Підвищення ефективності шкільної освіти з астрономії (інтерактивні форми і методи навчання на уроках астрономії із використанням ІКТ) Козачук Емма Давидівна, учитель фізики та астрономії, спеціаліст вищої категорії, вчитель – методист
Запорізький навчально–виховний оздоровчий комплекс № 110 Запорізької міської ради Запорізької області
Директор школи: Демченко Аркадій Григорович
вул. Стешенка, 19 м. Запоріжжя, Запорізька область, 69118, тел. (061)289 – 78 – 15, факс 289 – 78 – 17,
Провідна педагогічна ідея досвіду: Стрімкий перехід сучасного суспільства до ери глобальної комп?ютерізації не може не викликати змін у викладанні навчальних предметів, в тому числі астрономії. Сучасний світ вимагає від сучасної молоді вміння користуватись комп’ютерною технікою, володіти певними знаннями новітніх інформаційних технологій і застосувати їх у різних сферах життєдіяльності. Досить актуальне впровадження нових технологій у навчальний процес сприяє всебічному розвитку особистості, активізує навчальну діяльність учнів, сприяє творчому зростанню учня.
Обґрунтування актуальності та перспективності досвіду: Комп’ютерізація системи освіти – це не просто «введення» комп’ютерів у традиційний процес навчання, а кардинальна перебудова всієї системи освіти. Змінюється зміст діяльності учителя і учнів, структура і організація навчального процесу, формуються інші методологічні, психологічні, дидактичні основи викладання і навчання. Поки що в наших школах комп’ютерізація носить швидше кількісний характер, системний підхід тільки формується. Ця ситуація виправиться тим швидше, чим швидше сформується ІКТ – компетентність шкільного вчителя.
Стисла анотація досвіду: В матеріалах досвіду представлено наробки вчителя астрономії з використання ІКТ – технологій на уроках. Використання нових методик – засіб підтримати зацікавленість предметом астрономії. Зокрема, мультимедійні засоби не тільки підтримують бажання пізнавальної діяльності, а й усучаснюють предмет, роблять його наочнішим. Комп’ютер для учня – не тільки джерело нової навчальної інформації, а й інструмент інтелектуальної діяльності. Робота на комп’ютері може і повинна розвивати такі особистісні якості, як рефлективність, критичність до інформації, відповідальність, вміння приймати самостійні рішення, толерантність, креативність та ін. Комп’ютер для вчителя – сучасний засіб розв’язання дидактичних задач організації нових форм розвивального навчання. Ефективність застосування комп’ютерних технологій прямо залежить від рівня ІКТ – компетентності учителя – предметникам і рівня комп’ютерної суб’єктивності ( тобто самостійності, творчої активності) учня.
Науково-теоретична база досвіду: Програми для загальноосвітніх навчальних закладів з астрономії, Підручник з астрономії Державні вимоги до рівня загальноосвітньої підготовки учнів, Критерії оцінювання навчальних досягнень учнів з астрономії, Методика створення тестів з астрономії, Сайти з астрономії
Результативність впровадження досвіду: Використання інформаційних технологій дозволяє учителю спілкуватися з учнями на сучасному технологічному рівнях, зробити навчальний процес більш привабливим, емоційним, ефективним та об’єктивним.
Репрезентація досвіду: Упровадження передового педагогічного досвіду здійснюється через районний методичний центр вчителів фізики та астрономії.
|