Формування мотивації позитивного ставлення до вивчення географії шляхом використання інтерактивних технологій
Дунаєва Наталія Миколаївна, вчитель географії, спеціаліст вищої категорії, вчитель – методист
Загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів № 1 ім. Т.Г. Шевченко
Директор школи – Ситенко Неля Юріївна
69095 м. Запоріжжя, вул. Г.Сталінграда, буд. 11, т.62-40-62
Провідна педагогічна ідея досвіду: Розвивати рівень пізнавального інтересу до географії, самостійну діяльність, творчу особистість учня. Формувати науковий підхід до вивчення географії.
Обгрунтування актуальності та перспективності досвіду: Без географічних знань і вмінь, без розвинутого уявлення про просторову неоднорідність земної поверхні, без економічної та соціальної географії не може бути сформована у свідомості учнів цілісна наукова картина світу. Актуальним є вивчення природничо-географічних дисциплін у школі, завдяки яким відбувається формування наукового світогляду, знань основ екологічної культури, коли учні відчувають себе дбайливим господарем на землі.
Науково – теоретична база досвіду. В основу досвіду лягли наукові праці: Коберніка С. Г., який у своїй педагогічній діяльності прагнув розвинути творчу особистість; Ярошенка О. Г. головною метою вчителя вважав формування в учнів уміння і навички одержувати географічні знання самостійно; Стяглика Н.І., який головним у навчанні географії вважав розвиток пізнавальних інтересів свого предмету.
Стисла анотація досвіду: В своїй роботі вчитель використовує систему методів, заздалегідь продумані різноманітні прийоми і форми навчання, які впливають на розвиток пізнавальної діяльності, а саме: • Інтерактивні методі та прийоми (метод асоціацій, мозкова атака дискусії) ; • Проектні технології ; • Групові форми роботи; • Ділові ігри; • Прийом експертних груп; • Метод навчальних презентацій.
Результативність впровадження досвіду: Досягнення: підвищення якості знань учнів, результати участі в інтелектуальних конкурсах та олімпіадах з предмету. Моніторингові дослідження навчальних досягнень учнів з географії свідчать про доцільність використання досвіду, вивчення його та запровадження у практиці.
Репрезентація досвіду: Інтернет - сайт Освіта. ua Форум педагогічних ідей «Урок»; Методичний портал; Заповікі, виступи на ШМО «Ефективність застосування новітніх освітніх технологій у практиці навчального процесу»; виступ на РМО «Особливості використання проблемних ситуацій на уроках географії»
|