Міська виставка
педагогічних технологій
Запоріжжя, 2016
Каталог статей
Навігація

Номінації виставки
Українська та російська філологія [83]
Історія і правознавство [27]
Математика [32]
Фізика, астрономія [15]
Географія та економіка [29]
Інформатика [16]
Іноземні мови [62]
Хімія, біологія, екологія [38]
Фізичне виховання та основи здоров'я [20]
Музика, образотворче мистецтво [18]
Трудове навчання [9]

Форма входу


Погода у місті

Пошук

Статистика

Вітаю Вас, Гість · RSS 18.04.2021, 00:09

Головна » Статті » Специфіка навчальних предметів » Фізичне виховання та основи здоров'я

Формування безпечної поведінки підлітків у позаурочний час
Формування безпечної поведінки підлітків у позаурочний час

Деркач Тетяна Вікторівна, 
вчитель основ здоров’я, вчитель вищої категорії, «старший учитель», 
«педагог-організатор вищої категорії», «педагог-організатор-методист», керівник гуртка ДЮП

 Запорізький навчально-виховний комплекс № 77  Запорізької міської ради Запорізької області
Директор:   Колотова Тетяна Євгенівна
Адреса: м. Запоріжжя, вул. Памірська, 91
Телефон: 68-80-39 

Провідна педагогічна ідея досвіду:  сприяння розширенню ролі теорії забезпечення безпеки особистості, суспільства й держави в комплексі наук, досліджуваних у школі, спрямованих на формування безпечної поведінки.

Актуальність і перспективність досвіду. Аналіз науково-методичної літератури й даних спостережень показали, що реалізація традиційних  підходів не забезпечує необхідного рівня готовності підлітків у силу еклектичності освітньої діяльності й відсутності цілеспрямованого формування культурно-моральних основ безпечної поведінки, що визначають його ефективність. Таким чином, сучасна ситуація характеризується протиріччям між усвідомленням суспільством необхідності формування безпечної поведінки кожної людини, як важливого фактора забезпечення безпечного існування особистості, суспільства й держави й недосконалістю освітньої системи, що не сприяє формуванню необхідних якостей особистості підростаючого покоління, не тільки в рамках визначених форм, але й у більше ефективній по виховному впливу позаурочної діяльності.

Науково-теоретична база досвіду. Проблема формування безпечної поведінки підлітків вирішувалася у вигляді відбору методів і змісту навчального процесу, спрямованих на формування раціонального стилю використання вільного часу (О.В. Луначарський, А.С. Макаренко, С.Т. Шацький та ін.); переконання в необхідності дотримання здорового способу життя (М.Я. Виленський, Г.Г. Наталов, А.Д. Новіков та ін.); забезпечення безпеки в процесі трудового навчання (Ю.К. Бабанський, В.І. Загвязинський, М.Н. Скаткін та ін.); розвитку основних знань, умінь і навичок безпечної життєдіяльності (Л.О. Михайлов, О.Т. Смирнов, В.Я. Сюньков та ін.).

Анотація досвіду: За характером новизни досвід є модифікованим. Метою досвіду є розробка обґрунтування й підтвердження педагогічних умов формування безпечного поводження підлітків в позаурочній діяльності.
Завдання дослідження:
1. Виявити теоретико-методологічні передумови, що сприяють формуванню безпечної поведінки підлітків;
2. Визначити сутність, структуру й зміст підходу до формування безпечної поведінки підлітків;
3. Сформулювати критерії й визначити показники готовності підлітків до безпечної поведінки;
4. Розробити структурно-змістовну модель формування безпечної поведінки підлітків: виявити принципи, визначити функції й розробити зміст.
Технологія досвіду містить у co6і модель формування безпечного поводження підлітків у позаурочній діяльності. Структура досвіду відповідає логіці наукового дослідження й складається із вступу, двох глав, висновків, списку літератури, додатків. Основною формою навчання є заняття. Вони спрямовані на визнання індивідуальності вихованців та на співпрацю з ними, створення «ситуації успіху».
На заняттях використовуються наступні методи та форми:
* Тренування
* Робота в групах
* Індивідуальне тренування
* Тренінгові  методи навчання та спілкування
* Тестування 

Репрезентація досвіду: Апробація й впровадження результатів досвіду здійснювалися у формі участі в науково-практичних конференціях шкільного, районного, обласного й Всеукраїнського  рівнів (м. Запоріжжя 2009- 2013 рр., МДЦ Артек – 2011р.).  Результати дослідження використовуються в ході гурткової роботи, додаткової освіти тощо. 


Категорія: Фізичне виховання та основи здоров'я | Додав: shevchenko (27.01.2014)
Переглядів: 898 | Теги: дюп, Основи здоров’я, Шевченківський, культура безпечної поведінки, модель формування безпечної поведін | Рейтинг: 2.5/31
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
IAMЦ © 2021