Міська виставка
педагогічних технологій
Запоріжжя, 2016
Каталог статей
Навігація

Номінації виставки
Українська та російська філологія [83]
Історія і правознавство [27]
Математика [32]
Фізика, астрономія [15]
Географія та економіка [29]
Інформатика [16]
Іноземні мови [62]
Хімія, біологія, екологія [38]
Фізичне виховання та основи здоров'я [20]
Музика, образотворче мистецтво [18]
Трудове навчання [9]

Форма входу


Погода у місті

Пошук

Статистика

Вітаю Вас, Гість · RSS 25.04.2024, 20:16

Головна » Статті » Специфіка навчальних предметів » Фізичне виховання та основи здоров'я

Фізичне самовдосконалення

Фізичне самовдосконалення та підвищення психофізичної компетентності учнів гімназії на основі інноваційної педагогічної технології «Лідер»


вчитель фізичної культури,
вчитель вищої категорії, вчитель–методист

Галічева Ірина Павлівна

Запорізька гімназія №11 Запорізької міської ради Запорізької області

Директор:  Непрядкіна Світлана Юнатівна,

Адреса: м. Запоріжжя, вул. Горького буд. 4
Тел.: 764- 14-29

Провідна педагогічна ідея досвіду: 
За технологією «Лідер» передбачається використання прийомів, які мотивують активну діяльність учнів на уроці фізичної культури, забезпечують усвідомлене засвоєння учнями навчального матеріалу, збагачують руховий досвід учнів через задоволення і подив («задоволення, радість, диво - ЗаРаДи»).
Зміст технологічного циклу складають уроки конкретного типу:
інструктивно-ознайомчий урок «Знання – сила»;
  • урок - лабораторна робота «Перевір себе»;
  • урок - тренування «Сам собі тренер»;
  • урок - конкурс «Ігровий турнір»;
  • урок - ділова гра «Лідер».
Принципи навчання учнів за технологією «Лідер» - це основні вихідні положення побудови навчально-виховного процесу на уроці «ФІЗИЧНА КУЛЬТУРА».

Обґрунтування актуальності та перспективності досвіду: 
Традиційна система фізичного виховання в масових школах не сприяє творінню здоров'я особистості учня. Існуючи програми з фізичного виховання школярів носять регламентуючий і нормативний характер. Відсутня чітка диференціація засобів, методів і вимог до учнів з урахуванням їх стану здоров'я, фізичної підготовленості, типологічних особливостей особистості. Урок фізичного виховання перетворився в тренінг, прийом нормативів і тестів з фізичної підготовки учнів, що потягло за собою стересогенність фізичного навантаження на непідготовлений організм більшості учнів та до деяких трагічних випадків, що сталися за 2009-2011 роки. Така маніпулятивність сприяє формуванню негативного ставлення в учнів, їх батьків до фізичної культури. Для заохочення учнів до занять фізичною культурою та підвищення якості освіти розроблена та впроваджується інноваційна педагогічна технологія «Лідер» (Аксьонова О.П., 2011р.), на основі якої базується мій досвід роботи. Це так звана «нова фізична культура», яка потребує нових підходів вчителя до конструювання уроку, відносин з учнями, принципів та методів проведення уроку фізичної культури.

Науково-теоретична база досвіду: 
На сучасному етапі існують наступні підходи до реорганізації навчального процесу:
  1. Особистісно - орієнтоване навчання (Д.І. Бех; С.І. Подмазін; І.С. Якіманська).
  2. Формування фізичної культури учнів в умовах диференційованого підходу (О.П. Аксьонова).
  3. Педагогіка співробітництва (Ш.А. Амонашвілі).
  4. Педагогіка спільного успіху (В.Л. Висоцький).
  5. Принцип багатопланової ємності заняття (М.М.Єфименко).
  6. Фізична культура для «ледачих» вихователів. Реуцький  С.В.
Спираючись на теоретичний аналіз робіт вище зазначених авторів, я повністю підтримую визначення О.П. Аксьонової, що фізична культура визначається за такими аспектами:
  • основа культурного розвитку індивідуума;
  • певний результат (сукупний продукт) фізкультурної активності людини;
  • система засобів, які забезпечують якісну життєдіяльність людини.
Стисла анотація досвіду: 
Інноваційними в технології «Лідер» є принципи навчання; класифікація методів навчання учнів за рівнями сформованості в них знань, умінь і навичок фізичного самовдосконалення («Копія», «Аналог», «Вибір», «Лідер»); типи уроків; методичній алгоритми з орієнтацією на показники в розвитку особистості кожного учня. Тому за інноваційним потенціалом означену технологію слід вважати Особистісно гуманістичною, а структуру педагогічного процесу за технологією «Лідер» - індивідуально -диференційованою. Педагогічний досвід було представлено на міському семінарі. На Виставку буде представлено  розробки уроків з модулів: футбол, бадмінтон,тощо, типів уроку: інструктивно - ознайомчий , ігровий турнір,лото-волейбол,футбол,баскетбол,розробки оцінювання  теоретичних знань учнів.

Результативність впровадження досвіду: 
Вчитель Галічева І.П посіла 4 місце в обласному етапі конкурсу  «Вчитель року».

Репрезентація досвіду: 
рівень репрезентації - районний, міський, обласний та форми репрезентації – міський семінар,публікація у фахових виданнях, Інтернет - виданнях - блог: galichevairina.blogspot.com

Категорія: Фізичне виховання та основи здоров'я | Додав: Zhovt1 (15.01.2014)
Переглядів: 1288 | Коментарі: 2 | Теги: фізична культура, «нова фізкультура», ігровий турнір, інструктивно-ознайомчий урок, Аксьонова, Жовтневий, дробинка вдосконалення, лідер | Рейтинг: 2.3/41
Всього коментарів: 2
2 Anna-g  
Очень интересная и продуктивная технология "Лидер". Самое главное - её использование даёт позитивные результаты.

1 Елена Аксёнова  
Бажаю підтримки з боку колег і адміністрації. За технологією - майбутнє. Це - нове слово в методиці фізичного виховання. Лише вперед, навчаючись - удосконалюємося! Нагадаю ще, Ірина Павлівна, що Ви опублікували розробку уроку в навчально-методичному посібнику (2013р.).

Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
IAMЦ © 2024