Міська виставка
педагогічних технологій
Запоріжжя, 2016
Каталог статей
Навігація

Номінації виставки
Українська та російська філологія [83]
Історія і правознавство [27]
Математика [32]
Фізика, астрономія [15]
Географія та економіка [29]
Інформатика [16]
Іноземні мови [62]
Хімія, біологія, екологія [38]
Фізичне виховання та основи здоров'я [20]
Музика, образотворче мистецтво [18]
Трудове навчання [9]

Форма входу


Погода у місті

Пошук

Статистика

Вітаю Вас, Гість · RSS 18.04.2021, 01:16

Головна » Статті » Специфіка навчальних предметів » Фізичне виховання та основи здоров'я

Формування здоров’язберігаючої компетенції на уроках фізичної культури засобами нетрадиційних форм і методів
Формування здоров’язберігаючої компетенції на уроках фізичної культури засобами нетрадиційних форм і методів

Лашко Світлана Анатоліївна, вчитель фізичної культури,
вища категорія

Запорізька загальноосвітня школа І – ІІІ ст.. № 69 
Запорізької міської ради Запорізької області, 
керівник Борисенко Людмила Михайлівна;

69096 м. Запоріжжя, вулиця Ладозька, 2 

тел.222-77-33 school692007@rambler.ru



Провідна педагогічна ідея:  На підставі вивчення та аналізу наукової, навчальної і методичної літератури можна стверджувати, що знання є провідним компонентом змісту освіти з фізичної культури. Учням необхідно засвоїти значний обсяг знань з питань фізичного здоров’я, тому виникає потреба в іноваційних підходах до планування та організації викладання теоретичного та практичного матеріалу з даних питань в системі загальноосвітньої школи.

Обгрунтування актуальності та песпективності досвіду:   Сьогодні застосування лише традиційних засобів оздоровленняня, рекреації та фізичного розвитку молоді явно недостатньо. Про це свідчать численні різноманітні порушення здоров'я, психічні захворювання, хронічна перевтома.     Моя робота виконується у напрямку пошуку нових шляхів вдосконалення рекреаційно-оздоровчого спрямування, одним з яких є застосування найбільш популярного у сфері дозвілля молоді комплексу нетрадиційних засобів фізичної культури, куди входять: йога, оздоровча аеробіка, фітнес, шейпінг,  бодібілдинг, стретчинг, пілатес , каланетика, дихальні вправи.

Науково-теоретична база досвіду: Підготовка учнів до життя, праці й творчості закладається в загальноосвітній школі. Для цього процес навчання та організаційна методика уроку повинні бути побудовані так, щоб широко залучати учнів до самостійної творчої діяльності щодо засвоювання нових знань та вдалого використання їх на практиці.
   На думку ряда авторів, для поліпшення стану здоров’я і фізичного розвитку особистості можуть бути використані оздоровча аеробіка, фітнес (Л.Х.Закарьян, О.С.Панкратова, К.Купер,Є.Т.Хоулі), дихальні вправи (Н.Кучкін, Т.Д.Кузнєцова, Н.А.Фудін), елементи системи йоги (Н.І.Пономарьов, М.Видрін).

Анотація досвіду:  На сучасному етапі розвитку загальноосвітньої школи значне місце приділяється впровадженню в навчальний процес іноваційних технологій, орієнтованих на перспективу розвитку нетрадиційних форм та систем оздоровлення що допоможе учням навчитися керувати своїми емоціями, рухами, досягти гармонії між тілом і духом.
      Методи роботи: теоретичний аналіз і узагальнення літературних джерел з проблеми дослідження, педагогічне спостереження, бесіди, вивчення та узагальнення педагогічного досвіду, педагогічний експеримент, самооцінка.
   Технологічні компоненти застосування нетрадиційних засобів фізичної культури охоплюють три сфери діяльності людини: пізнавальну, емоційну і рухову.
Реалізація технології застосування нетрадиційних засобів фізичної культури розрахована на три етапи:
- підготовчий етап - спрямований на виявлення рівня сформованості потребностно-мотиваційної сфери учнів, теоретичної обізнаності, фізичної та психологічної підготовленості;
- основний етап - передбачає придбання теоретичних та практичних навичок. Відмінною особливістю цього етапу є розвиток у учнів індивідуальних здібностей, наявність яких забезпечує компоненти духовного та фізичного розвитку, а також збереження і зміцнення здоров'я;
- заключний етап - орієнтований на спонукання молоді до подальшого особистісного вдосконалення і фізичному розвитку. Відмінною особливістю даного етапу є забезпечення розвитку ціннісних орієнтацій і потреб особистості в їх емоційно-вольовому і фізичному саморозвитку.
   В моїй роботі можлио відслідкувати всі три єтапи:
- використання  елементів нетрадиційних систем в підготовчій та заключній частинах уроку ;
- підготовка та захист міні проектів учнями 10-11 класів;
- спілкування з випускниками школи, де вони розповідають про використання набутих знань в своєму житті. 

Результативність впровадження досвіду:
- створення позитивного настрою для навчання;
- відчуття рівного серед рівних;
- забезпечення позитивної атмосфери в колективі для досягнення спільної мети;
- можливість вільно висловити своюдумку і вислухати свого товариша;
- вчитель – порадник, друг і старший товариш;
- розвивальний напрямок реалізується в процесі розвитку особистості через прилучення до цінностей різних світових культур , фізичне вдосконалення та рекреаційно - оздоровчу сферу дозвільної діяльності ;
- гігієнічний напрямок припускає використання нетрадиційних засобів фізичної культури для відновлення працездатності і зміцнення здоров'я;
- оздоровчий напрямок полягає у використанні нетрадиційних засобів фізичної культури в системі оздоровчих заходів щодо поліпшення діяльності фізіологічних систем і відновленню окремих функцій організму ;

Репрезентація досвіду: Запорізька загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів № 69,  відкритий урок.
Категорія: Фізичне виховання та основи здоров'я | Додав: LeninRMO (31.01.2014)
Переглядів: 2028 | Коментарі: 1 | Теги: Самостійна робота, навчання, досвід, нетрадиційні форми, компетентнісна освіта, фізична культура, оздоровлення, іновація, Ленінський, позитивний настр | Рейтинг: 2.5/53
Всього коментарів: 1
1 Марта   [Матеріал]
Интересно и необычно, детям всегда по душе такое, так держать!

Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
IAMЦ © 2021