Провідна педагогічна ідея досвіду:
У практиці педагогічної діяльності застосовувати сучасні інформаційні та дистанційні технології навчання, завдяки яким можна створювати умови для формування в учнів інформаційної компетенції в процесі вивчення фізики та природознавства.
Обґрунтування актуальності та перспективності досвіду:
З розвитком інформаційних технологій суспільство саме зазнає змін, зокрема з'являється так зване інформаційне суспільство, що володіє необхідними елементами інформаційної культури.
Безперервна освіта сьогодні – це необхідна умова для вирішення цілого комплексу завдань, що виникають внаслідок реалізації стратегій соціальних і культурних трансформацій. Вони, у свою чергу, обумовлені становленням інформаційного суспільства і підвищеними вимогами до рівня освіченості кожного громадянина.
Оскільки освіта створює фундамент розвитку будь-якої держави, то вона є стратегічно важливим напрямком впровадження телекомунікаційних та інформаційних технологій. Поступовий перехід до високих технологій виробництва, невпинний розвиток інформаційних технологій, що супроводжується впровадженням їх у практику і, взагалі, прискорення темпу життя вимагає від кожної особистості постійного вдосконалення набутого рівня знань та оволодіння кардинально новими вміннями і навичками.
Актуальне завдання для сучасної людини: вміння працювати в просторі інформації організованою сучасними технологіями, можливість здійснювати в ньому різні операції, отримувати освіту протягом усього життя.
Основна мета компетентнісного підходу в освіті - підготовка конкурентоспроможного і кваліфікованого фахівця належного рівня і профілю, який вільно володіє своєю професією і орієнтується в суміжних областях діяльності, готового до постійного професійного зростання, соціальної та професійної мобільності та здатного до гармонійної взаємодії з технологічним суспільством, що швидко розвивається.
Науково-теоретична база досвіду:
Наукові праці: П. Горностая, В. Донія, І. Єрмакова, І. Зимньої, В. Ляшенка, Ю. Машбиця, О. Овчарук, А. Єршова, Л. Соханя, І. Пустинникової, М. Шкіля, Б. Гершунського, Н. Морзе, О. Готовцевої, Г. Несен, В.М. Монахова, та інших.
Стисла анотація досвіду:
За інноваційним потенціалом досвід має комбінаторний характер, оскільки конструктивно поєднує провідні ідеї компетентісного підходу, технологій і методик використання інформаційно-комунікативних технологій у процесі вивчення фізики і природознавства.
Технології діяльності вчителя:
- мультимедіа-технології;
- технології дистанційного навчання;
- інформаційні технології.
Авторська технологія діяльності вчителя:
- створено сайт «Фізика і ІКТ»;
- створено авторські наробки в програмних та Інтернет середовищах;
- впровадження елементів дистанційної освіти в навчальний процес.
Результативність впровадження досвіду:
- створено та адміністрірується сайт «Фізика і Природознавство»;
- ведеться індивідуальне спілкування з учнями засобами електронної пошти;
- створено тематичні презентації в програмних (слайдові - Microsoft PowerPoint, потокові - Microsoft FotoStory) та Інтернет середовищах: Slideboom, Google;
- створено тематичні тестові завдання в програмних та Інтернет середовищах: Question Writer, My Test, Мастер-Тест;
- створено тематичні кросворди в програмних та Інтернет середовищах: Hot Potatoes, EclipseCrossword, LearningApps;
- створено тематичні вправи в Інтернет середовищах LearningApps;
- створено форми в документах сервісу Google;
- створено мультимедіа;
- створено відеолекції уроків.
Репрезентація досвіду:
22.10.2010: Виступ на районному семінарі заступників директорів шкіл «Використання інформаційно - комунікаційних технологій у навчально-виховному процесі»
2010: Переможець (І місце) Обласного конкурсу на створення кращого сайту з предмету серед вчителів фізико-математичних, природничих та філологічних дисциплін - "Фізики та Лірики з Веб 2.0".
11.01.2011: Виступ на семінарі РМПК
26.01.2011: Виступ на районному семінарі директорів шкіл «Використання інформаційно – комунікаційних технологій в управлінні системою роботи Запорізької гімназії № 31»
23.10.2011: Виступ на Практико-орієнтованому семінарі для керівників шкіл міста «Використання інформаційно - комунікаційних технологій в управлінні системою роботи Запорізької гімназії № 31»
2011: Призер (ІІІ місце) Всеукраїнського конкурсу на найкращий авторський освітній інтернет - сайт. Видавництво «Шкільний світ».
26.09.2012: Виступ на Практико-орієнтованому семінарі для керівників шкіл Запорізької області «Використання інформаційно - комунікаційних технологій в управлінні системою роботи навчального закладу нового покоління».
14.01.2013: Виступ на третьому засіданні РМЦ вчителів фізики.
2012-2013: переможець районного етапу конкурсу «Учитель року 2013» в номінації "Фізика", І місце;
учасник обласного етапу конкурсу «Учитель року 2013» в номінації «Фізика», ІV місце.
20.03.2013: Проведення практичної частини майстер-класу «Формування компетентності особистості засобами комп’ютерної техніки. Робота з інтерактивною дошкою»
21.10.2013-28.10.2013: учасник Всеукраїнської науково-практичної конференції "Розвиток сучасної природничо-математичної освіти: реалії, проблеми якості, інновації" (м.Запоріжжя, у режимі інтернет-конференції).
Друковані роботи:
- XVII Міжнародна наукова конференція студентів і молодих учених "Наука і вища освіта". Фаховий збірник наукових праць КПУ. м.Запоріжжя, 2009. Тези до конференції: "Адаптація існуючого механізму підготовки та атестації наукових і науково – педагогічних кадрів до сучасних реалій".
- Науково-методичне забезпечення оцінки результативності освітньої діяльності навчального закладу (предмети базового компонента, виховна робота, психологічне забезпечення). За результатами V міської педагогічної виставки 23–25 березня 2010 року / за ред. Р.О. Романчук. – Запоріжжя : ТОВ "ЛІПС” ЛТД, 2010. – 204 с. – Бібліогр. Стаття з досвіду роботи: «Формування життєвих компетентностей учнів з метою реалізації особистісно орієнтованого підходу під час викладання фізики та природознавства».
- Педагогічні науки та освіта: збірник наукових праць Запорізького обласного інституту післядипломної педагогічної освіти. Випуск VI, 2010р. Розділ І. Педагогічні науки та освіта: проблеми, здобутки, перспективи. Стаття: Використання елементів дистанційної підтримки в навчанні фізики та природознавства в школі.
- «Шкільний світ» ФІЗИКА №10 Травень 2012. З досвіду роботи: «Елементи дистанційної підтримки і мультимедійні технології у навчанні фізики та природознавства в школі».
- «Шкільний світ» ФІЗИКА №15-16 Серпень 2012. Методика: «Вимірювання лінійних розмірів малих тіл. Урок контролю та оцінювання знань з природознавства. 5 клас».
- Участь у заходах обласної творчої групи вчителів фізики:
- 2013-2014: учасник обласної творчої групи щодо розробки навчального допрофільного курсу "Фізика 7-9" у рамках функціонування регіонального освітнього проекту «Школа сучасних знань» на платформі «Школа сучасних знань» КПУ.
Мета: навчання щодо створення навчальних курсів на платформі «Школи сучасних знань» та ефективного використання можливостей програми Moodle.
Інше:
- Власний сайт з фізики та природознавства: ФІЗИКА & ІКТ.
- Сайт учительської спільноти: ЗапоВики «http://zw.ciit.zp.ua»
- Сайт Інформаційно-аналітичного методичного центру Департаменту освіти і науки, молоді та спорту Запорізької міської ради.
- Сайт slideboom.
- Відеопродукція на сайті http://www.youtube.com Викладення документів на на Google Drive.