Міська виставка
педагогічних технологій
Запоріжжя, 2016
Каталог статей
Навігація

Номінації виставки
Виховна взаємодія [58]
Позашкілля [24]
Психологічний супровід [39]
Сімейно-родинного виховання [8]

Форма входу


Погода у місті

Пошук

Статистика

Вітаю Вас, Гість · RSS 11.08.2020, 08:33

Головна » Статті » 2015 КО: виховання і розвиток » Виховна взаємодія

Виховання громадянської компетентності школярів через соціальний проект

Виховання громадянської компетентності школярів через соціальний проект

                               Челнокова Олена Володимирівна,

                               вчитель початкових класів,

                               спеціаліст вищої категорії,

                                вчитель - методист.

Запорізький колегіум «Мала  гуманітарна академія»
Директор: Овдієнко Л.К.

Адреса: 69114, м.Запоріжжя,вул.  Гудименка, 13

тел./факс: (061) 224-93-02

e-mail:  mga.school@gmail.com

 

 

Провідна ідея досвіду:Участь в соціальному проекті – набуття громадянських якостей і виховання громадянської активної позиції, набуття учнями в громадянського досвіду і життєвих установок громадянина України. Набуття громадянських якостей – це основна база свідомості теперішнього і прийдешніх поколінь, 

Обґрунтування актуальності та перспективності досвіду

Концепція національно – патріотичного виховання дітей і молоді серед виховних напрямків найбільш актуальними визначає «патріотичне, громадянське виховання як стрижневі, основоположні, що відповідають як нагальним вимогам і викликам сучасності, так і закладають підвалини для формування свідомості нинішніх і прийдешніх поколінь». В додатку до Наказу Міністерства освіти і науки України від 16.06.2015р. № 641 відзначено, що «Ураховуючи нові суспільно – політичні реалії в Україні після Революції гідності, обставини, пов’язані з російською агресією, усе більшої актуальності набуває виховання в молодого покоління почуття патріотизму, активної громадянської позиції».

Однією з провідних визначається у Державному стандарті  громадянська компетентність - здатність людини активно, відповідально та ефективно реалізовувати права та обов’язки з метою розвитку демократичного суспільства; ключова компетентність - спеціально структурований комплекс якостей особистості, що дає можливість ефективно брати участь у різних життєвих сферах діяльності і належить до загальногалузевого змісту освітніх стандартів.

Науково – теоретична база досвіду

Психолого – педагогічні передумови формування громадянської активності учнів розглянуті в роботах Н. Бернса, І. Кона, О. Шамич, І. Беха, В. Крутецького та інш.   

           Теоретичну основу особливостей та закономірностей громадянського виховання викладено в роботах Г. Ващенко, А. Макаренко, К. Ушинського, М. Болдирєва,   І Тара-ненко, Л. Момотюк.

Дослідження різних аспектів змісту соціально – педагогічної діяльності з молодшими школярами розкриті І. Ільїним, В. Поплуцьким, О. Киричук.

Праці, присвячені вивченню зв’язків школи з навколишнім середовищем, належать Л. Бойко, Б. Кобзарю, В. Кузя.

Стисла анотація досвіду: Під час виховної роботи в класі для формування громадянської відповідальності і активності учнів робота планується в 4 етапи. На кожному етапі ставляться певні задачі перед вчителем і учнями. Робота відбувається відповідно до таких напрямів : робота з учнями ( соціальні проекти: «Пізнаю свій рідний край», «Моя країна єдина», «Місто без сміття», «Вихована про людина», «Казка моральний вчинок» та інші, створено «Моральний кодекс класу», Пам’ятка молодого громадянина. Використовую ігрову технологію «Подорож по Країні Мрій», під час якої діти подорожують містами Патріотів, Зеленград, Краса Сердець, Здоров’ятко,  Правознайко, Уявлень. )

Окремим напрямом роботи є спільна робота дітей і батьків. Родинний проект «Пізнаю свою родину» наслідками роботи мав створення родинних гербів. Важливим елементом є робота з громадою. Проекти «Березільчик» дав можливість постановки спектаклю «Кошкін дім», а презентація  його перед дітьми району формували громадянську активність учнів.  Участь в акціях «Оберіг воїну», «Лист воїну АТО», «З Новим роком, воїне», «Різдвяний кошик солдату» реалізовували задачі: виховання патріотизму, готовність до творчої діяльності, готовність до співпраці, до визначення своєї ролі в колективній діяльності.

Результативність впровадження досвіду:

Для учнів:

1. Підвищення мотивації до навчальної,пізнавальної діяльності.

2. Рівень згуртованості колективу підвищився до 90 % ( за наслідками соціометричних   

    досліджень).

3. Підвищився рівень вихованості у 11 учнів. ( за наслідками тестування).

4. Рівень комфортності в колективі досягнув 89% ( за наслідками психологічного

     тестування).

 5. Рівень готовності робити добрі справи підвищився до 95% ( за наслідками

     опитування, спостереження, анкетування).

Для вчителя:

1.Створено карту – каталог видів соціальних проектів відповідно віковим особливостям   

    учнів, карту – каталог форм і видів проектної діяльності учнів по класам.

2. Розроблену ігрову технологію «Подорож по країні Мрій».

3. Створено карту – каталог форм і видів ігрової діяльності під час гри «Подорож по

    країні Мрій».

4.Визначені етапи формування громадянської відповідальності і активності учнів

    молодших класів.

Репрезентація досвіду: роботу презентовано на районному етапі Всеукраїнського конкурсу «Вчитель року» в номінації  «Класний керівник року, 2015» ,  на кафедрах початкової освіти та виховної роботи  колегіуму, рішенням педради прийнято до впровадження класними керівниками ЗК «МГА»

 



Джерело: http://drugaam.blogspot.com
Категорія: Виховна взаємодія | Додав: ptichechka87 (28.01.2016)
Переглядів: 953 | Рейтинг: 1.0/54
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
IAMЦ © 2020