Міська виставка
педагогічних технологій
Запоріжжя, 2016
Каталог статей
Навігація

Номінації виставки
Українська та російська філологія [83]
Історія і правознавство [27]
Математика [32]
Фізика, астрономія [15]
Географія та економіка [29]
Інформатика [16]
Іноземні мови [62]
Хімія, біологія, екологія [38]
Фізичне виховання та основи здоров'я [20]
Музика, образотворче мистецтво [18]
Трудове навчання [9]

Форма входу


Погода у місті

Пошук

Статистика

Вітаю Вас, Гість · RSS 26.04.2024, 13:15

Головна » Статті » Специфіка навчальних предметів » Фізичне виховання та основи здоров'я

Інтерактивні пізнавальні ігри, як форма навчання учнів середнього шкільного віку туризму
Інтерактивні пізнавальні ігри,  як форма навчання учнів середнього шкільного віку туризму

Федоріна Ольга Олександрівна,
вчитель фізичної культури,  спеціаліст вищої категорії , Старший вчитель

Запорізька загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів № 90 Запорізької міської ради Запорізької області
Адреса:  м. Запоріжжя, вул. Чумаченка, 13-б
Телефон: 769-80-39
E-mail: school90zp@mail.ru
Сайт: school90.at.ua

Директор Волик Людмила Олексіївна


Провідна педагогічна ідея досвіду: Ігрова діяльність є провідною не лише для дошкільного віку в розвитку людини. Упродовж усього життя людина час від часу цікавиться іграми, включається в гру, грає самостійно. Бо, як відомо, «усе наше життя – гра». А люди грають для того, щоб вигравати.

Для молодших підлітків, які є цільовою аудиторією педагогічного досвіду, гра – можливість прожити певні життєві ситуації майбутнього в реальний час у вигляді моделі поведінки, комунікацій, думок тощо.
Туризм – доступний і популярний вид ФКіС. Сьогодні різні форми туризму набувають широкої популярності серед підлітків. Найбільш активними в цьому плані стають молодші підлітки.
Запропоновані методичні розробки засновані на ігровому методі навчання учнів середнього шкільного віку. У формі пізнавальних інтерактивних ігор створюються оптимальні умови для опанування учнями 5-7 класів навчального матеріалу з тематичного модуля «Туризм». Інтерактивна форма, на засадах якої пропонується проводити ігри, організовувати ігрові завдання, дозволяє включити до активної пізнавальної діяльності учнів з різною навчальною стратегією та рівнем сформованості знань, умінь і навичок.
У структурі запропонованих інтерактивних пізнавальних ігор такі навчальні завдання:
  1. Інтелектуальні завдання тестового характеру щодо визначення рівня знань учнів з туризму, основ здорового способу життя, правил безпеки;
  2. Рухові завдання інтерактивного характеру щодо опанування туристичними навичками;
  3. Рухові завдання загально розвивального характеру щодо розвитку в учнів фізичних якостей, функціональної підготовки організму учнів;
  4. Психологічні завдання інтерактивного характеру щодо розвитку в учнів пам’яті, уваги, спостережливості.

Обґрунтування актуальності та перспективності досвіду:
Формування усвідомленої індивідуальної установки на особисте фізичне вдосконалення та інтелектуальний розвиток, зв'язок з іншими предметами. Вміння використовувати прості дії, навички у житті. Придбати знання про активний здоровий  відпочинок, який може мати ще і пізнавальну сторону(наприклад у подальшому пішохідний туризм по Криму, Карпатам).

Науково-теоретична база досвіду:
  1. Концепція М. М. Шутя (2006 р.): гра як продуктивний вид діяльності дитини стане ефективним засобом та інструментом досягнень педагогічної мети при відповідній організації ігрового простору та майстерному володіння аудиторією;
  2. Концепція О. П. Аксьонової (2007 р.): інтерактивна форма діяльності учнів на уроці фізичної культури – це специфічна соціально-педагогічна структура (система організації) процесу формування фізичної культури особистості (дитини, учня, дорослої людини), яка здійснюється шляхом взаємодії суб’єкта з оточуючим середовищем з метою збагачення індивідуального і суспільного досвіду в контексті фізичного і духовного вдосконалення;
  3. Виховні, розвивальні, оздоровчі цілі, задекларовані навчальною програмою «Фізична культура» для учнів 5-9 класів ЗНЗ (Київ, 2012);
  4. Державні вимоги до рівня загальноосвітньої підготовки учнів 5-7 класів за варіативним модулем навчальної програми «Туризм».

Результативність впровадження досвіду:
Доступність та масовість проведення у шкільному тижні фізичної культури зі школярами всіх медичних груп, за їх власним бажанням  та здоров’ям - вибір станцій гри.

Репрезентація:

Публікації:
  1. Ольга Федорина. Сценарий игры – «Туристский калейдоскоп». Урок фізичної культури – урок культури здоров’я: Збірник науково-методичних рекомендацій з питань організацій навчальної роботи в системі збереження та розвитку здоров’я дітей і підлітків у навчальних закладах засобами фізичної культури і спорту / Відп. за випуск О.П.Аксьонова, Ю.В.Півненко. – 2013. – №1(4). – Запоріжжя, 2013. – С.83-86
  2. Ольга Федорина. Сценарий игры – «Мы – юные туристы». Урок фізичної культури – урок культури здоров’я: Збірник науково-методичних рекомендацій з питань організацій навчальної роботи в системі збереження та розвитку здоров’я дітей і підлітків у навчальних закладах засобами фізичної культури і спорту / Відп. за випуск О.П.Аксьонова, Ю.В.Півненко. – 2013. – №1(4). – Запоріжжя, 2013. – С.86-90.
Категорія: Фізичне виховання та основи здоров'я | Додав: kommun2 (29.01.2014)
Переглядів: 1382 | Коментарі: 6 | Теги: інтерактив, форма навчання, Комунарський, туризм, пізнавальна гра, фізична культура, школа., учнів середнього шкільного віку | Рейтинг: 2.7/41
Всього коментарів: 6
6 Павел Николаевич  
Робота заслуговує вищої оцінки!

5 Евгения  
Занятия туризмом становятся ещё более увлекательными и полезными с такими игровыми решениями! Спасибо Вам, Ольга Александровна!

4 Татьяна  
Использовала Вашу работу в процессе обучения детей основам туристической деятельности. Самое главное, что это все в игровой форме и легко воспринимается и усваивается детьми.

3 Даша  
Ольга Александровна, замечательная работа)))

2 Даша  
^_-

1 Елена Аксёнова  
Можливо, лише до занять туризмом допускаються люди з будь-яким станом здоров'я. Аби душа була світлою, як в Ользі Олександрівні!

Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
IAMЦ © 2024