Міська виставка
педагогічних технологій
Запоріжжя, 2016
Каталог статей
Навігація

Номінації виставки
Виховна взаємодія [58]
Позашкілля [24]
Психологічний супровід [39]
Сімейно-родинного виховання [8]

Форма входу


Погода у місті

Пошук

Статистика

Вітаю Вас, Гість · RSS 25.04.2024, 04:30

Головна » Статті » 2015 КО: виховання і розвиток » Виховна взаємодія

Виховання морально-духовної особистості; виховання громадянина України, національно-свідомої, активної людини

Виховання морально-духовної особистості; виховання громадянина України, національно-свідомої, активної людини

Химчак Марія Сергіївна,
вчитель іноземної мови, спеціаліст II категорії

Запорізька загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів № 5
Директор: Белікова Н.А.
Адреса:  69063, м.Запоріжжя, вул. Тургенєва, 33
Телефон: (061)764-28-47    
е-mail: school_554@ukr.net
Сайт: http://school5.edukit.zp.ua/

 

Провідна педагогічна ідея досвіду  полягає у створенні сприятливих умов для формування та розвитку морально-духовної особистості, виховання та утвердження у свідомості і почуттях учнів патріотичних цінностей, переконань і поваги до культурного та історичного минулого України, формування толерантного ставлення до інших народів, виховання самодостатньої особистості, готової до самореалізації й активного життя.

Обґрунтування актуальності та перспективності досвіду 
Формування морально-духовного, національно-свідомого, активного громадянина України є важливим напрямом у виховній роботі класного керівника, тож це проблема актуальна в умовах сьогодення. Виховна робота спрямована на те, щоб без фізичних і психічних перевантажень вихованців, на основі позитивних емоцій, оптимістичного ставлення до життя, виховувати високоморальну, високодуховну особистість, допомогти їй реалізовувати себе як індивідуальність, навчити виробляти свою позицію в житті, пізнати і зрозуміти себе і оточуючих, бути здатною до самореалізації, самовираження, самоорганізації.

Науково-теоретична база досвіду 
Різні аспекти національного виховання розглядали Г. Іващенко, М. Грушевський, І. Огієнко, К. Ушинський. Великий  теоретичний внесок у проблему виховання національно свідомої особистості зробили Ш. Зайченко, М. Макаревич, А. Макаренко, В. Сухомлинський, К. Стельмахович та інші. 
На сучасному етапі розвитку педагогічних ідей формування громадянськості, громадянських якостей, різні аспекти процесу їх формування опрацьовують Д. Дорошенко, О. Ковальчук, В. Кузь, О. Машталер, Ю. Руденко, Є. Сявавко, З. Сергійчук, М. Стельмахович та інші. Проблему українського громадянського становлення розглянуто в роботах В. Верховинця, Н. Гаврилюка, В. Скуратівського; виховання громадянина в його психолого-педагогічному і народознавчому аспектах вивчають П. Ігнатенко, В. Поплужний, Н. Косарева, Л. Крицько, патріотичне виховання учнів – М. Вишняк, С. Грушеватий, В. Костюк, В. Коваль.

Стисла анотація досвіду  
Виховна робота в класі вибудована так, щоб її методика орієнтувалася на якомога  глибше проникнення у внутрішній світ дитини, мала на меті пробуджувати і розвивати в ній творчі здібності і нахили, логічне мислення, активну життєву позицію: 

  • надання вихованцям  знань, умінь та навичок самоврядування, демократичного стилю взаємовідносин;
  • залучення учнів до удосконалення своєї особистості, створення умов для розвитку здібностей та реалізації інтересів,розвиток світогляду, самостійності та самосвідомості;
  • виховання позитивного ставлення до загальнолюдських цінностей та норм колективного життя, законам держави, розвиток громадянської та соціальної відповідальності за себе, оточуючих, своєї країни;
  • створення в класі умов для самостійності, самодіяльності, реалізації ініціатив учнів;
  • формування та розвиток гуманістичної спрямованості особистості з усвідомленням громадянської позиції, почуття національної гідності;
  • участь у підготовці і проведенні свят, фестивалів, виставок, конкурсів, змагань.

Під час реалізації виховання громадянських, національно-патріотичних якостей всі  форми та методи повинні бути цікавими, щоб в процесі їх проведення струмувала  учнівська творчість, самостійна ініціатива самовираження, щоб кожен  вихованець  від участі отримував задоволення  та насолоду.
   
Результативність впровадження досвіду 
Протягом чотирьох (2012-2016) років  учні класу брали активну участь у громадянських проектах: « Дорогою добра», «Шляхами подвигу і слави»;а також у волонтерських акціях «Великодній  кошик  для учасникам АТО», «Солодощі бійцям АТО до Дня св. Миколая», «Збір теплих речей», «Збір пластикових кришичок», «Подаруй прапор бійцям АТО», брали участь у зборі речей та коштів для вихованців дитячого будинку «Сонечко».
Апробовані педагогічні умови, зміст, форми та методи роботи показали підвищення рівня сформованості патріотичних якостей учнів класу.

Репрезентація досвіду 
Участь у конкурсі  « Класний керівник року», виступ на педагогічній раді.

Посілання на матеріал    http://school5.edukit.zp.ua/metodichna_robota/



Джерело: http://school5.edukit.zp.ua/metodichna_robota/
Категорія: Виховна взаємодія | Додав: Zhovt2 (25.01.2016) | Автор: Химчак Марія Сергіївна, E W
Переглядів: 2026 | Коментарі: 2 | Теги: морально-духова особистість, Жовтневий, національні традиції | Рейтинг: 1.0/167
Всього коментарів: 2
2 lenafedets  
Молодець! Виховуєте справжніх громадян України!

1 lia  
Дуже змістовна робота. Дякую!!!

Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
IAMЦ © 2024