Проблеми самоврядування у сучасній школі
Таукєнова Любов Василівна, педагог – організатор, категорія вища, вчитель російської мови та літератури, категорія вища, вчитель - методист
Запорізька загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів №38 Запорізької міської ради Запорізької області
Директор: Бисько Ірина Володимирівна
вул. Парамонова, 7-А, м. Запоріжжя, 69059
тел. (061)7698019
E-mail: obschkola38@gmail.com
Адреса сайту: school38.zp.ua
Провідна педагогічна ідея досвіду Ключова проблема - зробити дитину активним учасником, суб'єктом освітнього процесу в школі. Беручи участь у діяльності органів дитячого самоврядування, школярі включаються в різнобічну позаурочну діяльність, ділове спілкування з дорослими на рівноправній основі, залучаються в практику громадянської поведінки і соціальної діяльності. У рамках шкільного самоврядування діти отримують можливість впливати на зміст освіти, на процес розробки, прийняття та реалізації локальних нормативно-правових актів школи, відстоювати свої права та інтереси в ній, задоволеність актуальні потреби в самовираженні, самоствердженні і самореалізації.
Обґрунтування актуальності та перспективності досвіду Актуальність теми дослідження пов'язана з глибокими економічними і соціально-політичними перетвореннями в державі та суспільстві, які призвели до значних змін зовнішніх і внутрішніх умов функціонування всієї сфери освіти, до зміни і нового прочитання ідеалів, цінностей, сенсу і завдань освітньої діяльності. У нових умовах перед загальноосвітньою школою виникло багато соціально-педагогічних проблем і питань: яка її роль у розвитку демократичної і правової держави, громадянського суспільства, з допомогою яких механізмів можна забезпечити керований розвиток школи; що представляють собою наукове підгрунтя оптимального поєднання єдиноначальності та самоврядування в школі; якою мірою доцільно використання в сучасних умовах рекомендацій педагогічної науки в галузі внутрішкільного управління.
Науково-теоретична база досвіду Протягом десятиліть у педагогіці використовувався досвід та ідеї С. Шацького, А. Макаренка, І. Іванова. Впроваджувалися на практиці похідні моделі від моделей самоврядування, розроблених цими педагогами.
Стисла анотація досвіду В процесі виховної діяльності в ЗОШ №38 мною створено систему діяльності учнівського самоврядування, основною метою якої є залучення до участі у реалізації виховних проектів якомога більшої кількості учнів школи. Систему учнівського самоврядування оптимізовано, розроблено всі необхідні нормативні документи, відповідно до яких здійснюється діяльність, спрямована на формування ціннісних якостей учнів ЗОШ №38.
Результативність впровадження досвіду Результатом впровадження системи учнівського самоврядуваня в ЗОШ №38 підвищено активність учнів, результатом чого стала участь учнів у міських, регіональних та міжнародних проектах з відзначенням участі сертифікатами, грамотами, кубками.
Репрезентація досвіду Досвід роботи проаналізовано на педагогічній раді, засіданні МО класних керівників, представлено на обласні конференції по національно – патріотичному вихованню.
Посилання: https://drive.google.com/file/d/0BxzcRI-_sS2ZYV9fZ3FSTlVYX3M/view
|