Проектна діяльність як один з аспектів виховної роботи

Кубасова Ірина Володимирівна,
вчитель початкових класів, спеціаліст першої категорії
Запорізький навчально-виховний комплекс № 109 Запорізької міської ради Запорізької області,
директор: Углова Марина Миколаївна,
69121, м.Запоріжжя, вул.Дніпровські пороги, 29, (061) 283-62-52,
dnporogi@ukr.net
Провідна педагогічна ідея досвіду: наданий досвід роботи описує технологію організації проектної діяльності у виховній роботі.
Обґрунтування актуальності та перспективності досвіду:
Сучасне інформаційне суспільство ставить за мету підготувати учнів, здатних легко адаптуватися до життя, самостійно розв’язувати проблеми, творчо і критично мислити, грамотно працювати з інформацією, бути комунікабельними, постійно самовдосконалюватися. Саме проектна технологія – одна з інноваційних технологій навчання та виховання, яка забезпечує формування основних компетенцій учня.
Використання проектів у виховній роботі дозволяє включити в цей процес увесь клас та організувати співпрацю учнів та вчителя через активну та творчу діяльність. Застосування проектної технології забезпечує побудову навчально-виховного процесу на основі діяльнісного й особистісного підходів, сприяє формуванню позитивної мотивації учнів, активізації їхньої пізнавальної діяльності.
Науково - теоретична база досвіду:
Проблема проектної діяльності як педагогічного явища з кінця ХХ століття стала предметом дослідження вітчизняних та зарубіжних учених (О. Анісімов, В. Беспалько, І. Бухтіярова, О. Гребеннікова, Ю. Громико, Є. Заір-Бек, Г. Ільїн, Н. Матяш, О. Прикот, В. Симоненко, В. Слободчиков, С. Ящук та інші).
Метою моєї роботи є вивчення та аналіз психологічної, педагогічної, методичної літератури, досвіду вчителів – новаторів і виявлення ефективних методів і прийомів для успішного використання проектних технологій у навчально-виховному процесі.
Стисла анотація досвіду:
у виховній роботі, спираючись на «Основні орієнтири виховання учнів 1-11 класів загальноосвітніх навчальних закладів», широко використовую проектні технології у різних напрямках.
Результативність впровадження досвіду: на даному етапі досвід апробовано в межах ЗНВК № 109 і позитивно впливає на виховання учнів.
Репрезентація досвіду: досвід репрезентованийу Запорізькому навчально-виховному комплексі № 109 Запорізької міської ради Запорізької області, публікації на Всеукраїнському порталі «Початкове навчання» 2014 - 2015 роки.
Посилання на матеріал:
Опис досвіду http://kubasova.at.ua/load/moji_materiali/moji_materiali/opis_dosvidu/15-1-0-54
Додатки 1-12
http://kubasova.at.ua/load/moji_materiali/moji_materiali/dodatki_1_12/15-1-0-53
Додатки 13-18
http://kubasova.at.ua/load/moji_materiali/moji_materiali/dodatki_13_18/15-1-0-52
|