Розвиток творчої особистості колегіанта через призму системи учнівського самоврядування
Бабіч Лариса Іванівна,
заступник директора з НВР
Патрушева Ірина Анатоліївна,
заступник директора з НВР
Запорізький колегіум «Елінт» Запорізької міської ради Запорізької області
Директор: Зайковська Олена Анатоліївна
м.Запоріжжя, вул. Маршала Чуйкова, 29
тел.: 061 283 60 40
email: kelint1@ukr.net
сайт школи: http://elint.com.ua/
Провідна педагогічна ідея досвіду
Даний досвід роботи ЗК «Елінт» висвітлює систему виховної роботи навчального закладу, механізм роботи центрів учнівського самоврядування.
Обґрунтування актуальності та перспективності досвіду
Учнівське самоврядування та його розвиток у сучасних умовах є досить важливим і актуальним. Воно забезпечує комплексний виховний вплив на учнів, залучаючи їх до усвідомленої, систематизованої участі в справах школи, класу, до розв'язання важливих питань життя навчального закладу. Діяльність органів самоврядування в колегіумі сприяє згуртуванню шкільного колективу, розвитку громадської думки, ефективнішому входженню в доросле життя. Створення й згуртування дитячого колективу в умовах школи потрібні для підтримання нормальної робочої дисципліни, порядку, захищеності особистості. Система самоврядування забезпечує організаційну цілісність колективу, налагоджують спільну діяльність його членів, регулюють особисті стосунки, які виникають між учнями.
Науково-теоретична база досвіду
Значний внесок у розробку питань теорії і практики учнівського самоврядування та організації дитячої самодіяльності здійснили класики педагогіки Н.Крупська, А.Макаренко, В.Сухомлинський, а також вчені-педагоги С.Бєлоусов, К.Вентцель, В.Сорока-Росинський та інші. Важливе місце учнівському самоврядуванню в роботі школи відводили українські педагоги О.Астряб, К.Волошинов, О.Дорошкевич, С.Русова, С.Сірополко, І.Стешенко, Я.Чепіга.
У 60-80-х роках активно розробляли різні аспекти самоврядування Л.Гордін, В.Жуков, В.Коротов, М.Приходько, С.Хозе, Б.Кобзар та інші відомі вітчизняні вчені. Однак на теоретичні висновки радянських педагогів та досвід організації самоврядування не могли не накласти відбиток ідеологічні доктрини та догми.
У нових економічних умовах активними прихильниками учнівського самоврядування виступають В.Бочкарьов, Б.Жебровський, М.Красовицький, В.Опалихін, М.Сметанський, О.Сухомлинська, М.Ярмаченко.
Стисла анотація досвіду
У поданому досвіді розглядаються зміст, форми і методи організації самоврядування в колегіумі, розкривається вплив системи самоврядування на розвиток творчої особистості колегіанта.
Результативність впровадження досвіду
Нами, протягом п’яти років, були проведені дослідження, метою яких було вивчення впливу системи учнівського самоврядування на розвиток творчих здібностей учня.
На основі отриманих результатів ми дійшли висновку, що діяльність органів самоврядування сприяє розвитку соціальних якостей людини, творчої особистості учнів. Вона спонукає дитину до осмислення власної ролі у життєдіяльності колективу і є реальним фактором формування демократичних, правових засад і традицій у міжособистісному спілкуванні старшокласників, їх підготовки до розбудови громадського суспільства нашої України. І, нарешті, учнівське самоврядування є організацією, що складається з учнів, створена учнями й існує для учнів.
Репрезентація досвіду
Проблема якісної організації системи учнівського самоврядування в навчальному закладі викликає зацікавленість у вчителів Ленінського району.
25.01.2014 – систему блогів центрів самоврядування колегіуму представлено на міському майстер-класі для лідерів самоврядування "Шкільний сайт, як форма організації учнівського самоврядування".
Посилання на матеріал
https://drive.google.com/folderview?id=0BzslYxBMyf1RdWFxMEJrNmRoMFE&usp=sharing
|