Підвищення ефективності шкільної освіти з фізики для учнів 7–9 класів, з урахуванням вимог нових Держстандартів загальної середньої освіти (порівняльний аналіз діючого та нового Держстандартів з фізики для 7–9 класів)
Балтер Галина Борисівна, учитель фізики, спеціаліст вищої категорії, старший вчитель
Запорізька загальноосвітня школа I – III ступенів № 14 Запорізької міської ради Запорізької області, вул. Калініна, 90, м. Запоріжжя, 65040 тел.(061)769-80-28, (061)769-80-30
Директор школи: Чумак Тарас Олександрович
Провідна педагогічна ідея досвіду: Підвищення професійної компетентності вчителів фізики в умовах впровадження нових Держстандартів базової та загальної середньої освіти.
Обґрунтування актуальності та перспективності досвіду: Даний досвід є актуальним, оскільки передбачає реалізацію компетентнісного підходу до навчання учнів 7 – 9 класів з фізики. Фiзика є фундаментальною наукою, яка вивчає загальнi закономiрностi перебiгу природних явищ, закладає основи свiторозумiння на рiзних рiвнях пiзнання природи i дає загальне обґрунтування природничо-наукової картини свiту. Сучасна фiзика, крiм наукового, має важливе соцiокультурне значення. Вона стала невiд’ємною складовою культури високотехнологiчного iнформацiйного суспiльства.
Стисла анотація досвіду: Фундаментальний характер фізичного знання як філософії науки й методології природознавства, теоретичної основи сучасної техніки й виробничих технологій визначає освітнє, світоглядне та виховне значення шкільного курсу фізики як навчального предмета. Завдяки цьому в структурі освітньої галузі він відіграє роль базового компонента природничо-наукової освіти й належить до інваріантної складової загальноосвітньої підготовки учнів в основній і старшій школах. В досвіді проведено порівняльний аналіз діючого та нового Держстандартів з фізики для 7 – 9 класів з урахуванням вимог нових Держстандартів загальної середньої освіти.
Науково-теоретична база досвіду: Розробка матеріалів досвіду на основі методичних рекомендацій О.І.Ляшенко, доктора педагогічних наук, професора,академіка НАПН України, В.Г.Бар’яхтар, доктора ФМН, професора, академіка НАН України; Л.Ю.Благодаренко, доктора педагогічних наук, доцента; М.В. Головко, кандидата педагогічних наук, доцента; Ю.І.Горобець, доктора фізико-математичних наук, професора,члена-кореспондента НАПН України; Т.М.Засєкіна, учителя фізики, кандидата педагогічних наук; В.Д.Карасик, учителя фізики, Заслуженого учителя України; О.В.Ліскович, завідувача лабораторії Миколаївського ОІППО; М.Т.Мартинюк, доктора педагогічних наук, професора, члена-кореспондента НАПН України; І.Ю.Ненашев, учителя фізики, Н.А.Охрименко, методиста Донецького ОІППО; В.Д.Сиротюк, доктора педагогічних наук, професора; М.І.Шут, доктора фізико-математичних наук, професора, академіка НАПН України.
Результативність впровадження досвіду: Вивчення матеріалів нового Держстандарту з фізики допоможе вчителям фізики в 7 – 9 класах почати впровадження нового Держстандарту в 7 класі у 2015 році.
Репрезентація досвіду: Упровадження передового педагогічного досвіду здійснюється через районний методичний центр вчителів фізики.
|