Міська виставка
педагогічних технологій
Запоріжжя, 2016
Каталог статей
Навігація

Номінації виставки
Виховна взаємодія [58]
Позашкілля [24]
Психологічний супровід [39]
Сімейно-родинного виховання [8]

Форма входу


Погода у місті

Пошук

Статистика

Вітаю Вас, Гість · RSS 23.04.2024, 15:25

Головна » Статті » 2015 КО: виховання і розвиток » Виховна взаємодія

Система роботи з національно-патріотичного виховання дітей та молоді в ЗНЗ Заводського району

Тема досвіду: «Система роботи з національно-патріотичного виховання дітей та молоді в ЗНЗ Заводського району»

Номінація виставки:  «Компетентнісна освіта: виховання і розвиток»

Інформація про автора досвіду:  Бараннікова Людмила Ярославівна, методист-координатор методичної роботи зі створення виховного та розвивального середовища в Заводському районі

Контактна інформація про заклад:

Інформаційно-аналітичний методичний центр Департаменту освіти і науки, молоді та спорту Запорізької міської ради

Завідуюча:  Гусак Оксана Вікторівна

 м. Запоріжжя, вул. Правди, 20, тел. 224-08-37,  iamczap@gmail.com                                      

Провідна педагогічна ідея досвіду полягає у створенні умов, що сприяють формуванню учня як особистості, так і громадянина-патріота України, утвердження любові до Батьківщини, духовності, моральності, шанобливого ставлення до національних надбань Українського народу, наслідування найкращих прикладів мужності та звитяги борців за свободу та незалежність України як з історичного минулого, так і захисників, які сьогодні відстоюють суверенітет та територіальну цілісність держави.                                                                                                                       Обґрунтування актуальності та перспективності досвіду:  Ураховуючи нові суспільно-політичні реалії в Україні після Революції гідності, обставини, пов’язані з російською агресією, усе більшої актуальності набуває виховання в молодого покоління почуття патріотизму, відданості загальнодержавній справі зміцнення країни, активної громадянської позиції тощо. Тому важливо, щоб кожен навчальний заклад став для дитини осередком становлення громадянина-патріота України, готового брати на себе відповідальність, самовіддано розбудовувати країну як суверенну, незалежну, демократичну, правову, соціальну державу, забезпечувати її національну безпеку, сприяти єдності української політичної нації та встановленню громадянського миру й злагоди в суспільстві.

Нормативно-теоретична база досвіду: Відповідно до нормативно-правових документів з національно-патріотичного виховання дітей та молоді, а саме, Указу Президента України від 12.06.2015 № 334 «Про заходи щодо поліпшення національно-патріотичного виховання дітей та молоді», наказу МОНУ від 16.06.2015 №641 «Про затвердження Концепції національно-патріотичного виховання дітей та молоді, Заходів щодо реалізації Концепції національно-патріотичного виховання дітей та молоді та методичних рекомендацій щодо національно-патріотичного виховання у ЗНЗ», наказу МОНУ від 16.07.2015 №768  «Про національно-патріотичне виховання в системі освіти», наказу департаменту освіти і науки Запорізької обласної ради від 13.07.2015 № 0402/172/323 «Про впровадження Заходів щодо реалізації Концепції національно-патріотичного виховання дітей та молоді», листа МОНУ від 24.07.2015 №1/9-354 «Про тематику Першого уроку в 2015-2016 н.р.», листа МОНУ від 22.05.2015 №1/9-255 «Про перегляд підходів з організації діяльності музеїв історичного профілю», листа МОНУ від 24.06.2015 №1/9-302 «Щодо протидії пропаганді сепаратизму та анти українській ідеології в системі освіти», Закону України від 01.07.2015 №570-VІІІ «Про мобілізаційну підготовку та мобілізацію» щодо внесення змін до статті 23,  Розпорядження голови обласної державної адміністрації від 11.03.2015  № 81 «Про відзначення 150-річчя від дня народження М. Грушевського»,  листа ІАМЦ ДОНМС ЗМР від 02.04.2015 №03-04/377 «Про відзначення 150-річчя від дня народження М. Грушевського», Указу Президента України від 14.10.2014 № 806 «Про День захисника України», Указу Президента України від 23.08.2015 року № 497 "Про відзначення у 2015 році Дня захисника України", листа МОНУ від 25.09.2015 №1/9-455 «Щодо заходів з відзначення Дня захисника України», листа Департаменту освіти і науки Запорізької обласної державної адміністрації від 01.10.2015 №1818/01-12 «Про методичні рекомендації»,  листа ІАМЦ ДОНМС ЗМР від 09.10.2015 № 03-04/485 «Про методичні рекомендації щодо вивчення подвигу борців за незалежність України у XX ст.», Указу Президента України від 13.10.2015 №580/2015 «Про стратегію національно-патріотичного виховання дітей та молоді на 2016-2020 роки, Конституції України, Законів України «Про освіту», «Про правовий статус та вшанування пам’яті борців за незалежність України у XX столітті», «Про засудження комуністичного та націонал-соціалістичного (нацистського) тоталітарних режимів в Україні та заборону пропаганди їхньої символіки», «Про увічнення Перемоги над нацизмом у Другій світовій війні 1939 — 1945 років», Постанови Верховної Ради України від 12.05.2015 № 373-УІІІ «Про вшанування героїв АТО та вдосконалення національно-патріотичного виховання дітей та молоді» в навчальних закладах сплановано та частково вже проведено різноманітні тематичні заходи.

Стисла анотація досвіду: Національно-патріотичне виховання молоді, яке є визначальним у формуванні духовних цінностей молоді є, як ніколи, актуальним сьогодні. Адже саме духовність і високий рівень свідомості є основою майбутнього політичного, економічного та культурного розвитку нашої держави. І покликання освітніх закладів полягає у тому, щоб крім міцних професійних знань забезпечити у молодих людей – завтрашньої еліти країни, також формування духовно багатого та національно свідомого світогляду, усвідомлення себе учасником державотворчих процесів та почуття відповідальності за них. Тому у досвіді надано додатки: розробки виховних заходів з використанням різноманітних засобів, форм та методів роботи з учнями в різних умовах у сім’ї, навчальних закладах, у колі друзів; презентації та фотоматеріали.                                                                                                   

Результативність впровадження досвіду:  Індикаторами ефективності реалізації заходів із національно-патріотичного виховання дітей та молоді є збільшення відвідуваності дітьми та молоддю закладів, що популяризують культурні та національно-мистецькі традиції Українського народу, а також експозицій музеїв, присвячених національно-визвольній боротьбі за незалежність і територіальну цілісність України; підвищення рівня знань у дітей і молоді про видатних особистостей українського державотворення, визначних вітчизняних учених, педагогів, спортсменів, провідних діячів культури і мистецтва, а також духовних провідників Українського народу; збільшення прочитаних учнями україномовних дитячих і молодіжних друкованих видань та перегляду творів кіномистецтва, що розкривають героїчне минуле та сьогодення Українського народу; розширення сфери застосування української мови дітьми та молоддю; збільшення кількості дітей і молоді, які пишаються своїм українським походженням, громадянством; збільшення кількості дітей і молоді, які подорожують в інші регіони України; збільшення кількості проведених зустрічей дітей і молоді з ветеранами війни, борцями за незалежність України у XX столітті, учасниками АТО в Донецькій та Луганській областях та вшанування героїв боротьби Українського народу за незалежність і територіальну цілісність України.     

Репрезентація досвіду:  матеріали досвіду репрезентовані  під час захисту курсової роботи, в якості курсанта-слухача обласних курсів «Школа патріотів-інструкторів» ІІ засідання вересень-грудень 2015 року на базі КЗ «ОЦПТВМ» Запорізької обласної ради.   

Посилання на матеріал

http://pedvistavka-zav-zp.blogspot.com/p/blog-page_24.html

Категорія: Виховна взаємодія | Додав: s0soldatenko (22.01.2016)
Переглядів: 913 | Рейтинг: 1.0/15
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
IAMЦ © 2024