Каріка Тетяна Дмитрівна
Учитель фізичної культури, спеціаліст вищої
категорії, учитель-методист
Запорізька гімназія №
46 Запорізької міської ради Запорізької області
Директор Кругла Людмила Юхимівна
Адреса:
69009, м. Запоріжжя, вул. Орджонікідзе, 29
тел.: (061)236-56-14
E-mail: gimnazy46@i.ua
Адреса
сайту:http://gimnazy46.wix.com/school
Провідна
педагогічна ідея досвіду
Розвиток фізично здорової особистості, яка зможе
регулювати своє здоров’я, матиме навички і звички здорового способу життя, нетерпимо
ставитиметься до шкідливих звичок і буде прагнути боротися з цими негативними
явищами.
Обґрунтування
актуальності та перспективності досвіду
Однією з актуальних проблем освіти є вдосконалення
фізичного виховання учнів у вигляді запровадження у навчальний процес здоров’язберігаючих
технологій, які передбачають комплекс заходів з метою забезпечення гармонійного
розвитку учня, його оздоровлення та профілактики хвороб.
Науково-теоретична
база
Досвід ґрунтується на творчому використанні
передового перспективного досвіду України, публікаціям видатних науковців і
педагогів-практиків: Ш.Амонашвілі – концепція особистісно орієнтованої освіти; О.П.Аксьонова
– розроблено класифікацію методик фізичного виховання учнів, які спрямовано на
формування в них знань, умінь і навичок самостійного вдосконалення;
оздоровлювальні системи; рейтингова система оцінювання досягнень учнів;
технологія «Лідер» з проблеми формування фізичного самовдосконалення учнів
основної та старшої школи; О.Д.Дубогай – високі оздоровчі можливості фізичних
вправ як засобу рухової активності. В процесі занять фізичними вправами в
організмі дитини активізуються мотороновісцеральні рефлекси, які в свою чергу
запобігають розвитку ішемічної недуги серця, гіпертонії,ожиріння, остерепорозу.
Таким чином, фізична активність розглядається як підйомна, що діє через м’язи
на рівень обміну речовин і діяльність важливих систем організму. Формування
культури здоров’я учасників педагогічного процесу (О.М.Мельник, Н.Ф.Денисенко,
О.П.Аксьонова); збереження здоров’я, формування здорового способу життя дітей
та підлітків ( С.М.Лупінович, Г.Власюк, Є.Вільчковський, І. Петренко), які
розглядали питання формування здорового способу життя засобами фізичної
культури; (Г.Голобородько, О.Дубогай, С.Свириденко) досліджують цю проблему з точки
зору вікових особливостей дітей. Теоретичними аспектами реалізації теми є:
основні напрямки політики держави в галузі фізичної культури і спорту; у
класифікації цінностей фізичної культури, інноваційних напрямків педагогічної
діяльності в системі фізичного виховання ( Л. Лубишева); тлумачення
особистісно-зорієнтованного підходу у викладанні (Є.Степанова); концепція
компетентнісного підходу до навчання й виховання учнів; моделі формування
фізичної культури учнів в умовах диференційованого навчання ( О. Аксьонова );
концепція фізичної культури і фізичного виховання ( інноваційний підхід ) В.
Столярова, І. Биховської. Дослідження, пов’язані з проблемою здоров’язбереження
(С.Грімблат, О.Дубогай, В.Зайцев, С.Крамський, О.Аксьонова, Т.Круцевич,
Л.Сущенко ) свідчать про те, що автори ретельно досліджують проблему здоров’язбереження
і займаються пошуком дієвих оздоровчих технологій.
Стисла
анотація досвіду
За інноваційним потенціалом досвід комбінований. В
ньому поєднання відомих методик. Свою роботу на уроках спрямовую на
застосування в навчально-виховному процесі нових інтерактивних технологій,
форм, методів. Намагаюсь використовувати інноваційні технології,які дозволяють
розвивати і виявляти здібності кожного учня, стимулюючи самостійну творчу
діяльність. Процес фізичного виховання здійснюю через використання різних форм
занять, які спрямовані на зростання і вдосконалення учнів, їх всебічного і гармонійного
розвитку та використання набутих якостей у всіх видах діяльності.
Репрезентація
досвіду
Проведення відкритих уроків, виступи на
педагогічних радах,творчі звіти в навчальному закладі та районному методичному
центрі вчителів фізичної культури. Робота може бути корисною для учителів
фізичної культури які планують впроваджувати здоров’язбережувальні технології в
процес фізичного виховання в школі.
Результативність
досвіду
Педагогічний досвід приносить вагомі плоди: істотні
зрушення в характері навчальної діяльності, вихованості, загальному розвитку
школярів, досягнення стійких,стабільних позитивних результатів упродовж
достатньо довгого часу з різним складом учнів, підвищенні престижності закладу.
https://drive.google.com/folderview?id=0B6Q0yzrMJ_5OWWl6c21vcjdxeE0&usp=sharing