Міська виставка
педагогічних технологій
Запоріжжя, 2016
Каталог статей
Навігація

Номінації виставки
Виховна взаємодія [58]
Позашкілля [24]
Психологічний супровід [39]
Сімейно-родинного виховання [8]

Форма входу


Погода у місті

Пошук

Статистика

Вітаю Вас, Гість · RSS 11.08.2020, 08:28

Головна » Статті » 2015 КО: виховання і розвиток » Виховна взаємодія

З досвіду створення в освітньої системі Хортицького району м. Запоріжжя умов для реалізації Концепції національно–патріотичного виховання

Анотація перспективного педагогічного досвіду

Номінація виставки: «Компетентнісна освіта:  виховання і розвиток»

Секція: «Виховна взаємодія»

З досвіду створення в освітньої системі Хортицького району м. Запоріжжя умов  для реалізації Концепції  національно – патріотичного виховання дітей та молоді.

         Інформація про автора досвіду

        Яценко Оксана Михайлівна, методист – координатор зі створення та розвитку виховного середовища Хортицького районного методичного підрозділ

        Інформаційно-аналітичного методичного центру департаменту освіти, науки, молоді та спорту Запорізької міської ради;  вчитель історії та правознавства,

        спеціаліст вищої категорії, педагогічне звання – «Учитель-методист», Відмінник освіти України.

        Контактна інформація

       Інформаційно-аналітичний методичний центр департаменту освіти і науки, молоді та спорту Запорізької   міської   ради Запорізької області

       69037,   м.Запоріжжя,  вул. Правди, 20       тел. 224-08-37, 224-08-38

       e-mail: iamczap@gmail.com   Адреса сайту:  znmc.ucoz.ru   

      Хортицький районний підрозділ ІАМЦ ДОНМС Запорізької   міської   ради

                                                          69076  м.Запоріжжя, вул. Задніпровська 48а, тел. (061)283-75-81

                                                          e-mail: hortmetodkabinet@mail.ru

 

Провідна педагогічна ідея досвіду

         Модернізація виховної системи ЗНЗ  району з метою створення умов для реалізації Концепції національно – патріотичного виховання  дітей та молоді і вирішення завдань виховання  любові до Вітчизни, готовності захищати свою землю, розуміння свого громадянського обов’язку на основі національно - духовних цінностей  в  сучасних умовах.

Обгрунтування актуальності  та перспективності досвіду

Актуальність досвіду полягає у необхідності аналізу ефективності створеної в ході І етапу  реалізації  Концепції  національно - патріотичного виховання дітей та молоді системи виховної роботи освітніх закладів Хортицького району. Виховання патріотизму як почуття і базової якості особистості є головним завданням освітньої сфери, має для цього потужне  джерело і міцне підґрунтя, які містять древню і величну культуру та історію, досвід державницького життя.

   В основу системи національно - патріотичного виховання ЗНЗ Хортицького району покладено ідею розвитку української державності, як консолідуючого чинника розвитку українського суспільства та української політичної нації, яка постала на Майдані і заявила про себе на весь світ у ході Революції Гідності. Важливу роль у просвітницькій діяльності посідає відновлення історичної пам’яті про тривалі державницькі традиції України, героїчну боротьбу українського народу за державну незалежність протягом свого історичного шляху, яке здійснюється в процесі навчання і виховання учнівської молоді.

Науково – теоретична база досвіду

Створення системи виховної  роботи  над здійсненням національно – патріотичного виховання дітей та молоді базується на основі положень Національної  доктрини розвитку освіти України, Національної програми патріотичного виховання громадян, розвитку духовності, Законів України «Про освіту», «Про загальну середню освіту», «Основних орієнтирів виховання учнів 1–11 класів загальноосвітніх навчальних закладів», Указу Президента України від 12.06.2015 №334/2015 «Про заходи щодо поліпшення національно - патріотичного виховання дітей та молоді», наказу  Міністерства освіти і науки України від 16.06. 2015 №641 «Про затвердження Концепції національно - патріотичного виховання дітей та молоді», наказів ЗОДА від 13.07.2015 №0402/172/323 та ДОНУ від 23.07.2015 №281р «Про впровадження Заходів щодо реалізації Концепції національно - патріотичного виховання дітей та молоді», Заходів щодо реалізації Концепції національно - патріотичного виховання дітей та молоді та методичних рекомендацій щодо національно - патріотичного виховання у загальноосвітніх навчальних закладах. Перелічені нормативно – правові   документи і матеріали мають на меті забезпечення системної взаємодії державних органів з громадськістю, закладами освіти, культури та спорту, іншими соціальними інститутами у питаннях, пов’язаних із національно - патріотичним вихованням дітей та молоді.

Науковим обґрунтуванням досвіду   слугують наукові праці  вчених В.О.Сухомлинського, Г.Ващенка, В.Г.Афанасьєва, Н. В. Анісімова, І. Беха, Г. Біленької, М.Жулинського, Л.І.Божович, І.Я.Гнатко, О.О. Павелко  тощо. 

Стисла анотація досвіду

Національно – патріотичне виховання учнівської молоді розглядається крізь систему створення особливого освітньо - виховного простору. Це не тільки середовище, а й духовний простір учня і  педагога, це культурний простір, що має вплив на розвиток особистості. У ньому має бути представлений весь спектр національних цінностей культури і культурних форм життя. Це простір соціальних, культурних, життєвих, моральних виборів особистості, котра самореалізується у різних освітньо - виховних   середовищах  (академічне середовище, середовище творчих майстерень  (студій «Диво писанкове», ШШП «Царівна», театр «Березіль»),  клубне, музейне, бібліотечне, інформаційно – освітнє, розвивальне середовище шкільних соцмереж тощо).

Результативність впровадження досвіду

  І-й етап впровадження національно – патріотичного виховання дітей та молоді, який охопив роботу над реалізацією Концепції в 2015 році і передбачав створення нормативно – правового підґрунтя, інформаційно – методичного забезпечення для здійснення національно - патріотичного виховання  завершився успішно.  В районі створена  система  управління та координації діяльності всіх підрозділів освіти з цього питання.

В освітні й системі району та кожного закладу зокрема створюється  інформаційно – методичний та дидактичний банк ресурсів, присвячений даній тематиці,  узагальнюється здобутий досвід. Кожна школа на міську педвиставку підготувала узагальнений досвід  виховної роботи з  зазначеної проблеми.

Системний підхід до національно-патріотичного виховання в школах уможливлює досягнення поставленої мети щодо формування в молоді, незалежно від національної приналежності, рис громадянина Української держави, розвиненої духовності, моральної художньо-естетичної, правової, трудової, екологічної культури, забезпечує підвищення якості виховної діяльності загалом й управління нею.

Репрезентація досвіду

Даний досвід був презентований на засіданні круглого столу з заступниками директорів з навчально - виховної роботи ЗНЗ Хортицького району, семінарі педагогів – організаторів шкіл району, обговорювався на засіданні лідерів учнівського самоврядування.

          Результати  досвіду узагальнені для представлення на ІІІ засіданні  науково - методичної ради 09.02.2016 ІАМЦ  ДОНМС  ЗМР «Реалізація концепції національно – патріотичного виховання в освітній системі міста» у доповіді «Створення  на основі використання виховного потенціалу навчальних предметів ефективної системи національно - патріотичного  виховання» (з досвіду роботи  Хортицького району).

 

 



Джерело: http://school51zp.ucoz.ua/index/uchast_u_miskij_vistavci_pedagogichnikh_tekhnologij/0-123
Категорія: Виховна взаємодія | Додав: ptichechka87 (30.01.2016)
Переглядів: 593 | Коментарі: 2 | Теги: національна свідомість, національно-патріотиче виховання, риси громадянина, Концепція національно - патріотично | Рейтинг: 1.0/16
Всього коментарів: 2
2 sveta_99   [Матеріал]
Системний підхід до національно-патріотичного виховання в школах уможливлює досягнення поставленої мети щодо формування в молоді, незалежно від національної приналежності, рис громадянина Української держави, розвиненої духовності, моральної художньо-естетичної, правової, трудової, екологічної культури, забезпечує підвищення якості виховної діяльності загалом й управління нею.

1 abrovko72   [Матеріал]
Шановна Оксано Михайлівно! Ви реалізуєте важливу справу! Цікавий довід, актуальна і болюча тема!Дякуємо!!!

Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
IAMЦ © 2020