Міська виставка
педагогічних технологій
Запоріжжя, 2016
Каталог статей
Навігація

Номінації виставки
Виховна взаємодія [58]
Позашкілля [24]
Психологічний супровід [39]
Сімейно-родинного виховання [8]

Форма входу


Погода у місті

Пошук

Статистика

Вітаю Вас, Гість · RSS 25.04.2024, 05:19

Головна » Статті » 2015 КО: виховання і розвиток » Виховна взаємодія

Забезпечення якісного навчання іноземної мови учнів початкової ланки під час перебування у літніх таборах
Забезпечення якісного навчання іноземної мови учнів початкової ланки під час перебування у літніх таборах шляхом використання біоадекватних технологій

Наркевич Оксана Миколаївна
вчитель англійської мови, «спеціаліст першої категорії»

Запорізька загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів №4 Запорізької міської ради Запорізької області
Директор: Гриньов Юрій Васильович
Адреса: м.Запоріжжя, вул. Волзька,27
Тел.688060
Е-mail:zp.school4@yandex.ua
Сайт: http://s4.osvita.zp.ua

Провідна педагогічна ідея досвіду
      Провідною педагогічною ідеєю досвіду є використання різних органів чуття , що розвиває творчий потенціал у дітей, покращує їх здатність розрізняти емоції і виражати свої почуття. Вони виходять зі своїх оболонок і діють більш активно. Діти потрапляють у англомовне оточення, де реальність спонукає їх говорити почутою, відчутою, побаченою мовою. Цей метод відкриває дітям нові можливості. Навчальний процес для них стає грою, де вони є головними героями, а не нескінченним завчанням матеріалу.
      Біоадекватна технологія орієнтована на розвиток цілісного мислення людини, при її використанні підключаються всі канали сприйняття інформації, що робить процес викладання результативним. У ній органічно поєднані духовні та матеріальні начала, логіка і образ, дух і розум.
Обґрунтування актуальності та перспективності досвіду
      Увага до питання здоров’я школярів суттєво зросла. Про несприятливість у даній сфері говорять давно, але сьогодні ця проблема стоїть дуже гостро. Одним із пріоритетних завдань загальноосвітньої школи, як зазначається в Основах законодавства України, є охорона і зміцнення здоров’я учнівської молоді. Тому актуальне завдання учителя – вплинути педагогічними методами на свідомість і поведінку учнів шляхом розвитку у них життєвих навичок, сприятливих для здоров’я, безпеки і гармонійного розвитку. Актуальність мого досвіду зумовлена спрямованістю біоадекватної освіти на інтеграцію найкращих наукових та педагогічних напрацювань.Жоден елемент методології, технології, інструментарію цієї системи не здатний порушити біоритми вчителя та учня, тому інша назва даної методики – «біоадекватна», тобто біологічно адекватна універсальним природним законам розвитку людини. Перспективність досвідуполягає встворенні ефективної педагогічної системи спрямованої на формування позитивного напрямку навчальної діяльності через цілеспрямоване використання, раціоналізацію відомих педагогічних ідей щодо поєднання різноманітних педагогічних технологій викладання іноземної мови.
Науково-теоретична база досвіду
      Біоадекватна (ноосферна) методика викладаннявідноситься до однієї з моделей інновацій. Автор даної методики – професорпсихології, член-кореспондентРосійськоїакадеміїприродничих наук, академікНаталіяВолодимирівна Маслова.Їйналежитьпраця «Ноосфернаосвіта: концепція, технологія, методика».
      Наукову базу біоадекватної методики становлять ідеї Я.А.Коменського (який уперше ввів поняття про принцип природовідповідності), К.Д.Ушинського, Ж.Піаже, О.Р.Лурії, П.П.Блонського, Б.А.Астафьєфа, П.П.Гаряєва, Ю.А.Урманцева, В.В.Вульфа, К.Симонова, І.Н.Шваньової, А.Н.Ануашвілі та багатьох інших педагогів, психологів, нейрофізіологів, фізиків, системологів, лінгвістів. Серед західних педагогів, які активно обґрунтовують необхідність звернення до образного мислення, виділяють Я. А. Коменського, Ж.-Ж. Руссо, М. Монтессорі, Г. Лозанова. Сам термін«ноосфера»увійшов до науковогообігузавдякипрацямнашогогеніальногоспіввітчизника – вченого В.Вернадського, який говорив про ноосферу як про сферу одухотвореного розуму.
Стисла анотація досвіду
      Якісне навчання дітей іноземним мовам у контексті європейської інтеграції України та наближення до європейських стандартів є пріоритетом Міністерства освіти і науки України. Вектор удосконалення навчальних програм з різних предметів, у тому числі з іноземних мов, має пріоритетне значення. Одним із нестандартних підходів для забезпечення якісногонавчання дітей мовам є створення літніх мовних таборів. Такізаходипокликаніспонукатишколярів практично застосовувати знання з мов, отриманих протягом навчального року.Практичне використання біоадекватних технологій на уроках англійської мови та під час занять в мовному таборі дозволяє розвивати навички мислення, уміння вирішувати складні проблеми, активізувати навчання, зробити заняття більш цікавим, динамічним і переконливим, а величезний потік інформації, що вивчається, - легко доступним. Найважливіше завдання природовідповідної технології - мотивувати біоадекватний метод мислення в людини, бо правильний (згідний природі) метод мислення дає учневі інструмент для вирішення не тільки навчальних, а й життєвих завдань. Правильний метод мислення важливіше гігантських обсягів інформації, бо такий метод призводить до найцінніших відкриттів.У пришкільному мовному таборі нашої школи «Країна сонячних зайчиків» діти мають можливість спілкуватися іноземними мовами та застосовувати їх у різних формах діяльності.
Результативність впровадження досвіду
      Використання біоадекватних технологій навчання дозволяє максимально підвищити ефективність навчально-виховного процесу, дає можливість створити такі умови, коли всі учні залучаються до активної, творчої діяльності, процесу самонавчання, самореалізації, вчаться спілкуватись, співпрацювати. Я вважаю, що біоадекватні технології навчання мають великий потенціал, реалізація якого створює оптимальні умови для формування ключових компетентностей учнів та дозволяє вирішувати наступні завдання: забезпечення всебічного розвитку учнів;стимулювання пізнавальної активності дітей до вивчення іноземної мови; забезпечення підвищення рівня навчальних досягнень учнів;формування вміння вчитися і прагнення до самоосвіти протягом всього життя.
      Методика використання біоадекватних технологій у процесі вивчення матеріалу дозволила мені посилити мотивацію до навчання. Протягом останніх років спостерігається позитивна динаміка розвитку навчальних компетентностей, творчої діяльності, навчальної орієнтації. Відбувається поступове покращення навчальних результатів учнів з предмету. Діти залюбки беруть участь у різноманітних конкурсах з англійської мови.
     Репрезентація досвіду
      Використання розроблених матеріалів у пришкільних мовних таборах району, районний тур конкурсу «Учитель року 2016» - ІVмісце, методичне шкільне об’єднання вчителів іноземної мови (грудень, 2015), педагогічна рада школи (05.01.2016), районне методичне об’єднання вчителів іноземної мови (13.01.2016).
     Посилання на матеріал  
http://oxnar.pp.ua/

Категорія: Виховна взаємодія | Додав: shevchenko (19.01.2016)
Переглядів: 1274 | Коментарі: 9 | Теги: Шевченківський район | Рейтинг: 1.0/47
Всього коментарів: 9
9 karapuz  
Очень талантливый и творческий учитель. Уроки всегда интересны ученикам и мы, родители, счастливы , что наши дети получают знания у педагога с большой буквы!

8 nrkvch  
Свіжий та цікавий матеріал від обдарованого і креативного вчителя.

7 alexandrnarkevich  
Proud of you! Wish you good luck!

6 luchik1970  
актуальний та цікавий матеріал, дякую!

5 oskryabina  
Познавательно для современных мам! Позиция учителя заслуживает уважения!

4 wika1056  
Материал интересный и заслуживает внимание. Видно, что учитель творческий, увлечённый своим делом.

3 dusik  
Вельми цікава стаття. Дякую.

2 oksnar  
Learning becomes fun in your classroom. Stay cool!

1 гамаюн  
Матеріал дуже цікавий, заслуговує на увагу. Вчитель - молодець! Більше б таких вчителів в наших школах!

Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
IAMЦ © 2024