Міська виставка
педагогічних технологій
Запоріжжя, 2016
Каталог статей
Навігація

Номінації виставки
Українська та російська філологія [83]
Історія і правознавство [27]
Математика [32]
Фізика, астрономія [15]
Географія та економіка [29]
Інформатика [16]
Іноземні мови [62]
Хімія, біологія, екологія [38]
Фізичне виховання та основи здоров'я [20]
Музика, образотворче мистецтво [18]
Трудове навчання [9]

Форма входу


Погода у місті

Пошук

Статистика

Вітаю Вас, Гість · RSS 25.04.2024, 18:41

Головна » Статті » Специфіка навчальних предметів » Фізичне виховання та основи здоров'я

Здоров’язбережувальні компетентності на уроках фізичної культури для забезпечення гармонійного розвитку особистості
Здоров’язбережувальні компетентності на уроках фізичної культури для забезпечення гармонійного розвитку особистості

Каріка Тетяна Дмитрівна

Учитель фізичної культури, спеціаліст вищої категорії, учитель-методист

Запорізька гімназія № 46 Запорізької міської ради Запорізької області

Директор Кругла Людмила Юхимівна

Адреса: 69009, м. Запоріжжя,  вул. Орджонікідзе, 29 

тел.: (061)236-56-14

E-mail: gimnazy46@i.ua

Адреса сайту:http://gimnazy46.wix.com/school



Провідна педагогічна ідея досвіду 

Розвиток фізично здорової особистості, яка зможе регулювати своє здоров’я, матиме навички і звички здорового способу життя, нетерпимо ставитиметься до шкідливих звичок і буде прагнути боротися з цими негативними явищами.

Обґрунтування актуальності та перспективності досвіду 

Однією з актуальних проблем освіти є вдосконалення фізичного виховання учнів у вигляді запровадження у навчальний процес здоров’язберігаючих технологій, які передбачають комплекс заходів з метою забезпечення гармонійного розвитку учня, його оздоровлення та профілактики хвороб.

Науково-теоретична база 

Досвід ґрунтується на творчому використанні передового перспективного досвіду України, публікаціям видатних науковців і педагогів-практиків: Ш.Амонашвілі – концепція особистісно орієнтованої освіти; О.П.Аксьонова – розроблено класифікацію методик фізичного виховання учнів, які спрямовано на формування в них знань, умінь і навичок самостійного вдосконалення; оздоровлювальні системи; рейтингова система оцінювання досягнень учнів; технологія «Лідер» з проблеми формування фізичного самовдосконалення учнів основної та старшої школи; О.Д.Дубогай – високі оздоровчі можливості фізичних вправ як засобу рухової активності. В процесі занять фізичними вправами в організмі дитини активізуються мотороновісцеральні рефлекси, які в свою чергу запобігають розвитку ішемічної недуги серця, гіпертонії,ожиріння, остерепорозу. Таким чином, фізична активність розглядається як підйомна, що діє через м’язи на рівень обміну речовин і діяльність важливих систем організму. Формування культури здоров’я учасників педагогічного процесу (О.М.Мельник, Н.Ф.Денисенко, О.П.Аксьонова); збереження здоров’я, формування здорового способу життя дітей та підлітків ( С.М.Лупінович, Г.Власюк, Є.Вільчковський, І. Петренко), які розглядали питання формування здорового способу життя засобами фізичної культури; (Г.Голобородько, О.Дубогай, С.Свириденко) досліджують цю проблему з точки зору вікових особливостей дітей. Теоретичними аспектами реалізації теми є: основні напрямки політики держави в галузі фізичної культури і спорту; у класифікації цінностей фізичної культури, інноваційних напрямків педагогічної діяльності в системі фізичного виховання ( Л. Лубишева); тлумачення особистісно-зорієнтованного підходу у викладанні (Є.Степанова); концепція компетентнісного підходу до навчання й виховання учнів; моделі формування фізичної культури учнів в умовах диференційованого навчання ( О. Аксьонова ); концепція фізичної культури і фізичного виховання ( інноваційний підхід ) В. Столярова, І. Биховської. Дослідження, пов’язані з проблемою здоров’язбереження (С.Грімблат, О.Дубогай, В.Зайцев, С.Крамський, О.Аксьонова, Т.Круцевич, Л.Сущенко ) свідчать про те, що автори ретельно досліджують проблему здоров’язбереження і займаються пошуком дієвих оздоровчих технологій.

Стисла анотація досвіду 

За інноваційним потенціалом досвід комбінований. В ньому поєднання відомих методик. Свою роботу на уроках спрямовую на застосування в навчально-виховному процесі нових інтерактивних технологій, форм, методів. Намагаюсь використовувати інноваційні технології,які дозволяють розвивати і виявляти здібності кожного учня, стимулюючи самостійну творчу діяльність. Процес фізичного виховання здійснюю через використання різних форм занять, які спрямовані на зростання і вдосконалення учнів, їх всебічного і гармонійного розвитку та використання набутих якостей у всіх видах діяльності.

Репрезентація досвіду 

Проведення відкритих уроків, виступи на педагогічних радах,творчі звіти в навчальному закладі та районному методичному центрі вчителів фізичної культури. Робота може бути корисною для учителів фізичної культури які планують впроваджувати здоров’язбережувальні технології в процес фізичного виховання в школі.

Результативність досвіду 

Педагогічний досвід приносить вагомі плоди: істотні зрушення в характері навчальної діяльності, вихованості, загальному розвитку школярів, досягнення стійких,стабільних позитивних результатів упродовж достатньо довгого часу з різним складом учнів, підвищенні престижності закладу.

https://drive.google.com/folderview?id=0B6Q0yzrMJ_5OWWl6c21vcjdxeE0&usp=sharing

 



Категорія: Фізичне виховання та основи здоров'я | Додав: zavod (26.01.2014)
Переглядів: 2291 | Коментарі: 3 | Теги: модель формування фізичної культури, Заводський, фізичне самовдосконалення, культура здоров’я, здоров’язбережувальні технології, дієві оздоровчі техно | Рейтинг: 3.3/126
Всього коментарів: 3
3 Мешкова Оксана  
Работа очень интересная. Желаю творческих успехов!

2 Черних Ольга  
Матеріал цікавий.Творчих успіхів і натхнення!

1 Елена Аксёнова  
На сьогодні дуже розпливчасто визначені здоров'язбережувальні компетентності учнів, які формуються саме на уроках ФК. Однак Вам, Тетяно, вдалося максимально наблизитися до розуміння цього питання. Дякую!

Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
IAMЦ © 2024