Міська виставка
педагогічних технологій
Запоріжжя, 2016
Каталог статей
Навігація

Номінації виставки
Українська та російська філологія [83]
Історія і правознавство [27]
Математика [32]
Фізика, астрономія [15]
Географія та економіка [29]
Інформатика [16]
Іноземні мови [62]
Хімія, біологія, екологія [38]
Фізичне виховання та основи здоров'я [20]
Музика, образотворче мистецтво [18]
Трудове навчання [9]

Форма входу


Погода у місті

Пошук

Статистика

Вітаю Вас, Гість · RSS 29.03.2024, 16:24

Головна » Статті » Специфіка навчальних предметів » Фізичне виховання та основи здоров'я

Педагогічні умови формування навичок здорового способу життя як ознаки компетентної особистості учнів основної школи
Педагогічні умови формування навичок здорового способу життя як ознаки компетентної особистості учнів основної школи

Терехова Світлана Анатоліївна, вчитель фізичного виховання
Педагогічна категорія: спеціаліст вищої категорії.
Звання: вчитель-методист

Запорізький багатопрофільний ліцей № 62
Запорізької міської ради Запорізької області.
ПІБ керівника: Пархоменко Ірина Володимирівна.

Адреса: 69006, м. Запоріжжя, вул. 40 років Радянської України, 9, 
тел. (061)236-89-70.                                   

Провідною ідеєю педагогічного досвіду є створення освітнього середовища в ліцеї для всебічного розвитку фізичного, морального і психічного здоров’я учнів, створення сприятливих умов щодо поліпшення стану здоров’я та формування компетентностей здорового способу життя.

Обґрунтування актуальності та перспективності досвіду: Здоров’я – це основна умова реалізації фізичних і психічних можливостей, здібностей особистості. 
Загальновідомо, що учні втрачають здоров’я під час навчання у школі. За даними Міністерства охорони здоров’я України лише 10 % випускників шкіл можна вважати здоровими, 52,6 % мають серйозні морфофункціональні відхилення, 36-40 % учнів потерпають від хронічних захворювань.
Аналіз стану здоров’я учнів у навчальних закладах Запорізької області свідчить, що у 72 % учнів встановлена негативна динаміка в стані їх здоров’я упродовж перебування у навчальному закладі.
У 2011/2012 навчальному році в ліцеї № 62 за результатами медичного обстеження до спеціальної медичної групи віднесено 6 % учнів, до підготовчої групи – 61 % учнів, до основної медичної групи – лише 33 % учнів. У багатьох школярів, за показниками медичних оглядів, встановлено 2-3 діагнози. Крім того, хронічна патологія зростає з 1 до 11 класу. Якщо у    1-4 класах ліцею до основної медичної групи віднесено 40 % учнів, то в         5-8 класах – 35 % учнів, а в 9-11 класах – 30 % учнів. Таким чином, стан здоров’я учнів значно погіршується за період навчання у школі.
Погіршення здоров’я дітей шкільного віку є не лише медичною, а й серйозною педагогічною проблемою. Особливо вразливим є підлітковий вік оскільки він є перехідним не лише у фізичному, а й у соціальному плані. У підлітковому віці діти опановують якісно нову систему стосунків і спілкування з однолітками і дорослими. У них значно розширюється, змінюється сфера, якість і мотивація навчальної діяльності, іншою стає соціальна позиція, з’являється прагнення визначити своє місце в житті й суспільстві. В цей період учням потрібен приклад позитивного ставлення до здоров’я,  дотримання норм і правил здорового способу життя авторитетними для них людьми.
Хто може навчити кожну дитину обирати стиль життя, що буде сприяти збереженню і зміцненню здоров’я? Насамперед – сім’я, батьки, школа, вчителі. Загальновизнаним є той факт, що рухова активність сприяє збереженню гарного фізичного та психологічного здоров’я. Тому саме формування компетенції здорового способу життя в учнів дасть можливість виховати здорову, гармонійну людину.

Науково – теоретична база досвіду: 
Теоретичною основою досвіду є головні положення робіт таких таких видатних вчених як М.М.Амосова, І.І.Брехмана, наукової праці Л.П.Сущенко, С.О.Свириденко, а також роботи Ю.А.Андрєєва, О.Яременко та О.Вакуленко по формуванню здорового способу життя підлітків.

Стисла анотація досвіду: 
Технологія діяльності вчителя фізичної культури Терехової С.А. полягає у втіленні таких напрямів роботи, як: 
  • забезпечення диференційного підходу до організації навчального процесу, використання інноваційних методів навчання, пробудження в учнях бажання розвиватися та удосконалювати свої здібності;
  • співпраця вчителя фізичної культури з класними керівниками та залучення до взаємодії членів всього педагогічного колективу для формування культури здоров’я особистості;
  • налагодження ефективної взаємодії вчителя фізичної культури і сім’ї, просвітницька робота серед батьків, надання валеологічних знань, консультацій щодо фізичного розвитку дітей, залучення до підготовки та участі в спортивних заходах та змаганнях, об’єднання родин спільними інтересами;
  • формування відповідального ставлення до особистого здоров’я та поняття здорового способу життя, виховання в учнів мотивації до фізичного вдосконалення через проведення бесід, інтерактивних виховних годин, вікторин, позакласних заходів з предмету, занять в спортивних гуртках тощо, які надають знання щодо збереження здоров’я, його покращення та формування стійкого інтересу до самовдосконалення і розвитку; забезпечення належного щоденного обсягу рухової активності кожному підліткові та реалізація необхідної рухової активності учнів на перервах, фізкультхвилинках;
  • залучення учнів до інформаційної проектної діяльності для розширення знань про досягнення кращих спортсменів ліцею, висвітлювання головних спортивних подій  ліцею, району, країни, формування творчого підходу, самостійності, ініціативності у здобутті нових знань та досвіду;
  • формування уявлення учнів про олімпійський рух у світі та в Україні, збагачення знаннями учнів стосовно олімпійських видів спорту, історії Олімпійських ігор, сприяння вихованню почуття патріотизму, відродження і відтворення національних традицій при проведенні урочистих спортивних  свят та змагань серед учнів. 

Результативність впровадження досвіду полягає в тому, що вся навчальна,    спортивно-масова та позакласна робота спрямована на виховання відповідального ставлення до власного здоров’я як до вищої індивідуальної та суспільної цінності, збільшення рухової активності, формування компетентностей здорового способу життя. 
Скоординована та цілеспрямована робота забезпечує позитивне ставлення учнів до занять фізичною культурою і спортом. 
За результатами моніторингу стану здоров’я учнів ліцею протягом останніх трьох років збільшилась кількість учнів, які за станом здоров’я віднесені до основної медичної групи – на 3 %, до підготовчої медичної групи – на 21 %, відповідно на 12 % скоротилась кількість учнів спеціальної медичної групи. 

Репрезентація досвіду: процес апробації та впровадження методичних розробок відбувався під час різних форм педагогічної діяльності: на семінарах-тренінгах, педагогічних звітах та нарадах, круглих столах і презентаціях, засіданнях шкільних методичних об’єднань, на районному  методичному об’єднанні вчителів фізичного виховання Ленінського району, на міському семінарі для вчителів фізичної культури «Педагогічні умови дотримування навичок здорового способу життя як ознаки компетентної особистості», на IV обласній виставці «освіта Запорізького краю». Крім того, деякі матеріали увійшли до електронного фахового збірника ЗОІППО «Імідж» (№ 1 (2012) / 11,адреса електронного доступу: http://imidg.ucoz.ua/index/vipusk_1_2012_11/0-70 ).


Категорія: Фізичне виховання та основи здоров'я | Додав: LeninRMO (28.01.2014)
Переглядів: 2648 | Коментарі: 4 | Теги: позакласні заходи, рухова активність, мотивація до фізичного вдосконаленн, співпраця з сім’єю, здоровий спосіб життя, Ленінський компетентність | Рейтинг: 3.1/102
Всього коментарів: 4
4 Катерина  
Мені дуже сподобалась ваша робота!Ви найкращий вчитель!

3 Татьяна  
Очень хорошая работа

2 Маша :)  
Очень хороший учитель!

1 Edik  
Дуже гарнир педогог

Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
IAMЦ © 2024