Міська виставка
педагогічних технологій
Запоріжжя, 2016
Каталог статей
Навігація

Номінації виставки
Українська та російська філологія [83]
Історія і правознавство [27]
Математика [32]
Фізика, астрономія [15]
Географія та економіка [29]
Інформатика [16]
Іноземні мови [62]
Хімія, біологія, екологія [38]
Фізичне виховання та основи здоров'я [20]
Музика, образотворче мистецтво [18]
Трудове навчання [9]

Форма входу


Погода у місті

Пошук

Статистика

Вітаю Вас, Гість · RSS 19.03.2024, 03:07

Головна » Статті » Специфіка навчальних предметів » Фізичне виховання та основи здоров'я

Впровадження інноваційних технологій на уроках фізичної культури
Впровадження інноваційних технологій на уроках фізичної культури

Матвіїшина Тетяна Дмитрівна, вчитель фізичної культури , вища педагогічна категорія,  «Вчитель-методист».

Запорізький навчально-виховний комплекс «ОСНОВА» з відділенням для реабілітації дітей хворих на цукровий діабет Запорізької міської ради Запорізької області.

Директор ЗНВК: Любімова А.В.

Адреса: 69005 м.Запоріжжя, вул.. Я Новицького, б.9.

Телефон/факс 233 14 77
Е -mail:osnovazp@mail.ru
Сайт: https://sites.google.com/site/znvkosnova/


Провідна педагогічна ідея досвіду: Фізична культура визначається як діяльність, яка цілеспрямовано здійснює вплив на процес фізичного вдосконалення людини, що дозволяє забезпечити цілеспрямований розвиток її життєво важливих фізичних якостей і здібностей. В аналізованій проблемі є актуальний момент – вплив характеру, інтересу особистості до фізкультурної діяльності, на можливість виступати саме в якості феномена фізичної культури.

Обґрунтування актуальності та перспективності досвіду: Актуальність проблеми полягає в тому, що  у сучасному вимогливому та швидкозмінному соціально-економічному середовищі рівень освіти значною мірою залежатиме від результативності запровадження технологій навчання, що ґрунтуються на нових методологічних засадах, сучасних дидактичних принципах та психолого-педагогічних теоріях, які розвивають діяльнісний підхід до навчання.
Сьогоднішня освіта потребує високої професійної компетентності вчителя, його готовності до педагогічного співробітництва і співтворчості зі своїми учнями, до здійснення особистісно зорієнтованого навчання. Від того, як реалізується творчий потенціал учня, залежить ефективність їх використання.
Творчий вчитель створює дуже цікаву атмосферу на уроці:
-    клас постійно й динамічно ділиться за різними типологічними групами, а розподіл цей припускає взаємодопомогу учнів;
-    урок перетворюється у своєрідний семінар, турнір, ділову гру, творчий конкурс, у результаті якого процес вивчення предмета стає надзвичайно захоплюючим і плідним.
За останні роки чітко визначився перехід на гуманістичні способи навчання та виховання дітей. Під час навчального процесу повинні використовуватись такі педагогічні технології, завдяки яким учень набуває можливості реалізувати свій творчий потенціал. Інтерактивні технології сприяють формуванню в учнів практичних умінь та навичок, створенню їх власних цінностей, атмосфери співробітництва, творчої взаємодії в навчанні, сприяють формуванню соціальної та громадянської компетентності..

Науково-теоретична база досвіду: Інноваційна технологія – це нова, спеціальна форма організації пізнавальної діяльності учнів, яка відбувається в комфортних навчальних умовах порозуміння, доброзичливості, співробітництва. Багато уваги приділяється концепції педагогіки співпраці вченими: Амонашвілі Ш.О., Шаталовим В.Ф., Соловечиком С.Л.. Питання методології та теорії педагогічної технології висвітлюються в роботах В.Безпалько, М.Кларіна, В Монахова, Г.Селевко; педагочної інноватики – О.Арламова, М.Бургіна, В Журавльова та ін.. Концептуальні підходи особистісно зорієнтованої педагогічної технології представлено Г.Ю.Ксензовою; особистісно-діяльнісного підходу до фізичного виховання учнів Б.Шиян.

Результативність впровадження досвіду:

- Підвищився інтерес до уроків фізичної культури, рейтинг занять фізичними вправами з боку учнів та їх батьків;
- збагатився рухальний досвід учнів;
- зменшилась кількість учнів, які мають спеціальну групу здоров’я, або зовсім звільнені від занять;
- разом з цим знизився рівень захворюваності учнів на респіраторні та опорно-рухові хвороби.

Репрезентація досвіду:

Інноваційна технологія розрахована на роботу в різних класах, з учнями, що мають різний рівень фізичної підготовленості та припускає майже миттєве включення їх у навчальний процес на самому початку уроку.
Досвід впроваджується на рівні навчального закладу, району, вчителями міста.
Форми репрезентації:
-  участь у міських семінарах;
-  участь в обласному конкурсі на «Кращий інноваційний урок та урок з елементами футболу» (3 місце);
- публікація у фаховому виданні «Урок фізичної культури – урок культури здоров’я» №1 (4) 2013р.
- проведення міського практико-орієнтованого семінару для «Школи молодого вчителя» 30 жовтня 2013 р.

Презентацію досвіду розміщено на шкільному блозі «Міська педагогічна виставка – 2014»
http://mpedvistavka2014.blogspot.com/2014/01/blog-post_4442.html
Категорія: Фізичне виховання та основи здоров'я | Додав: OrdgonRMO (25.01.2014)
Переглядів: 3332 | Коментарі: 3 | Теги: Інноваційні технології особистісно-, Орджонікідзевський | Рейтинг: 3.1/118
Всього коментарів: 3
3 Николай Мангов  
В то время, как у некоторых учителей физкультуры просматривается тенденция подмены обучения навыкам физического совершенствования написанием рефератов на темы "как играть в футбол" или "что такое подача в волейболе" , данная работа показывает как и в каком направлении нужно двигаться, чтобы привлечь и научить детей заниматься физическими упражнениями, получая от этого наслаждение и практически осознать, что движение - это ЖИЗНЬ.

2 Oлена Кириченко  
Ці заняття стимулюють бадьоре самопочуття, сприяють сприятливому емоційному настрою, що в свою чергу служить активізації пізнавальної діяльності, бажанням до навчання. Дуже сподобалося.

1 Елена Аксёнова  
Дякую Вам, Тетяна Дмитривна, за спробу оновити урок фізичної культури, зробити його цікавим та значущим для покоління Z.

Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
IAMЦ © 2024