Міська виставка
педагогічних технологій
Запоріжжя, 2016
Каталог статей
Навігація

Номінації виставки
Виховна взаємодія [58]
Позашкілля [24]
Психологічний супровід [39]
Сімейно-родинного виховання [8]

Форма входу


Погода у місті

Пошук

Статистика

Вітаю Вас, Гість · RSS 26.04.2024, 23:42

Головна » Статті » 2015 КО: виховання і розвиток » Виховна взаємодія

Традиційні й інтерактивні технології у процесі виховання та формування особистості підлітка

Традиційні й інтерактивні технології у процесі виховання та формування особистості підлітка

 

Ременюк Зоя Миколаївна,
учитель англійської мови, вища категорія

Запорізька гімназія 31 Запорізької міської ради Запорізької області
Директор Трапезіна Тетяна Миколаївна
вул. Добролюбова, 4


тел.:  2830941
email: zgymnasium31@gmail.com
http: gym31.zp.ua


 

 

Провідна педагогічна ідея досвіду 

Наданий досвід роботи вчителя висвітлює профілактично-розвивальну спрямованість і не ставить перед собою корекційних завдань. Водночас, робота за програмою орієнтована на недирективне звернення саме до тих особистісних проблем підлітків, які через їхні вікові особливості є для них актуальними. 


Обґрунтування актуальності та перспективності досвіду 
Актуальність і перспективність досвіду полягає у реалізації потреби сучасного підлітка на визнання з боку дорослих. Вона ґрунтується на прагненні підлітка дістати високу оцінку своїх досягнень, що відповідають соціальним вимогам суспільства. Пошуки власного «Я» на соціальному й особистісному рівні є природною еволюцією підлітковості, тією фундаментальною потребою, яка обумовлює поведінку підлітка. Майже всі почуття та емоції підлітка переживаються на тлі прагнення незвичного й нового, проте, усвідомлена перспектива будь-яких зовнішніх чи внутрішніх трансформацій «Я» не лише приваблює, але й викликає чимало тривожних переживань.
Протистояння двох потреб у психіці підлітка – хаосу і порядку – є одним із парадоксів дорослішання, що обумовлений необхідністю у найкоротший термін адаптуватися до власного «Я» – це актуально.
Головне завдання вихователя – сприяти розвитку психологічно повноцінної, здатної ефективно функціонувати в соціумі особистості – це перспективно.


Науково-теоретична база досвіду 
Теоретичною базою досвіду є принципи гуманістичної школи, що розглядає особистість як  джерело необмежених здібностей і можливостей. Це наукові праці вітчизняних педагогів В.О.Сухомлинського, А.С.Макаренка, С.Т.Шацького, а також західні авторські системи Р.Штайнера, М.Монтессорі, С.Френе та інших. 
Стратегія програми орієнтована на активацію внутрішніх ресурсів саморозвитку підлітків в умовах спеціально організованого міжособистісного простору.
У сучасних умовах проблему виховання гуманістично спрямованої особистості, її морально-етичні аспекти розробляють І.Бех, А.Бойко, О.Вишневський, Т.Дем'янюк, Л.Макарова, В.Оржеховська, С.Рудаківська, О.Сухомлинська, О.Столяренко, К.Чорна, Н.Миропольська та інші. У них предметом дослідження є гуманістичні цінності, їх сутність, специфіка та місце у духовному світі особистості.
За інноваційним потенціалом досвід модифікаційний – такий, який пов’язаний з удосконаленням, раціоналізацією відомих ідей, методик, технологій тощо.

Стисла анотація досвіду 
Умови, в яких створювався досвід із зазначеної проблеми були сприятливими. Сучасні підлітки – покоління, яке виховується в сім’ях, в яких батьки змушені багато працювати і мало часу приділяють спілкуванню з дитиною, сумісному відпочинку та навчанню. Все це посилює потребу підлітка на визнання серед дорослих. Отже, у школі створений ефективний простір для соціально- психологічної  адаптації й особистісної самореалізації підлітків, з урахуванням їхніх вікових та індивідуальних інтересів і потреб. 

Реалізація досвіду відбувається як в урочний (виховна година), так і в позаурочний час. Інструкції до більшості з пропонованих вправ сформульовані у непрямій жартівливій формі, що створює в класі ненав’язливу атмосферу  та полегшує підліткам у вирішенні особистісних питань. Авторська технологія проведення ідей досвіду наступна: 
• надати підліткам можливість для безпечного висловлювання;
• допомогти підліткам навчитись встановлювати доступні цілі, відмовляючись від недосяжних, та повірити у власні сили;
• підтримка мотивації підлітків до самопізнання, формування позитивного самоставлення;
• створювати мотивацію саморозвитку та впевненості у самоефективності.


Результативність впровадження досвіду 

Про результативність досвіду свідчить те, що в активній співпраці з дорослими і ровесниками, співпереживанні, творчості, іграх, вправах, морально-етичних вчинках формується особистість підлітків, які оволодівають навичками безконфліктного міжособистісного спілкування, набувають досвіду ефективного розв’язання життєвих проблем.

Репрезентація досвіду 

Проблема виховання підлітків у сучасному суспільстві викликає зацікавленість у вчителів міста та області. В цьому я переконалась на засіданнях методичного об’єднання та обласних семінарах, присвячених даній темі.
Досвід затверджений на засіданні МО класних керівників,протокол № 3 від 10.01.2012  Матеріали досвіду знаходяться в Запорізькій гімназії № 31.

Посилання на матеріали: http://gym31.zp.ua/news/vii-mpvpd-remenyuk-z-m.html

 

Категорія: Виховна взаємодія | Додав: LeninRMO (17.01.2016)
Переглядів: 846 | Коментарі: 1 | Рейтинг: 1.0/31
Всього коментарів: 1
1 zgymnasium31  
Посилання на матеріали досвіду: https://drive.google.com/folderview?id=0BwYIb-7KESxeNTEtMEx1UjBLWm8&usp=sharing

Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
IAMЦ © 2024