Тема «Виховання моральних якостей підлітків через колективну творчу справу”
Відомості про автора:Міхєєнко Вікторія Геннадіївна, вчитель зарубіжної літератури, спеціаліст вищої категорії, учитель-методист, керівник театрального гуртка.
Контактна інформація про навчальний заклад:
Запорізька загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів № 33 Запорізької міської ради Запорізької області
адреса: 69067 м. Запоріжжя, вул. Ніжинська, 40
тел./факс: (061) 236-62-18, 236-56-08
E-mail: 33school@ukr.net
директор Булат Лариса Леонідівна
Провідна ідея досвіду полягає в особливості ефективного використання колективних творчих справ у процесі морального розвитку підлітків.
Обґрунтування актуальності та перспективності досвіду: У спільній праці дитина поступово усвідомлює необхідність співвідносити особисті запити з громадськими потребами, вчиться взаємодіяти з іншими людьми на основі узгодження, а не конфронтації. Відносини співробітництва дають можливість бачити й оцінювати як себе, так і інших. Технологія колективного творчого виховання дає можливість удосконалювати пізнавально-світоглядну, емоційно-вольову та дієву сфери особистості учня й педагога. Ця технологія - особистісно зорієнтована, бо кожній дитині знайдеться справа для душі, яку вона може організувати, зробити краще, ніж інші.
Науково-теоретична база досвіду: Ідеї морального виховання розгорнені в педагогічних творах Н.К. Крупської і А.С. Макаренка. Проблема формування етичної свідомості, поведінки у взаємозв'язку розроблялася такими педагогами, як І.А. Каїров, Н.І. Болдирєв, И.С. Марєнко, І.Ф. Харламов, О.С. Богданова.
Стисла анотація досвіду: У процесі спільної праці, організації та виконанні будь-якої колективної творчої справи, при активній взаємодії з учителем, яка передбачає співтворчість і співдружність на основі цілковитої довіри й щирості, гартуються справжні почуття, що складають основу майбутнього позитивного і життєзберігаючого світосприйняття учнів. Організовуючи колективну творчу справу, велику увагу я приділяю і індивідуальній роботі з учнями. Робота за принципом – розвивати й плекати в дитині те, що в неї є, що закладено природою – дає позитивні результати. Кожна дитина від природи талановита. Бачу силу і здібності кожного вихованця, і завдання, які вони отримують (роль, монолог, пантоміма, музичне оформлення), розвивають і збільшують цю силу, зміцнюють, стверджують її. Відчуваю найбільш вразливі місця психіки дитини і наполегливо, терпляче допомагаю учню позбутися певних психологічних комплексів через роботу над роллю, монологом, гру.
Теги: Заводський, виховання, моральні якості, підліток, колективна творча справа.
Посилання на матеріал: http://33school.tk
|