Міська виставка
педагогічних технологій
Запоріжжя, 2016
Каталог статей
Навігація

Номінації виставки
Виховна взаємодія [58]
Позашкілля [24]
Психологічний супровід [39]
Сімейно-родинного виховання [8]

Форма входу


Погода у місті

Пошук

Статистика

Вітаю Вас, Гість · RSS 18.04.2024, 06:24

Головна » Статті » 2015 КО: виховання і розвиток » Виховна взаємодія

Реалізація Доктрини національно-патріотичного виховання в умовах російськомовного навчального закладу у позитивному виховному просторі

Анотація перспективного педагогічного досвіду

Номінація: «Компетентнісна освіта: виховання і розвиток»

Секція:  «Виховна взаємодія»

Тема досвіду"Реалізація Доктрини національно-патріотичного виховання в умовах російськомовного навчального закладу у  позитивному виховному просторі"

 Інформація про авторів досвіду:

Погорелова Наталія Вікторівна, вчитель української мови та літератури, вчитель вищої категорії, «учитель-методист».

 

 

 

 

Мороз Оксана Григорівна, вчитель української мови та літератури, вчитель вищої категорії, «учитель-методист».

 

 

 

 

 

Земляна Ірина Миколаївна, вчитель французької мови, вчитель вищої категорії, «учитель-методист»

 

 

 

 

 

 

Гумен Марина Анатоліївна, вчитель трудового навчання, вчитель другої  категорії.

 

 

 

Контактна інформація про навчальний заклад (освітню установу): Запорізький багатопрофільний ліцей № 99 Запорізької міської ради Запорізької  області,

 директор Солдатєнко Ольга Василівна. Адреса: 69114, м. Запоріжжя, вул. Гудименка, 13-А;  телефон/факс:  224-93-09;  e-mail: litsey99@ukr.net; адреса сайту http://litsey-99.at.ua

         Провідна педагогічна ідея досвіду: серед виховних напрямів сьогодні найбільш актуальними виступають патріотичне, громадянське виховання як стрижневі, основоположні, що відповідають як нагальним вимогам і викликам сучасності, так і закладають підвалини для формування свідомості нинішніх і прийдешніх поколінь. В основу системи національно-патріотичного виховання покладено ідею розвитку української державності як консолідуючого чинника розвитку українського суспільства та української політичної нації.

     Інтеграційні процеси в Україні відбуваються на тлі сплеску інтересу і прояву патріотичних почуттів і нових ставлень до історії, культури, релігії, традицій і звичаїв українського народу.

     Тому нині, як ніколи, потрібні нові підходи і нові шляхи до виховання патріотизму як почуття і як базової якості особистості. При цьому потрібно враховувати, що Україна має древню і величну культуру та історію, досвід державницького життя, які виступають потужним джерелом і міцним підґрунтям виховання дітей і молоді. Ці фактори ввійшли до освітнього і загальновиховного простору, але нинішні суспільні процеси вимагають їх переосмислення, яке відкриває нові можливості для освітньої сфери.

         Обґрунтування актуальності та перспективності досвіду: ураховуючи нові суспільно-політичні реалії в Україні після Революції гідності, обставини, пов’язані з російською агресією, усе більшої актуальності набуває виховання в молодого покоління почуття патріотизму, відданості загальнодержавній справі зміцнення країни, активної громадянської позиції тощо.

Актуальність проблемного завдання полягає ще й в тому, що дуже важливо, щоб кожен навчальний заклад ( в тому числі і російськомовний, яким є багатопрофільний ліцей № 99, в якому ми працюємо більше двадцяти років) став для дитини осередком становлення громадянина-патріота України, готового брати на себе громадянську відповідальність, самовіддано розбудовувати країну як суверенну, демократичну, правову, соціальну державу, забезпечувати її національну безпеку, сприяти єдності української політичної нації та встановленню громадянського миру й злагоди в суспільстві.

         Науково-теоретичною базою досвіду є ряд нормативних документів: «Національна доктрина розвитку освіти України у XXI столітті», Закон України «Про  загальну середню освіту»,  Указ президента  України « Про Стратегію національно-патріотичного виховання дітей та молоді на 2016 — 2020 роки», Наказ Міністерства освіти і науки № 641 «Про затвердження Концепції національно-патріотичного виховання дітей і молоді, Заходів щодо реалізації Концепції національно-патріотичного виховання дітей і молоді та Методичних рекомендацій щодо національно-патріотичного виховання у загальноосвітніх навчальних закладах».

У своїй роботі  спираємось на досвід таких вчених, як: О.Духнович, Г.Ващенко, С.Русова, К.Ушинський, Я.Чепіга, А.Макаренко, В.Сухомлинський та інші видатні вчені та педагоги минулого, які у своїх працях приділяли велику увагу патріотичному вихованню, любові до своєї землі, рідної мови, поваги до історичного минулого, формуванню національної самосвідомості. Основні складові патріотичного виховання українців намагались визначити філософи, історики, правознавці, політики, письменники, зокрема Г.Сковорода, І.Франко, М.Костомаров, П.Куліш, Д.Донцов, М.Грушевський, Д.Чижевський та інші.

Психологічним механізмам формування і розвитку особистості, на яких базується патріотичне виховання, присвячені дослідження І.Гальчинського, Л.Виготського, Г.Костюка, О.Леонтьєва, В.Панка, А.Афанасьєва, В.Дзюби, А.Костирєва, І.Вільчинської, В.Ягупова, О.Вишневського, О.Даценка, Т.Гавлітіна та інших.

         Стисла анотація досвіду: Вид проекту за характером новизни – модифікаційний. Використання та раціоналізація відомих педагогічних підходів, ідей, форм і методів роботи дозволяє створити комплексну систему виховної роботи, що включає цілі, задачі, зміст, форми, методи та засоби реалізації, які сприяють підвищенню якості виховання засобами як традиційних, так і інноваційних технологій національно-патріотичного виховання учнів, що дає можливість формувати у майбутніх громадян патріотичне мислення, національну свідомість, розвивати навички особистості для активної участі в громадській діяльності.

         Результативність впровадження досвіду: систематичне проведення в Запорізькому багатопрофільному ліцеї №99 виховних заходів та класних годин по програмі реалізації Доктрини національно-патріотичного виховання дітей та молоді. Саме виховання національних почуттів і патріотизму за допомогою відповідних заходів, історичної освіти, святкування визначних дат ( День визволення Запоріжжя від німецько-фашистських загарбників, День гідності, День пам’яті жертв голодомору, День Збройних сил України  і подібні заходи), популяризації національних міфів та символів; участі в різноманітних громадських акціях патріотичного змісту ( благодійна акція «Ліки замість квітів», міська благодійна акція «Різдвяний подарунок воїнам АТО», загальноліцейський проект Книга пам’яті «Небесної сотні» і т.д. ) є одним з основних засобів консолідації української політичної нації та національної самосвідомості дітей та молоді. Виховання високого рівня громадянської активності та патріотизму сприяло тому, що випускник ліцею 2015 року Бурлаков Ігор  був учасником Революції гідності, а пізніше став добровольцем в зоні АТО.

         Репрезентація досвіду: Досвід репрезентовано та реалізовано на базі Запорізького багатопрофільного ліцею №99.  З метою підвищення якості виховної роботи набутки досвіду аналізуються на різноманітних методичних заходах: семінарах-практикумах, майстер-класах, засіданнях творчих груп як районного, так і обласного рівнів.

 

Теги: патріотизм, національна ідентичність, націоцентричне виховання, національно-патріотичне виховання, консолідація української політичної нації, державність, національний код, національно свідома особистість, ментальність, активна громадянська позиція.

Посилання на досвід: Опис досвіду роботи



Джерело: https://drive.google.com/file/d/0B4i2MRbEwB0hd2MwWDR6T08xbTA/view?usp=sharing
Категорія: Виховна взаємодія | Додав: ovsianik (13.01.2016) | Автор: группа учителів ЗБЛ №99 E W
Переглядів: 1533 | Коментарі: 33 | Теги: національна ідентичність, патріотизм, націоцентричне виховання, національно-патріотичне виховання | Рейтинг: 1.0/330
Всього коментарів: 301 2 3 »
30 nadiya_farma  
Актуальная и очень интересная тема.

29 yakimenko-lyubov  
Спасибо.очень интересно. Много полезных наработок.

28 Лапочка  
Робота актуальна, дякую!!!

27 yavalusha2  
актуально

26 tanyakomp  
Цікава робота.

25 gemini  
Очень своевременная работа!

24 OliaSawitsckaia  
Молодцы. Спасибо. Очень интересно.

23 Ludmila  
актуально

21 tanyakomp  
Ціуава актуальна тема.

20 Kesunia  
Интересная и полезная работа, а творческий коллектив учителей хорошо отразил проблемы и перспективы национально-патриотического воспитания для школ данного типа.

1-10 11-20 21-29
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
IAMЦ © 2024