Міська виставка
педагогічних технологій
Запоріжжя, 2016
Каталог статей
Навігація

Номінації виставки
Українська та російська філологія [83]
Історія і правознавство [27]
Математика [32]
Фізика, астрономія [15]
Географія та економіка [29]
Інформатика [16]
Іноземні мови [62]
Хімія, біологія, екологія [38]
Фізичне виховання та основи здоров'я [20]
Музика, образотворче мистецтво [18]
Трудове навчання [9]

Форма входу


Погода у місті

Пошук

Статистика

Вітаю Вас, Гість · RSS 25.04.2024, 20:14

Головна » Статті » Специфіка навчальних предметів » Фізика, астрономія

Формування ключових компетенцій на основі розвитку пізнавальних інтересів учнів та забезпечення їх учбової активності шляхом використання
Формування ключових  компетенцій на основі розвитку пізнавальних інтересів учнів та забезпечення їх учбової  активності шляхом використання елементів  ІКТ на уроках фізики 
  
 
Трифонова Людмила Гаврилівна, вчитель фізики, 
«спеціаліст вищої категорії»,  «учитель – методист».  

Запорізький  навчально - виховний заклад  № 109   
Запорізької міської ради Запорізької області.
Директор: Углова М.М.  
          
69121        м. Запоріжжя, вул. Дніпровські пороги, 29



Провідна педагогічна ідея 
Українська школа в умовах інтеграції в європейський освітній простір 
покликана дати дитині  не лише суму знань, умінь і навичок,  а формувати в неї компетентність як загальну здатність самостійно, свідомо і творчо визначати та здійснювати власне життя. Тому постала проблема перебудови й підвищення ефективності педагогічного процесу, надання йому особистісно орієнтованого характеру.
Мета роботи: з’ясувати вплив життєвих цінностей  на формування пізнавальних інтересів  кожного учня, його  учбову активність та самоосвіту.  Знайти позитивну мотивацію щодо розуміння учнями необхідності освіти для досягнення успіху у житті.
Задіяти відомі (класичні і новітні)  методи, прийоми та засоби для розвитку пізнавальних інтересів. Озброїти учнів умінням здобувати знання,  свідомо і творчо їх застосовувати, тобто формувати у них  ключові компетенції  під час реалізації змістової лінії на уроках фізики.

Обґрунтування актуальності та перспективності досвіду:
Молодь, вступаючи в самостійне життя, відчуває труднощі у визначенні життєвих орієнтирів та суттєву розбіжність між реаліями життя та змістом того, чого навчали в школі.  Тому однією з важливих тенденцій сьогодення є перегляд підходів до надання освіти на засадах компетентісного підходу, який забезпечує розширення розумового простору кожного учня, включення його в різноманітні види діяльності, спрямовані на творчу самореалізацію та накопичення досвіду соціальних стосунків.

Науково - теоретична база досвіду
1. Закон України  " Про загальну  середню  освіту ”,
2. Інтерактивні вправи та ігри. – Харків: Вид. Група «Основа», 2010 –144с.
3. Рудь М. Конпетентнісний підхід в освіті. Вісник Львівського  
                       університету. Серія: Педагогіка, 2006р. Вип. 21, ч. 1.
4. Хуторський А.В. Ключові компетенції та освітні стандарти.
5.  Виговська  О.  Які шляхи до особисто орієнтованої педагогіки?//  
                              Освіта.- №3, 2003.-С.3.
6. Критерії оцінювання навчальних досягнень учнів у системі зага-
        льної середньої освіти. – К.: Перше вересня, 2000. – С. 76-82.
7. Родніна І. В. Компетентнісно орієнтований підхід до навчання. –
      Харків.: Основа, 2006. – 94 с.

Стисла анотація досвіду:
За інноваційним потенціалом досвід є модифікаційним.
Для реалізації  нових стандартів освіти необхідна така організація пізнавальної діяльності школярів, яка б розвивала розумові здібності та формувала емоційно-ціннісне ставлення до природи. 
Мною проведено науковий  аналіз  складових успішного навчання;
актуалізовано психолого - педагогічні основи  формування пізнавальних   мотивів у дітей та забезпечення їх учбової  активності;
систематизовано стратегії  та засоби формування пізнавального інтересу в учнів на уроках фізики; впроваджено елементи новітніх технологій в освітній процес з фізики.
Мене давно зацікавила можливість застосування інформаційних технологій на уроках фізики, тому  я працюю над  проблемою «Активізації пізнавальної активності на уроках  фізики  шляхом впровадження інформаційних технологій».  Я добираю такі методи навчання, які б забезпечували реалізацію основних завдань шкільного курсу фізики, тобто розвиток розумових здібностей та якостей особистості, прагнення до самоосвіти, самопізнання, самовдосконалення та самооцінки. На своїх уроках використовую такі технології: інтерактивні, інформаційні, проблемні, розвивальні, індивідуалізовані, ігрові та інтегровані.         

Результативність: моніторинг  учнів на предмет формування мотивації до предмету й підвищення якості знань показав, що  відбулися позитивні результативні зміни рівня навчальних досягнень учнів.
Анкетування виявило такі зміни в афективній сфері учнів: на 16% зросла кількість учнів, які  досить активні в учбовій роботі , намагаються розвивати  свої самоосвітні вміння, виконувати домашні завдання. Виросла зацікавленість дітей уроками фізики: на 5% зменшилося число неуважних учнів,  у 10% учнів поліпшилась дисципліна на уроках фізики.  
Узагальнення: спостерігається деяке зростання ступеня  самостійності учнів в учбовій роботі та ускладнення способу їх діяльності.

Репрезантація досвіду:
Досвід презентовано на методичному об’єднанні вчителів природно – математичного циклу. Окремі питання досвіду презентовано на  районному  методичному об’єднанні вчителів фізики та  опубліковані  в журналі  « Фізика в школі» 2010 р №№ 10, 18, 20.
Категорія: Фізика, астрономія | Додав: LeninRMO (29.01.2014)
Переглядів: 1090 | Коментарі: 4 | Теги: особисто орієнтоване навчання, кКомпетенції, самопізнання, самоосвіта, самоорганізація, саморозвиток, Ленінський | Рейтинг: 3.0/42
Всього коментарів: 4
4 Людмила  
Гарна систематизація

3 Микола  
Голосую+

2 Дарья  
Голосую+

1 Наталія  
голосую +

Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
IAMЦ © 2024