Міська виставка
педагогічних технологій
Запоріжжя, 2016
Каталог статей
Навігація

Номінації виставки
Виховна взаємодія [58]
Позашкілля [24]
Психологічний супровід [39]
Сімейно-родинного виховання [8]

Форма входу


Погода у місті

Пошук

Статистика

Вітаю Вас, Гість · RSS 29.03.2024, 13:12

Головна » Статті » 2015 КО: виховання і розвиток » Виховна взаємодія

Створення ситуації успіху у навчально - виховній роботі як мотиватор формування особистості молодшого школяра

Створення ситуації успіху у навчально - виховній роботі як мотиватор формування особистості молодшого  школяра

Демченко Наталія Валентинівна, учитель початкових класів, спеціаліст вищої категорії, «вчитель – методист»

Запорізька спеціалізована школа з поглибленим вивченням іноземних мов № 7 Запорізької міської ради Запорізької області
 
директор – Білоус Костянтин Андрійович, 
 
вул. Північнокільцева, 21, тел.769-80-37,  
 

Провідна педагогічна ідея досвіду Створення ситуації успіху.   Ситуація успіху досягається тоді, коли сама дитина визначає цей результат як успіх.Об'єктивна успішність діяльності дитини — це успіх зовнішній, то­му що якість результату оцінюється свідками дійства. Усвідомлення ситуації успіху самим же учнем, ро­зуміння її значимості виникає у суб'єкта після здолання своєї боязкості, невміння, незнання, психологічної вразливості та інших видів труднощів.Головний сенс моєї  діяльності як  вчителя полягає в тому, щоб створити кожній дитині ситуацію успіху у школі і дати йому можливість пережити радість досягнення, усвідомити свої здібності, повірити в себе.

Обґрунтування актуальності та перспективності досвіду Актуальність досвіду зумовлена завданнями національного виховання, регламентованими Конституцією України, Законом України «Про загальну середню освіту», Національною доктриною розвитку освіти, Основними орієнтирами виховання учнів 1-11 класів загальноосвітніх навчальних закладів України, іншими нормативними документами. Основні орієнтири виховання учнів 1-11 класів загальноосвітніх навчальних закладів України ставить за мету створення моделі виховної системи в навчальному закладі, класі, яка забезпечила б формування духовно моральної життєво компетентної особистості, гідного громадянина, сім’янина, професіонала, готового до життя і праці в сучасному суспільстві.

Обрана тема досвіду актуальна, оскільки її дослідження й апробація здійснювались в загальноосвітній школі міського типу, яка має всі необхідні умови для розвитку й саморозвитку особистості, формування системи компетентностей, активної громадянської позиції,здатності до самореалізації й життєвого проектування.

Суть досвіду в реалізації особистісно орієнтованого, компетентнісного та діяльнісного підходів до організації виховного процесу в класному учнівському колективі.

Науково – теоретична база досвіду Теоретичну основу досвіду становлять висновки з філософських, психологічних і педагогічних досліджень, присвячених теоретико-методологічним засадам особистісно орієнтованого (Б.Братусь, О. Киричук, С.Подмазін, С.Смирнов та ін.). Сутність та характерні риси виховної системи як об’єкту управління розглядають І.Бех, Л. Новикова, В. Сластьонін, Г.Сорока та ін.

Модель виховної системи класу «Клас – територія успіху для кожної дитини» розроблено на основі філософських ідей пізнання себе і пізнання світу,  засад вальдорфської педагогіки та її автора Р.Штейнера (розвиток «духу» і «душі»), гуманістичних ідей В.Сухомлинського та ідеї особистісного підходу до виховного процесу І.Беха, наукових праць О.Асмолова, А.Петроградського («знайти самого себе»).

Розроблена й успішно реалізується модель виховної системи класу «Клас – територія успіху для кожної дитини», що являє собою сукупність взаємозв’язаних компонентів, спрямована на розвиток й саморозвиток особистості, формування її життєвих компетентностей засобами виховання згідно Основних орієнтирів виховання учнів 1-11 класів загальноосвітніх навчальних закладів України.

Стисла анотація досвіду Програма виховання у 3-Б класі ЗСШ №7 є результатом проектно-цільової діяльності, що враховує найважливіші компоненти навчально-виховного процесу, а саме: діагностування; визначення й обґрунтування педагогічних завдань; моделювання і прогнозування; проектування і планування, організацію різних видів діяльності з учнями; моніторинг динаміки рівня життєвої активності вихованців; корекцію (самокорекцією) та регуляцію (саморегуляцію) відхилень у їхньому розвитку; аналіз та прогнозування виховних ситуацій.

Головний сенс моєї  діяльності як  вчителя полягає в тому, щоб створити кожній дитині ситуацію успіху на уроці і дати йому можливість пережити радість досягнення, усвідомити свої здібності, повірити в себе.

У розмові з дітьми я завжди після завершення спілкування акцентую увагу на тому, що бажаємо бачити, а не на тому, від чого ми їх застерігаємо.

Планую і проводжу виховну роботу, в основі якої покладено принцип навчання і виховання у співпраці, цим самим надаю учням можливість досягнути високого рівня взаєморозуміння, взаємоспілкування, а також розвивати здібності працювати і навчатися самостійно:

  • Надаю можливість молодшим школярам нести відповідальність за спільну діяльність.
  • Створюю ситуації, щоб діти працювали по черзі, слухали один одного і обмінювалися думками, матеріалами.
  • Організовую роботу дітей в групах, парах, для того, щоб вони отримували ширшу перспективу через обмін знаннями, ідеями, думками.
  • У класній кімнаті розміщую різні матеріали, що регулюють спільну роботу дітей.
  • Чітко формулюю вимоги до поведінки учнів при спільній діяльності, визначаю конкретні завдання, інструкції.
  • Адаптую матеріал і навчальні прийоми для того, щоб врахувати індивідуальні запити, інтереси та особливості дітей.
  • Використовую різні методи і наочність з метою задоволення потреб молодших школярів.

Робота над проблемою «Створення ситуації успіху в навчально-виховному процесі в класі» дає мені можливість удосконалювати внутрішній світ дитини, дає натхнення для постійної роботи над собою.

Результативність впровадження досвіду Виховна система 3-Б класу ЗСШ №7 розрахована на період навчання учнів у початковій школі. Містить завдання, що сприяють вихованню морально-етичних якостей, любові до Батьківщини, утвердженню здорового способу життя, формуванню  гармонійно розвиненої особистості.

За 2 роки навчання моїх учнів можна говорити про деякі результати виховної системи роботи з класом:

  • задоволеність дітей школою, класним колективом;
  • згуртованість класного колективу;
  • низький рівень тривожності у дітей;
  • велика активність учнів в класі, школі, в позашкільних заходах;
  • здатність адаптуватися в нових обставинах,  добре себе відчувають в новому соціумі.

Репрезентація досвіду: ШМО початкових класів, педагогічна рада школи

Посилання на матеріал http://school7.zp.ua/lessons/619-opyt-demchenko-nv.html

Категорія: Виховна взаємодія | Додав: kommun (22.01.2016)
Переглядів: 1177 | Рейтинг: 1.0/101
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
IAMЦ © 2024