Міська виставка
педагогічних технологій
Запоріжжя, 2016
Каталог статей
Навігація

Номінації виставки
Виховна взаємодія [58]
Позашкілля [24]
Психологічний супровід [39]
Сімейно-родинного виховання [8]

Форма входу


Погода у місті

Пошук

Статистика

Вітаю Вас, Гість · RSS 29.03.2024, 09:12

Головна » Статті » 2015 КО: виховання і розвиток » Виховна взаємодія

Розвиток творчих здібностей учнів молодшої та середньої ланки з німецької мови в позакласній діяльності

 

Розвиток творчих здібностей учнів молодшої та середньої ланки  з німецької мови в позакласній діяльності

 

Ясинецька Ірина Юріївна,
вчитель німецької мови, спеціаліст вищої категорії, старший вчитель

Запорізька загальноосвітня школа I-III ступенів №69 Запорізької міської ради Запорізької області.
Директор школи: Борисенко Людмила Михайлівна


Адреса школи: 690096, м. Запоріжжя, вул. Ладозька 2, 224-77-33
e-mail: school692007@gmail.com

 

 

 

 

Провідна педагогічна ідея досвіду 
         Наданий досвід роботи вчителя висвітлює питання ефективністі гурткової діяльності учнів на молодшому та середньому етапі вивчення німецької мови щодо розвитку інтелектуальних та творчих здібностей учнів. 
Обґрунтування актуальності та перспективності досвіду 
        Навчання іноземної мови у гуртковій діяльності створює прекрасні можливості для того, щоб викликати інтерес до мовного і культурного різноманіття світу, повагу до мов і культури інших народів, сприяє розвитку комунікативно-мовленнєвого такту. Роль роботи гуртка з іноземної мови особливо неоціненна в творчому розвитку дитини та у всебічному становленні особистості. Мова для дітей стає засобом розвитку, пізнання і виховання.


Науково-теоретична база досвіду 
       Вчителем була вивчена і проаналізована педагогічна, психологічна і методична література., а  саме  роботи  грузинського педагога та психолога Ш.О.Амонашвілі  та діячів педагогічної науки Г.І. Мокроусовой  і Н.Ю.Кузовлєвой, які вважають позакласну роботу  природним продовженням системи уроків, яким властива атмосфера співпраці і співтворчості,  де створюється справжнє педагогічне середовище невимушеного спілкування та виховується  громадянин, який з повагою ставиться до своєї країни і країни, мову якої він вивчає.


Стисла анотація досвіду 
        Одним з факторів, які впливають на творче зростання особистості дитини, є використання цікавих, ефективних прийомів і методів, активних форм роботи і творче ставлення до процесу навчання і виховання. Сюди відноситься і позакласна робота. Однією з форм позакласної роботи є гурткова діяльність, яка допомагає вчителю вирішити не тільки завдання підтримки інтересу до досліджуваного предмету, а й завдання самореалізації дитини і розвитку її творчих здібностей. Художнє дозвілля - невичерпне джерело відчуття повноти життя. А якщо художні дії проводяться колективно, в формі гри, уявлення, вистави, концерту і супроводжуються захоплюючої попередньою підготовкою, то можна бути впевненим, що в результаті  учасників підсумкової події очікує висока самовіддача і емоційне задоволення, ще один крок у розвитку свого «я», творчої сторони цього «я». Зміст гуртка з німецької мови «Поліглот» розвиває інтерес до оволодіння мовою, формує позитивні мотиви навчально-пізнавальної діяльності учнів, знайомить учнів з культурним життям німецького народу, його звичаями, фольклором, співом німецькою мовою. Учасниками гуртка представлені на суд глядачів (дітей, що вивчають німецьку мову) чотири тематичні інсценованих проектів: виступ агітбригади «Перші кроки», вистава «Що можуть тварини», вистава «Знову в школі», «У країні казки» та театральна вистава «Попелюшка». У процесі роботи над театральними постановками учні розширюють свій лексичний запас, розвивають навички монологічного та діалогічного мовлення. Діти мають можливість проявити ініціативу, фантазію і самостійність. Спільна робота вчить дітей висловлювати свою думку, прислухатися до думки інших, розвиває співробітництво, творчу активність, художній смак, ініціативу.


Результативність впровадження досвіду 
          Протягом шести років  мною були  проведені дослідження, метою яких було обґрунтування ефективності гурткової діяльності учнів на молодшому та середньому етапі вивчення німецької мови щодо розвитку інтелектуальних та творчих здібностей учнів. Під час досліджування була описана актуальність проведення гурткової роботи з німецької мови в позакласній діяльності, розглянуто проблеми, та умови формування творчих здібностей учнів у гуртковій роботі, визначино оптимальні методи і прийоми роботи гуртка "Поліглот" для розвитку творчих здібностей учнів, представлені практичні наробки гурткової діяльності щодо розповсюдження  даного досвіду, доведено  доцільність  проведення гурткової роботи з учнями з метою розвитку їх здібностей на молодшому та середньому етапі вивчення  німецької мови. 
   Я дійшла висновку, що ефективність процесу розвитку творчих та інтелектуальних здібностей учнів підвищиться під час проведення систематичної гурткової роботи вчителем  з німецької мови.


Репрезентація досвіду 
          Проблема  «Розвиток творчих здібностей учнів молодшої та середньої ланки  з німецької мови в позакласній діяльності» викликає зацікавленість у вчителів іноземної мови школи, району та  області. В цьому я переконалась на засіданнях шкільного та районного методичного об’єднання вчителів німецької мови, де виступала з доповіддю та презентацією гуртка «Поліглот» з метою розповсюдження свого досвіду з позакласної роботи з німецької мови. Разом з гуртковцями прийняла участь у роботі обласних семінарів, проведенних на базі школи за темами «Кросс-культурне навчання учнів білінгів з української мови» та «Формування полікультурної компетенції».
         На сьогодні розробки моїх позакласних заходів («Wieder in der Schule», «Was die Tiere können…» ), виступ агітбригади «Перші кроки» опубліковано на сайті «Учительський журнал - online»  від 09.11.2012. 

Посилання на матеріал: http://school69zp.jimdo.com/ методична робота-передовий педагогічний досвід

Категорія: Виховна взаємодія | Додав: LeninRMO (18.01.2016)
Переглядів: 919 | Коментарі: 3 | Рейтинг: 1.0/64
Всього коментарів: 3
3 alexandra_m86  
Заметно, что учитель работает  в системе. Хорошая работа!

2 kosar1260  
Просто  театральний гурток в школі  - це клас, бо на в кожній школі є,  а театральний гурток на німецькій мові - це двічі КЛАС!!! Дуже цікавий досвід.

1 elenka  
Вивчення мови через практичне спілкування, та ще й розвиток комунікативних навичок - це здорово!!!

Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
IAMЦ © 2024