадиційні підходи в викладанні географії»,січень 2014.

Категорія: Географія та економіка | Додав: Zhovt1 (29.01.2014)
Переглядів: 2358 | Теги: мозковий штурм, активне навчання, нетрадиційні форми, інтерактивні технології, соціальна реалізація, нестандартні уроки, Жовтневий | Рейтинг: 3.1/60
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
IAMЦ © 2020