Компетентнісний підхід до формування змісту та організації навчального процесу шляхом впровадження інтерактивних форм і методів навчання
Майоренко Світлана Георгіївна, вчитель географії, «спеціаліст вищої категорії»
Запорізький навчально-виховний комплекс № 63 Запорізької міської ради Запорізької області Директор: Циганов Г.В. Адреса: м. Запоріжжя, вул. Пархоменка, 12-А Телефон: 67-80-16
Провідна педагогічна ідея досвіду: Важливим сьогодні є набуття учнями набору їх життєво важливих компетентностей, необхідних для життя в суспільстві та швидкозмінному світі. Як економічні, соціальні, комунікативні так і інші чинники розвитку цивілізації посилили зацікавленість суспільства результатами освіти і зумовили появу нових, важливіших і реальніших, індикаторів для розвитку особистості. Такий підхід спрямовує нас на цілий набір компетентностей (знань, умінь, навичок, ставленьтощо), котримимаютьоволодітиучні,якізакінчують школу.
Обгрунтуванняактуальності та перспективності досвіду: Важливими індикаторами сьогодні, разом з тим, що особа знає і вміє в шкільних предметах, є її здатність відповідати вимогам сучасного життя. Якщо у 80-х роках розвинені країни тільки розпочали обговорювати прагматичніші підходи до навчання, то останніми роками можна спостерігати систематичні зусилля в компетентнісному підході до предмету.
Науково- теоретична база досвіду: Садкіна В. І.,Усі уроки географії, 9 клас — Х.: Вид. група «Основа», 2009.. — (Серія «12-річна школа»); Сиротенко А.Й., Стадник О.Г., Економічна та соціальна географія України. І.Л.Дітчук, О.В.Заставецька, Д.В. Ткач., Економічна і соціальна географія України; Географія. 9 кл. Пестушко В.Ю., Уварова Г.Ш. Генеза. 2009.Економічна і соціальна географія України-Тернопіль. Н.К. Богдан; Географія. 9 кл. Садкіна В.І., Гончаренко О.В. Оберіг. 2009. Економічна і соціальна географія України; Географія. 9 кл. Гілецький Й.Р. Підручники і посібники. 2009. Економічна і соціальна географія України; Географія. 9 кл. Надтока О.Ф., Топузов О.М. Світ знань. 2009 Економічна і соціальна географія України.
Стисла анотація досвіду: В сучасному світі неможливо обійтись без сучасних технологій. Чим більше розвивається суспільство, тим необхідніші науково-технічні розробки в різних галузях господарства. Що ж таке інтерактивні методи і форми навчання? Як їх можна приміняти на уроках географії? Дійсно, сьогодні, коли обсяг інформації зріс до неможливості осягнення її однією людиною, я вважаю, що дидактична функція вчителя полягає не в передачі знань, а у формуванні навичок здобувати їх, застосовуючи інтерактивні методи. Робота спрямована на моделювання реальних життєвих ситуацій, на спільне розв’язання проблем, використовуючи рольові ігри. Вони найбільше сприяють формуванню в учнів умінь і навичок, виробленню у них власних цінностей, створюють атмосферу співробітництва, творчої взаємодії в навчанні.
Результативність впровадження досвіду: результатом застосування під час уроків новітніх технологій є зростання рівня навченості учнів та формування географічної компетентності.
Репрезентація досвіду: Схвалено методичною радою. Протокол №3 від 16.12.13. Матеріали зберігаються в методичному кабінеті закладу.
|