Міська виставка
педагогічних технологій
Запоріжжя, 2016
Каталог статей
Навігація

Номінації виставки
Виховна взаємодія [58]
Позашкілля [24]
Психологічний супровід [39]
Сімейно-родинного виховання [8]

Форма входу


Погода у місті

Пошук

Статистика

Вітаю Вас, Гість · RSS 27.04.2024, 00:27

Головна » Статті » 2015 КО: виховання і розвиток » Виховна взаємодія

Впровадження стандартів і методів ГАШ в систему роботи учнівського самоврядування навчальних закладів району

Впровадження стандартів і методів ГАШ в систему роботи учнівського самоврядування навчальних закладів району

 

Творча група педагогів Жовтневого району 
Керівник групи: Ухналь Олена Борисівна
методист РМП ІАМЦ Жовтневого району, категорія вища, вчитель методист


Учасники творчої групи:
Рабінович Жанна Аркадіївна – вчитель математики ЗНЗ № 1 ім. Т.Шевченка, категорія вища, методист;

 

Стрельцова Ірина Григорівна – заступник директора з навчально – виховної роботи ЗГ № 2 ім. Л.Українки, вчитель вищої категорії, методист;
Яхнова Олена Володимирівна – соціальний педагог, психолог ЗГ № 11;
Тоцька Олена Миколаївна – заступник директора з навчально – виховної роботи ЗВШ № 12, вчитель вищої категорії, методист;
Дроздова Юлія Олександрівна – педагог – організатор, психолог Академічного ліцею;
Шамрай Світлана Володимирівна – заступник директора ЗНЗ № 5, вчитель вищої категорії;
Тамченко Анна Сергіївна – вчитель історії ЗЛ № 105, категорія вища, методист. 
Навчальні заклади Жовтневого району департаменту освіти Запорізької області 
Начальник територіального відділу Єременко Лідія В’ячеславівна 
Адреса ТВО і РМП м. Запоріжжя, вул. Горького,64
Тел.:  (061) 226-05-76
e-mail: yhnal.8@gmail.com
Сайт: РМП ІАМЦ (Жовтневий район)

Провідна педагогічна ідея досвіду 
    Педагоги навчальних закладів району працюють з учасниками навчально – виховного процесу відповідно до стандартів, принципів і методів ГАШ, впроваджуючи їх  в роботу учнівського самоврядування тому, що саме там формуються лідери політичної еліти, майбутні керівники, менеджери підприємств і установ. Важливо, щоб всі учасники навчально – виховного процесу, в тому числі громада усвідомлювали своє значення  у формуванні майбутнього нашої держави і поєднали ресурси у вирішенні спільних проблем. В цьому сенсі школа може стати ініціатором розвитку місцевої громади, активізувати діяльність громадян через місцеве самоврядування, що відповідає політиці держави щодо децентралізації управління і надання більших повноважень місцевим громадам. Користуватись повноваженнями вчимося і  набуваємо досвіду  в  ГАШ.
Обґрунтування актуальності та перспективності досвіду
    Створення і розвиток  громадянсько – активних шкіл  можна вважати  ефективним напрямком державно – громадського управління освітнім закладом, новою демократичною моделлю управління розвитком навчального закладу в соціокультурному середовищі району і міста. Залучення навчальних закладів до міжнародних стандартів ГАШ надає можливість впровадження в роботу освітнього закладу передового досвіду країн європейських держав і всієї України, набуття свого досвіду відповідно до місцевих особливостей і міжнародних стандартів. 
     Досвід європейських країн і українських шкіл доводить ефективність встановлених партнерських відносин між школою і громадою. Методи роботи за стандартами переконують в тому, що  навчання дітей і молоді не тільки роботи правильні справи, а  і робити ці справи правильно,  реалізуючи свою активну життєву позицію на користь громади і суспільства має значення для їх свідомої участі у активній розбудові оновленої держави.
     Досвід можуть використовувати як колеги початківці, так і ті, що мають свій досвід у вихованні і розвитку учнів, їх соціалізації у полікультурний простір нашого міста і краю.
Науково-теоретична база досвіду 
    Над розробкою теоретичної бази питань формування активної життєвої  і громадянської позиції учнів через їх самоврядування в учнівських колективах класу і школи  працювали А.С. Макаренко,  І.П. Іванов,  В.А. Караковський. Шляхи вдосконалення діяльності  учнівського самоврядування розробляв М.М. Поташник, вплив учнівського самоврядування на само актуалізацію школярів розглядав у своїх роботах Ю.К. Бабанський. Автори В.Жуков, В.Іванов, А.Холодюк, М.Приходько розглядали самоврядування як школу навчання демократії, формування в учнях самостійності  і відповідальності, соціалізації учнів.
   В колективній творчій роботі з впровадження ГАШ  в систему шкільного самоврядування  і її розвитку  ми показали, що спираємось на досвід роботи європейських і українських навчальних закладів, який представлено в працях Л.М. Товкало,  
Стисла анотація досвіду 
На виставку передового педагогічного досвіду представлено досвід роботи за стандартами ГАШ 8 навчальних закладів Жовтневого району м. Запоріжжя  і узагальнений досвід роботи реалізації районних громадянських, соціальних і культурних проектів. В досвіді роботи представлено роботу навчальних закладів за наступними стандартами: «Лідерство», «Партнерство», «Соціальна інклюзія», «Волонтерство», «Навчання впродовж усього життя»,»Шкільна культура».
     В досвіді роботи творчої групи описана робота колективів навчальних закладів на рівні шкіл, класів, лідерів учнівських самоврядувань, показані успіхи сумісної діяльності самоврядувань і суспільних організацій, проблеми і їх вирішення. Робота не  завершена, навчальні заклади району працюють в форматі всеукраїнського проекту «Школа як осередок розвитку громади», «Крок за кроком».  
Результативність впровадження досвіду 
     Активізована робота учнівського самоврядування навчальних закладів району, створено багато громадянських, соціальних і культурних проектів, які надали конкретну суттєву допомогу тим соціальним групам, які на це потребують. Завдяки культурним проектам учні ознайомились з історією міста і його  закладів історії і культури, стали учасниками творчих виставок, концертів, конкурсів. За нашими щорічними дослідженнями рівень громадянської зрілості старшокласників складає 75 – 80 %.
    Умови, виховання і розвитку які ми створюємо  за стандартами ГАШ формують у дітей і молоді відповідальність, рішучість, готовність до участі у суспільних справах, а також толерантність, гуманізм  і милосердя.
  За останні роки склались партнерські довірливі відносини між педагогічними колективами, місцевими органами самоврядування,  батьківською громадськістю і суспільними організаціями. Справи, які плануються і виконуються разом стають традицією. 
Репрезентація досвіду 
    Досвід роботи представлено на майстер – класі РМП Жовтневого району для методистів з виховного і розвивального середовища ІАМЦ,  нараді заступників директорів з виховної роботи, РМО класних керівників, на віртуальній сторінці ЗОІППО «ЗапоВіки»,  РМП ІАМЦ, Жовтневого району 

Посилання на матеріал    http://zw.ciit.zp.ua/index.php/РМП_ІАМЦ_(Жовтневий_район).

 



Джерело: http://zw.ciit.zp.ua/index.php/%D0%A0%D0%9C%D0%9F_%D0%86%D0%90%D0%9C%D0%A6_(%D0%96%D0%BE%D0%B2%D1%82%D0%BD%D0%B5%D0%B2%D
Категорія: Виховна взаємодія | Додав: Zhovt2 (25.01.2016) | Автор: Ухналь Олена Борисівна E W
Переглядів: 1454 | Коментарі: 6 | Теги: методи, стандарти, учнівське самоврядування, Жовтневий | Рейтинг: 1.0/216
Всього коментарів: 6
6 tuta_nuta  
Справи, які плануються і виконуються разом стають традицією. Так тримати!!!

5 alakostenko  
Зацікавила взаємодія дітей та батьків саме через навчання протягом всього життя! Досвід актуальний творчий !!!

4 джулия  
Дуже цікава  та грунтовна робота! Бажаю ПЕРЕМОГИ!

3 psixolog-karra2013  
отличная команда! прекрасная работа!!!

2 stunningatR  
Идея оригинальная и инновационная. В наши дни для детей с лидерскими качествами очень важна самореализация. В Западных школах проводятся президентские выборы, где сами ученики выбирают лидера. Мне эта идея очень импонирует. Вы Молодцы!!!!

1 Жемчуг  
Цікава та змістовна робота

Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
IAMЦ © 2024