Провідна педагогічна ідея досвіду полягає у комплексному застосуванні традиційних та мультимедійних технологій, які забезпечують набуття учнями не тільки глибоких та міцних знань, а й вміння розвивати інтелектуальні, творчі здібності, самостійно набувати нових знань та працювати з різними джерелами інформації.
Досвід роботи дозволяє вивести сучасний урок на якісно новий рівень: під-вищувати статус вчителя; впроваджувати в навчальний процес інформаційні технології; розширювати можливості ілюстративного супроводу уроку, використовувати різні форми навчання та види діяльності, ефективно організовувати контроль знань, вмінь та навичок учнів.
Обґрунтування актуальності та перспективності досвіду: реформування освіти в Україні в найближчі роки передбачає її перебудову з метою впровадження в освітню практику таких технологій, які б створили максимально сприятливі умови для розвитку і саморозвитку особистості учня, виявлення та активного використання його індивідуальних особливостей у навчальній діяльності слід впроваджувати інтегральну та інформаційно – комунікаційну технологію.
Науково-теоретична база досвіду: теоретико-методологічною базою досвіду становлять такі теорії та концепції педагогічних систем - В.П. Беспалько, А.А. Братко, Фрідмана ; сутність і цілісність педагогічного процесу - Ш.А. Амонашвілі, Ю.К. Бабанського, П.П. Блонського, В.В. Давидова, І.Т.Сухомлинського та концепції і теорії індивідуального і диференційованого навчання A.M. Арсеньєва, А.А. Бударного, М.М. Богена, Л.С. Виготського, І.Е. Унт та В.В. Гузєєва.
Стисла анотація досвіду: в основу досвіду покладено впровадження інтегральної та інформаційно -комунікаційної технологій навчання при вивченні фізики. Учитель поєднує як традиційні підходи так і сучасні інтерактивні шляхи організації навчально – виховного процесу та докладно висвітлює організацію роботи в умовах диференціації та інтегральної технології.
За інноваційним потенціалом досвід носить комбінаторний характер, так як передбачає конструктивні поєднання, інтеграцію сучасних педагогічних технологій та методик, спрямованих на формування компетентної особистості школярів в процесі викладання фізики. Це дозволяє вчителю самому творчо інтерпретувати різні підходи до організації навчально-виховного процесу, а не заглиблюватися в суть тільки однієї технології.
В роботі представлені практичні розробки уроків, практичних та лабораторних робіт, практичні роботи учнів за розробленим вчителем алгоритмом, презентації, схеми та таблиці. Приклади комп’ютерних програм дають можливість не тільки отримати нові форми комутативної роботи учнів, а й значно підвищити їхню пізнавальну активність та результативність навчального процесу, виховувати особистість, яка зможе комфортно відчувати себе в інформаційному суспільстві.
Результативність впровадження досвіду: результатом досвіду є реалізація мети сучасного уроку - організація пошукової діяльності школярів, яка спрямована на формування умінь та навичок щодо орієнтації в інформаційному просторі, підвищення інформаційної насиченості навчального матеріалу, підвищення якості знань учнів.
Даний педагогічний досвід можна використовувати на уроках
фізики в загальноосвітніх навчальних закладах з метою засвоєння фундаментальних знань з фізики і усвідомлення їх практичного застосування в житті.
Репрезентація досвіду: Запорізький навчально – виховний комплекс № 101 Запорізької міської ради Запорізької області виступ на методичному об’єднані вчителів математичного напрямку та під час засідання педагогічної та методичної ради закладу, районний методичний центр вчителів фізики Шевченківського району під час семінару, презентація досвіду під час районного етапу конкурсу «Вчитель року» 1 місце.